fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד: בלתי מספיק ומטה

זה הציון שמעניק פרשן 'הד הקריות' עמית פרוסנר לקבוצה שהוא אוהד. אין ספק, מכבי חיפה היא אכזבת העונה והיא חייבת לעשות שינויים גדולים לקראת העונה הבאה. סיכום העונה בשלושה חלקים: מתחילים עם השוערים ושחקני ההגנה
אכזבת העונה. אליסון דוס סנטוס צילום: אדריאן הרבשטיין
אכזבת העונה. אליסון דוס סנטוס צילום: אדריאן הרבשטיין

כשהקבוצה עם התקציב השני בליגה מסיימת במקום העשירי, לא קשה לנחש מה הציון שמגיע לה על העונה שהסתיימה. אבל את מי להשאיר לעונה הבאה? זו כבר שאלה הרבה יותר קשה. אנסה לענות עליה בשלושה חלקים. השבוע אתחיל בהגנה, ואמשיך לקישור ואז להתקפה.

מכבי חייבת להביא שוער מנוסה

שוער: עמרי גלזר. במכבי חיפה הימרו על השוער הצעיר בפתיחת העונה, ולצד כמה הצלות לא רעות הוא בעיקר בלט במשחק רגל גרוע מאוד ובהמון טעויות. נכון, גם ניר דווידוביץ' לא הפך לתמנון בגיל 20, אבל מכבי חיפה לא יכולה להרשות לעצמה כרגע שוער שלא רק שלא מביא נקודות, אלא גם מפסיד. מכבי חייבת להביא שוער ראשון מנוסה שיגרום להגנה להיות הרבה יותר בטוחה, בטח להגנה שמשחקת גבוה כמו ההגנה של מכבי חיפה. ראינו את זובאס, או את שטקוס העונה, ואין ספק שלשני השוערים הזרים והמנוסים יש חלק לא מבוטל בהצלחה של בני יהודה והפועל חיפה.

אוהד לויטה. לעומת גלזר, כשוער שני יכול בהחלט להיות אפשרות לא רעה ואם הוא יסכים להמשיך ולהיות שוער מחליף, אפשר להשאיר אותו. את גלזר עדיף להשאיל לקבוצה אחרת כדי שיקבל דקות משחק.

מגן ימני: ארנסט מאבוקה. מצד אחד המגן הימני של מכבי הראה העונה משחק התקפה טוב מאוד, ובגלל החיסרון של מכבי לאורך כל העונה במגן שמאלי תוקף, היה בלא מעט משחקים פחות או יותר כל משחק ההתקפה של מכבי. מצד שני, הוא עשה כמה טעויות שנובעות מיסודות לקויים בהגנה. אבל בסופו של דבר בליגה שלנו ובהנחה ומכבי תצליח סוף סוף לבנות מרכז שדה חזק שיגן על ההגנה, היתרונות של מגן שמסוגל לבשל עולים על החסרונות.

רז מאיר. המגן הימני המחליף של מכבי הראה שאמנם הוא עדיין לא בשל להיות המגן הימני הקבוע, אבל את הבסיס יש לו. פחות מדויק התקפית ממאבוקה, אבל כמגן מחליף, שיכול לשחק גם בשמאל וגם בעת הצורך במערך של שלושה בלמים, הוא מתאים בהחלט. מכבי צריכה להשאיר את שניהם.

לשחרר את דוס סנטוס

בלמים: אליסון דוס סנטוס. אחת מהאכזבות הגדולות של העונה. התחיל את הליגה מצוין, ובחודשיים הראשונים היה נדמה שאולי למכבי סוף סוף יש בלם להרבה שנים קדימה, אבל מאז נפל נפילה חופשית ביכולת, שידר המון חוסר בטחון ורק המהירות האדירה שלו הצילה אותו ואת מכבי מלא מעט טעויות שהוא עשה. הוא גם לא הבלם שיניע כדור כדי להתחיל את ההתקפה מאחורה. ואם כל זה לא מספיק הוא ורמי גרשון פשוט לא מסתדרים יחד וזה ציוות שנכשל לחלוטין ומכבי חייבת לשנות משהו.

רמי גרשון ואטיין ראיינן כבר קיבלו הודעה שהם ממשיכים. גם גרשון נכשל העונה, אבל הוא ישראלי ומכבי צריכה לתת לו הזדמנות נוספת ולקוות שבעונה השנייה הוא כבר יתאקלם ויראה את היכולת שבגללה הוא שיחק בבלגיה כמעט עשר שנים והגיע לנבחרת. את דוס  סנטוס מכבי צריכה לשחרר.

להחתים מגן שמאלי פותח

מגן שמאלי: עמרי בן הרוש. גיא לוזון רצה בהתחלה את אבי ריקן לעמדת המגן השמאלי וכשרין לא רצה להגיע החליט להמר על בן הרוש. בן הרוש הבקיע שלושה שערים והיה הרבה פחות גרוע מהביקורות שחטף, אבל בסופו של דבר מדובר במגן הגנתי שכמעט ולא משתתף במשחק ההתקפה ובטח לא יכול לבנות משחק מעמדת המגן. גם בהגנה הוא עשה לא מעט טעויות, ומכבי לא יכולה להרשות לעצמה להישאר שוב עם צד אחד במגרש שלא מספק שום תוצרת. אם בן הרוש יסכים להישאר כשחקן מחליף, הוא יוכל להיות  לצד בלם נוסף (איאד חבשי, או עפרי ארד למשל, שניהם מושאלים של מכבי) לסגור את מרכז ההגנה של מכבי וגם להיות גיבוי למגן השמאלי, אבל למכבי אין ברירה אלא להחתים מגן שמאלי פותח שיהיה מסוגל גם להתקיף. אם בן הרוש לא יישאר בסופו של דבר, מכבי צריכה להביא שני מגינים כדי לכסות את העמדה הזו שהייתה העונה, לצד מרכז הקישור, הבעיה העיקרית של הקבוצה. צריך לשים לב שבמידה ומכבי תביא באמת שוער זר, ותשאיר את מאבוקה, מגן שמאלי זר יהיה הזר הרביעי בהגנה, מה שישאיר רק שני מקומות לזרים לקישור וההתקפה. הסיכוי שזה יקרה קיים, אבל למכבי כמובן יש לא מעט חוסרים רציניים גם במעלה המגרש.

 

אכזבת העונה. אליסון דוס סנטוס צילום: אדריאן הרבשטיין
אכזבת העונה. אליסון דוס סנטוס צילום: אדריאן הרבשטיין

פרידה מענקים: אינייסטה ובופון

השבוע נפרדנו כולנו משניים מהשחקנים הגדולים ביותר של תקופתנו ולמען האמת שניים מהגדולים בכל הזמנים. לא משנה את מי אתם אוהדים, לראות את אנדרס אינייסטה הייתה חוויה פשוט נפלאה. כשתמיד תהיתי איך תיראה גרסת הטורבו המשודרגת של אייל ברקוביץ' קיבלתי את התשובה. אינייסטה לא היה שחקן של כיבושים רבים, אבל באורח כמעט פלאי הוא ידע תמיד להתעלות ברגעים החשובים באמת. שער הניצחון שהביא לספרד את המונדיאל, שערים חשובים בכל טורניר אפשרי מספרים רק חלק מהסיפור של הגאון הזה, שהיכולת שלו לראות ארבעה וחמישה מהלכים קדימה, לצד טכניקה עילאית ויכולת מסירה מושלמת, הייתה משהו שראינו רק ממעטים. מסי הוא כמובן השחקן הגדול של ברצלונה בדור הזה ואולי בכל הזמנים, אבל בלי אינייסטה ספק אם ברצלונה הייתה כל כך גדולה וכל כך מהנה לצפייה.

לאינייסטה יש תחרות קשה על עמדת הקשר הקדמי ברשימת כל הזמנים, אבל במקרה של ג'אנלואיג'י בופון הסיפור אפילו יותר ברור. הילד, שגדל בפארמה, ונכנס לשער בגיל 17, עבר ליובנטוס בגיל 23 ונשאר בה גם כשירדה לליגה השנייה, עקב פרשת השחיתות שהתגלתה בסרייה א, מסיים את הקריירה כשוער הגדול בכל הזמנים, ואת הכל הוא עשה באלגנטיות, בחיוך, וכאילו בלי להתאמץ. בופון הוא השוער היחיד שזכה בתואר שחקן השנה של אופ"א משנת 97 ועד היום, ובלעדיו יהיה הרבה יותר קשה ליובנטוס לשמור על משחק ההגנה הכל כך מפורסם שלה. אז נכון, בעולם הכדורגל של היום בלתי אפשרי לשחקנים גדולים באמת להישאר בקבוצה שלהם, אם היא לא מהדרג העילית ביבשת, ולהיות מספיק שנים כדי להפוך לסמל אפשרי בקבוצות כמו ברצלונה או יובנטוס, אבל עדיין מדובר כאן בשניים, לא רק מהגדולים ביותר ששיחקו את משחק הכדורגל, אלא שניים מהג'נטלמנים ביותר שלו.

במכבי חיפה הימרו על השוער הצעיר עמרי גלזר בפתיחת העונה, ולצד כמה הצלות לא רעות הוא בעיקר בלט במשחק רגל גרוע מאוד ובהמון טעויות. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה כרגע שוער שלא רק שלא מביא נקודות, אלא גם מפסיד

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות