fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ים של דמעות: הפועל עכו ירדה ללאומית

בתום 7 עונות חווייתיות, הפועל עכו ירדה לליגה הלאומית. הקבוצה, שהחלה את משחקי הפלייאוף התחתון עם יתרון של 7 נקודות מיריבותיה, השיגה 2 נקודות בלבד מ_18 אפשריות וכשלה ברגע האמת כשסיימה את משחקה האחרון בתיקו ביתי עם קריית שמונה, 1:1. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "אמשיך לתמוך בקבוצה גם בעונה הבאה, בתקווה להחזירה במהרה לליגת העל". וגם: ציון ויצמן, היו"ר שהעלה את הפועל עכו לליגת העל, מדבר לראשונה

הפועל עכו (ליגת על)

מבחינה שיווקית, הנהלת הפועל עכו הצליחה בגדול כשגייסה 5000 אוהדים עכואים למשחק המכריע של העונה: מחזור הסיום נגד קריית שמונה. הפועל עכו, שהיתה זקוקה לנס ספורטיבי וגם לניצחון כדי להבטיח לעצמה עוד עונה בליגת העל, כשלה ברגע האמת וסיימה את המפגש בתיקו מאכזב, 1:1. התוצאה גם קבעה כי אחרי 7 עונות בליגת העל, הפועל עכו, תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, כך שבמקום ליהנות מקבוצות אטרקטיביות כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים, ייאלצו העכואים להסתפק ביריבות אפורות דוגמת עירוני נשר ובית"ר שמשון/רמלה.

חבל, אבל הכתובת היתה על הקיר. רוב האוהדים האמיתיים של הקבוצה, אלה שהגיעו למרבית המשחקים העונה, לא יכחישו שהפועל עכו לא היתה ראויה, כפי שנראתה השנה, להימנות על ליגת העל. הסגל שלה היה חלש ולא מאוזן והשחקנים הפגינו יכולת ירודה עד מאוד. לעיתים, אפילו מביכה. עד כדי כך, שאפילו פעולות פשוטות ובסיסיות בכדורגל, כמו מסירה מדויקת ובעיטה למסגרת השער, לא היו.

המאמן ירון הוכנבוים, שפוטר 2 משחקים לסיום העונה, לא ידע לחולל בזמן את השינוי ושילם על כך במשרתו. גם בחירתו בשחקני רכש היה שערורייתית. אז נכון שיש מגבלות תקציביות, אבל שחקנים כמו עוביידה חטאב ועוז פרץ, שהובאו על תקן של שחקני חיזוק, רק החלישו אותה.

קבוצה, שמתחילה את משחקי ההישרדות שלה עם יתרון של 7 נקודות ומשיגה רק 2 נקודות מ_18 אפשריות, לא יכולה להישאר בליגה. אלא אם כן, יקרה נס. אבל גם שיחת מוטיבציה מראש עיריית עכו שמעון לנקרי, חיזוק רוחני מהרב שמואל חייק, היתר כניסה חופשית, גיוס אלפי אוהדים, ארוחת גיבוש, שיחות אישיות, חלוקת כובעים ודגלים לחיזוק הקשר עם הקבוצה וחלוקת אביזרי עידוד, לא עזרו. הפועל עכו היתה צריכה לשחק כדורגל ולנצח ואת זה היא לא עשתה.

קריית שמונה, שתיקו היה מספיק לה כדי להישאר בליגה, עלתה ליתרון בדקה ה_13, משער נגיחה. עכו לחצה וניסתה והשיגה את השוויון דקה לסיום, כשדיל סייס השתלט על כדור ברחבה ובעט לרשת החשופה, 1:1. מעט מדי, מאוחר מדי.

המאמן מומי זפרן, שהגיע על תקן מושיע, סיכם את הערב העגום: "עצוב לי מאוד. חשבתי והאמנתי שגם השנה הפועל עכו תצליח לשרוד בליגת העל, אבל לצערי לא הצלחנו לעמוד במשימה ואני לא בורח מאחריות. אני מתנצל בפני האוהדים, שמילאו את האצטדיון והזכירו לי ימים יפים מהעבר של הפועל עכו. אני לא מצטער שלקחתי על עצמי את המשימה, ומצטער רק שלא יכולתי לעזור. באתי בסיטואציה לא נוחה, כשהקבוצה כבר היתה בדעיכה ומבחינת ההנהלה הם ניסו לבצע מהלך מסוים שאולי יצליח. כל הכבוד לראש העירייה שמחזיק ותומך בקבוצה, אבל הפועל עכו צריכה לעבור שידוד מערכות בנוגע לעתידה. לא יכול להיות שבכל שנה יתחלפו פה 13 שחקנים. הקבוצה צריכה שתהיה לה תשתית לעתיד ולהתחיל לבנות הכל מהתחלה. קבוצות גדולות מהפועל עכו ירדו ליגה, התאוששו וחזרו. צריך סבלנות וחשיבה לטווח ארוך".

זפרן גם תיאר את התחושה הקשה ששררה בחדר ההלבשה. "עבורי, זה היה כמו חדר חושך. שחקנים בכו והרמתי אותם אחד_אחד".

הקפטן מושיקו מישאלוף: "בשורה התחתונה, נכשלנו. אני מבקש סליחה מראש העירייה שבאמת תמך בנו בכל דבר, מההנהלה, מהאוהדים ומכל תושבי עכו. קשה לי מאוד לדבר ולעכל את הירידה. רצינו לנצח ולא עמדנו ביעד. אם נהיה כנים, לא הגיע לנו להישאר".

אליאור סיידר, שחקן הבית היחיד בקבוצה: "התחלנו את הפלייאוף באופוריה ולא הראנו אופי. עד הרגע האחרון עוד האמנתי שנישאר בגלל הגנים ההישרדותיים של הפועל עכו, אבל נפלנו בקטנות. הכל היה ברגליים שלנו ולא עשינו את זה, ולא משנה מי עומד על הקווים. אנחנו השחקנים נכשלנו. המועדון נמצא במצב לא פשוט, וגם לי מאוד קשה כי הפועל עכו זה הבית שלי. נכון שכל שנה אנחנו נלחמים ושורדים, אבל המקום של הפועל עכו הוא בליגת העל, ואני מקווה שנחזור לשם. זה חשוב לעיר וחשוב לאזור".

ציון צמח, שמירר בבכי בסיום המשחק, סיכם בקצרה: "אני ממש שבור. קשה לי, כואב לי".

יו"ר הקבוצה דודי רוזנפלד: "יש בי הרבה צער, אבל צריך להשלים עם המציאות. שיחקנו לא טוב ובלי מחויבות, ולא רק במשחק הזה, אלא גם בהרבה משחקים קודמים. תכלס, לא הגיע לנו להישאר".

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "יום עצוב מאוד. נבנה הכל מחדש ובעונה הבאה נתרומם שוב למעלה".

מי שדווקא על רקע המראות הקשים של העצב והדמעות ניסה לעודד היה ראש העירייה שמעון לנקרי, שהבטיח להמשיך לתמוך בקבוצה גם בעונה הבאה. "הפועל עכו תזכה בליגה הלאומית לתקציב דומה לזה שהיה לה בליגת העל", אמר לנקרי, "כדי שהקבוצה תחזור כמה שיותר מהר לליגת העל".

yerida

כמו צמח בר. ציון צמח מתקשה לעכל את הירידה  (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

yerida1

סרט רע. הקפטן מושיקו מישאלוף, יורד מהמגרש בבכי

yerida2

מתקשים לעכל. סייס וקאינדה בפנים שאומרות הכל

הוכנבוים: "איחלתי לעכו שתישאר"

המאמן ירון הוכנבוים, שפוטר 2 מחזורים לסיום העונה, סיפר השבוע על תחושתו: "החזקתי להפועל עכו אצבעות שיישארו בליגה ואפילו נפגשתי עם מומי זפרן ואיחלתי לו הצלחה. אני לא כועס על מה שקרה, רק קצת מאוכזב. הופתעתי מהמהלך וברגעים הראשונים שהדברים נאמרו לי, הייתי בהלם. לדעתי, היתה השפעה של גורמים מחוץ לקבוצה שלחצו על ההנהלה לפטר אותי. נפגשו בנועם וסיימנו בטוב".

קרן דה קסטרו: "התרעתי. אף אחד לא הקשיב"

קרן דה קסטרו, היתה היחידה מבין כל חברי העמותה, שהתריעה כבר באמצע העונה, כי צריך לבצע שינוי בעמדת המאמן. אלא שאז, אף אחד לא הקשיב לה ולאחר שהבינה כי הוכנבוים הוחתם לעונה נוספת, מבלי שדעתה תושמע בכלל, החליטה לעזוב. למרות הכעסים והמשקעים, היא המשיכה לאייש את היציעים, לתמוך ולעודד את קבוצתה האהודה.

"בגופי זורם דם כחול של הפועל עכו", היא אומרת, "אחרי המשחק נגד קריית שמונה לא ישנתי כל הלילה. הירידה צרמה לי כל כך, כי יכולנו להישאר אם רק היו מקשיבים לי. המהלך של החלפת מאמן 2 משחקים לסיום העונה, היה מאוחר מדי. אני בטוחה שאם המהלך היה מבוצע קודם לכן, הפועל עכו היתה נשארת. הרי השחקנים התריעו על מה שקורה בקבוצה, אבל בהנהלה היתה אובססיה מטורפת לירון, שהם התעלמו מכל הנורות האדומות שהבהבו. ירון הוכנבוים אדם מקסים ואישיות נהדרת, אבל ברמה המקצועית הוא פשוט לא התאים. לא האמנתי שהוא מסוגל להשאיר את הפועל עכו בליגה והתחננתי שיחליפו אותו במאמן אחר, אבל נתקלתי בהתעלמות ובחוסר הסכמה. כואב לי מאוד על כך שירדנו ליגה, אבל אני בעיקר כועסת על חוסר ההקשבה. בעונה שעברה, היה שיתוף פעולה בין חברי ההנהלה. קיימנו ישיבות והיו ויכוחים, מריבות, צעקות ומחלוקות, אבל תמיד יצאנו מהחדר מגובשים. השנה, היו 2 אנשים שקיבלו החלטות וכל השאר היו חיילים. לא ספרו אותנו ואת דעתנו וגם עשו מהלכים מאחורי גבינו".

איך את רואה את עתיד הקבוצה?

"אם יגיע רוכש שייקח את הקבוצה לידיו וישים את הניהול בידיים מקצועיות, יכול להתפתח פה משהו טוב, כי יש בהפועל עכו פוטנציאל להצלחה ומחלקת נוער מסודרת. אם זה לא יקרה, הפועל עכו תדשדש בליגה הלאומית. אני מקווה שזה לא יקרה והפועל עכו תחזור מהר לליגת העל".

את תמשיכי להגיע למשחקים?

"ברור, בכל ליגה שהפועל עכו תהיה אמשיך ללוות ולעודד אותה. אני אוהדת אמיתית".

kerendekastro1

אוהדת אמיתי. דה קסטרו

ציון ויצמן: "כואב לראות שמה שבניתי נהרס"

שם אחד ריחף השבוע מעל ירידתה של הפועל עכו לליגה הלאומית: ציון ויצמן, היו"ר שהצעיד את הקבוצה בחזרה לליגה העל אחרי 33 שנים, ואולץ לעזוב אחרי מאבק עיקש מול הרשות המקומית.

"ראיתי את המשחק בטלוויזיה והתאכזבתי קשות לראות את פרויקט חיי נהרס", סיפר ויצמן בגילוי לב, "אין לי בעיה עם העובדה שאולצתי לעזוב משהו טוב שבניתי, אלא עם אותם חכמולוגים שחשבו שאם אעזוב, יהיה יותר טוב. חשבתי שאלה שיבואו במקומי יקדמו את הקבוצה, אבל זה לא קרה. הפועל עכו היא גאוות העיר, וחבל שהיא ירדה. הקבוצה צריכה להיות בליגת העל, כי היא מביאה הרבה כבוד והנאה לאוהדים ולתושבים".

איך אתה רואה את עתיד המועדון?

"אם העירייה תמשיך להתערב ותמנה אנשים שלא מבינים כדורגל לנהל את העניינים, הקבוצה לא תתקדם. גם בתקופתי היו ניסיונות להשפיע על דברים, אבל לא נתתי לאף אחד להתערב והבאנו תוצאות והישגים. אני בטוח שאם היו נותנים לי להמשיך, הפועל עכו היתה היום במקום אחר לגמרי. היינו קבוצת פלייאוף עליון. אני מקווה שישימו עכשיו אנשים רציניים ואכפתיים שיחזירו את הפועל עכו לליגת העל".

אם יוצע לך לחזור, תסכים?

"אני אוהב את הקבוצה ואמשיך להיות אוהד שלה, אבל הסיפור שלי עם הפועל עכו נגמר. התקדמתי הלאה בחיי. אני לא צעצוע של ראש העירייה".

הרסו את מפעל חיי. ויצמן
הרסו את מפעל חיי. ויצמן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות