fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ירדן אמר שהוא לא מרגיש את הידיים"

בשבוע שעבר קפץ ירדן קפלן מאביאל לבריכה הביתית וקיבל מכה חזקה שגרמה לו לחוסר תחושה בידיים. בניתוח מסובך שארך עשר שעות בבית החולים הלל יפה, הצליח ד"ר אייל ברבלק להציל אותו משיתוק בארבע גפיו
יצא בזה בזכות התושייה. מימין: ד"ר ברבלק וירדן קפלן אחרי הניתוח. צילום: דוברות הלל יפה
יצא בזה בזכות התושייה. מימין: ד"ר ברבלק וירדן קפלן אחרי הניתוח. צילום: דוברות הלל יפה

 

ירדן קפלן בן ה-24, תושב אביאל, עבר בשבוע שעבר תאונה שנספרו רק 5 מקרים של אנשים בעולם מאז 2014 שיצאו ממנה בלי נזק נוירולוגי או שיתוק מהצוואר ומטה. ירדן הוא השישי. כך מספר ד"ר איל ברבלק, מנהל יחידת הגב במחלקה לאורתופדית ב' של המרכז הרפואי הלל יפה, שניתח את קפלן והציל אותו משיתוק בארבע גפיו.

ביום ראשון שעבר אחר הצהריים קפץ קפלן לבריכה הביתית וספג מכה חזקה. אמו, אלישבע קפלן, סיפרה על רגעי האימה: "הוא עמד בבריכה ואמר לי שהוא קיבל מכה והוא לא מרגיש את הזרועות בידיים. עזרתי לו לצאת והלכתי להביא משחה לאלחוש המקום הפגוע. היה לי ברור שהוא קיבל מכה רצינית, אבל הוא היה בהכרה ותקשר. אחרי שעתיים, כשראינו ששום דבר לא עוזר ושחוסר התחושה נמשך, הזעקנו אמבולנס. גם באמבולנס הוא תקשר, אבל היה ברור שמשהו לא בסדר. האורתופד התורן בהלל יפה, ד"ר עומרי ברגר, ראה את הצילומים ומיד התקשר לד"ר ברבלק".

ד"ר ברבלק, שידע ששבר פריקה של פגיעה בין חוליות C6 ל-C7, מהסוג שסבל ממנו ירדן, מסתיים בדרך כלל בשיתוק כבר ברגע הפגיעה, סיפר לעיתון: "עשינו בדיקת CT שמראה מיפוי של העצמות, ומיד אחר כך בדיקת MRI שמראה מיקום רקמות רכות. התייעצתי עם קולגות, ד"ר נסים אוחנה מבית החולים בילינסון וד"ר יורם פולמן, רופא בכיר בהלל יפה, והסכמנו על הדרך הנכונה לפעולה".

יצא בזה בזכות התושייה. מימין: ד"ר ברבלק וירדן קפלן אחרי הניתוח. צילום: דוברות הלל יפה
יצא בזה בזכות התושייה. מימין: ד"ר ברבלק וירדן קפלן אחרי הניתוח (צילום: דוברות הלל יפה)

זו הפעם הראשונה שנעשה בהלל יפה ניתוח כזה. הוא ארך כ-10 שעות והתחלק ל-3 שלבים, שכל אחד מהם ארך שעתיים-שלוש. בשלב הראשון נכרתה חוליה C6 והוצאה החוצה, לאחר מכן הוצא הדיסק שהיה כלוא מאחוריה, הפריקה  הוחזרה למקומה, שחזרה בגישה אחורית וקובעה בעזרת מוטות וברגים. לאחר מכן, במקום החוליה שהוצאה הוכנס כלוב ייעודי וקובע גם הוא על ידי פלטה וברגים".

הביטחון של ד"ר ברבלק בהצלחה, למרות הנתונים הסטטיסטיים העולמיים, אפשר לו לשדר ביטחון גם למשפחה. "לקחתי אותם לחדר שקט והסברתי להם את כל השלבים. במהלך הניתוח, בין שלב לשלב, יצאתי אליהם ומסרתי להם שהניטור הפוטנציאלי, שבודק באופן רציף שעמוד השדרה לא נפגע, הוא תקין".

בעקבות הניתוח קפלו צפוי לחזור לבריאות מלאה. "במשך חודש וחצי עד שלושה חודשים הוא יצטרך להמתין לאיחוי חוליות הצוואר, ואז יוכל לעסוק בכל פעילות וספורט שירצה, פרט לספורט מגע, כמו ג'ודו, ממנו יצטרך להימנע".

אמו של ירדן אמרה: "אין לי ספק שבלי ד"ר ברבלק והצוות של הלל יפה, הילד שלי היה היום במצב אחר לגמרי. אין לי מספיק מילים כדי להודות. מהיום אנחנו חוגגים לו יום הולדת פעמיים בשנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות