fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילד פלא: אלוף ישראל לנוער בשיט, שנפצע קשה בדריסה, חזר להתחרות

שלושה חודשים לאחר שנדרס ורגליו רוסקו, חזר, אלוף ישראל, מאור בן הרוש בסוף השבוע האחרון להתחרות בים וזכה במקום החמישי מתוך 50 שייטים
ווינר בנשמה. בן הרוש (צילום: דורית ריטבו)
ווינר בנשמה. בן הרוש (צילום: דורית ריטבו)

מאור בן הרוש (16 וחצי), אלוף ישראל לנוער בשיט, הוכיח שהוא קורץ מחומר מיוחד, כזה של אלופים. שלושה חודשים לאחר שנדרס ורגליו רוסקו, חזר בן הרוש בסוף השבוע האחרון להתחרות בים.

"בהתחלה קצת התרגשתי", תיאר בן הרוש, "והיו לי כאבים, אבל התגברתי. אני מרגיש חזק ועובד קשה על השיקום. אני רוצה לחזור לפעילות סדירה כמה שיותר מהר ומקווה להשתתף באליפות העולם שתהיה בקיץ באסטוניה ובאירלנד.

חדור מוטיבציה. בן הרוש בתחרות בסוף השבוע  (צילום: דורית ריטבו)
חדור מוטיבציה. בן הרוש בתחרות בסוף השבוע  (צילום: דורית ריטבו)

חזרתו לתחרות רשמית זמן קצר כל כך אחרי הדריסה, מעידה יותר מכל על כוח הרצון של בן הרוש. כזכור, לפני 3 חודשים, הוא נדרס כשרכב על אופניו על ידי צעיר שטען כי העליב את אחיו. בן הרוש הובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה, ועבר סדרת ניתוחים קשה לאיחוי השברים בשתי רגליו. בהמשך עבר למחלקת שיקום. הרופאים העריכו כי תקופת השיקום תיארך זמן רב, אך בן הרוש לא ויתר, וכבר עם יציאתו מהמרכז הרפואי, החל במסע שיקום מופלא, בסיועה של רעיה בן דרור_שטראוס, שתומכת בשיט המצטיין ובמרכז הימי בנהריה.

ווינר בנשמה. בן הרוש (צילום: דורית ריטבו)
ווינר בנשמה. בן הרוש (צילום: דורית ריטבו)

אביו, אודי, שמלווה אותו יחד עם האם, שרית, בכל תהליך השיקום, הופתעו גם הם מחזרתו של בנם לפעילות תחרותית. אודי: "האמת, לא האמנתי שמאור יחזור כל כך מהר לפעילות. מבחינתנו, זה נס רפואי. אנחנו לא נעצור אותו, כי זה חלק מהתהליך הרפואי והפסיכולוגי שלו. הוא עדיין לא בכושר מלא כמו שהיה לפני הפציעה, אבל אנחנו באמצע תהליך השיקום. אני מאמין שביחד נעבור את הקשיים והוא יחזור לעצמו".

רגליים מרוסקות. מאור בן הרוש בבית החולים (צילום: אודי בן הרוש)
רגליים מרוסקות. מאור בן הרוש בבית החולים (צילום: אודי בן הרוש)

אודי מספר עוד, כי היו להם חששות גדולים מאוד מחזרתו של בנם לפעילות. "ההחלטה לחזור לפעילות היתה על דעתו בלבד. אני ואשתי מאוד חששנו, כי כל פגיעה, ולו הקלה ביותר, או אפילו תנועה לא נכונה, היתה עלולה להחמיר את המצב ומחזירה אותנו אחורה. כל התחרות היינו בלחץ אטומי. רק כשמאור עלה חזרה לחוף, נרגענו. אבל זה זמני, כי הוא כבר מכוון לתחרות הבאה. אנחנו וגם הרופאים אומרים לו שיחזור לאט ובהדרגה, אבל הוא כל כך להוט וחדור מוטיבציה שקשה לנו מאוד לעצור אותו. הוא ילד צעיר, חזק וחדור רצון, שזה אומנם פלוס לכל ספורטאי, אבל מצד שני זה גם מינוס, כי הריצה שלו קדימה היא בניגוד לכל תחזית. מאור נמצא באמצע תהליך שיקום פיזי ופסיכולוגי ויש גם את עניין הלימודים. מאור לא היה בבית הספר 3 חודשים, אז הבאנו לו 5 מורים פרטיים שיכינו אותו לבגרויות שהחלו השבוע".

התחרות בה השתתף בן הרוש היתה התחרות המסורתית ע"ש נהרי. בן הרוש, שהתחרה בדגם לייזר, הגיע למקום ה_5 מבין 50 שייטים. המאמן גל קלרפלד: "יש במאור תשוקה עזה לחזור לעצמו וראינו את זה בתחרות. למרות המגבלות הפיזיות, הוא שט בעוצמה רבה ועם המון כוח רצון. היעד שלנו הוא להכשיר אותו לקראת אליפות העולם לנוער שתתקיים בשנה הבאה וגם אולימפיאדת טוקיו 2020 בכיוון. העבודה הקשה עוד לפנינו, אבל אני בטוח שהוא יצליח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות