fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יזמי תוכנית עדן אין ביקשו צו מניעה

זאת בעקבות החלטת המועצה מלפני שבועיים, כי היא תתנגד לתוכנית במתכונתה הנוכחית. היזמים טוענים כי ההתנגדות עלולה לגרום להם הפסד של מיליוני שקלים.
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

לפני כשבועיים (2.8) אישרה מליאת מועצת זכרון יעקב, ברוב של שבעה חברי מועצה נגד ארבעה, את הצעתו של ראש המועצה, זיו דשא, כי המועצה תתנגד להמשך תוכנית עדן אין במתכונתה הנוכחית, תגיש ערר למועצה הארצית, תבקש לבחון נושאים שעלו בדיון ותגיש התייחסות לוועדה המקומית.

המועצה עשתה זאת לאחר דיון שבו עלו טיעונים שונים, וחבריה היו מודעים לכך שהתוצאות וההשלכות של החלטתם לוטות בערפל.

ביום חמישי שעבר הגישו יזמי התוכנית, "אפרת אחזקות בע"מ" ו-INVESTMENT & FINANCE INSTITUTE INC, בבית המשפט המחוזי חיפה בקשה "דחופה ביותר" לצו מניעה זמני האוסר על מועצת זכרון יעקב להתנגד לתוכנית המפורטת בהסכם שנחתם בין הצדדים ב-6.7.2015, בתקופת ראש המועצה הקודם, אלי אבוטבול, ולפעול בניגוד לו. הדיון בבקשה, במעמד שני הצדדים, אמור היה להתקיים היום (חמישי).
בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד ישי בית-און, נטען כי דשא מבקש להפר הסכם שעל פיו ייבנו במתחם עדן אין 144 יחידות דיור בשישה בניינים, בשטח של 100-80 מ"ר שיוצעו למכירה בהנחה של 10 אחוזים לזוגות צעירים תושבי זכרון יעקב. היזמים טוענים בבקשה כי במשך שש שנים עברו בדרך לתוכנית דרך חתחתים של התנגדויות ומשוכות, ובְ19.7 קבעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כי "מבחינה משפטית הוועדה המחוזית קיבלה החלטה סופית ביחס לתוכנית ולא ניתן להאריך את המועד להגשת בקשת ערר".

מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

דשא הביא את המשך התוכנית לדיון במליאת המועצה בהתבסס על סעיף נוסף, בו פנתה הוועדה לתכנון ובנייה למועצה לשקול שוב את עמדתה כיזמת הציבורית ולהשיב בתוך 30 יום. לדברי מגישי הבקשה לצו מניעה, הוועדה הותירה לדיון במועצה סוגיה הנוגעת לאופן פיתוח שטח ציבור פתוח מסביב לפרויקט ולא את האפשרות להגיש ערר על התוכנית שאושרה.

מלון עדן אין צילום: נירית שפאץ
מלון עדן אין צילום: נירית שפאץ

בבקשה לצו מניעה מפרטים היזמים נימוקים כנגד ההחלטה שעלו במליאה, כולל האפשרות שהמועצה תסבול השלכות כספיות כבדות, ואף מוסיפים לינק להקלטת ישיבת המועצה. בבקשה נטען כי המועצה התחייבה לתמוך בתוכנית החדשה באופן חד משמעי ובאופן שהיא אינה לא רשאית לחזור בה, בין היתר משום שהיזמים הסתמכו על כך ונכנסו להוצאות אדירות והתחייבויות בערך של עשרות מיליוני שקלים עד כה. בעקבות כך נרשמה הערת אזהרה לטובת המועצה ואף אושר על ידה לשעבד את הפרויקט לטובת הבנק המלווה. בבקשת צו המניעה נטען כי בשל גירעונות המועצה, ברור שהיא לא תוכל לכסות את ההפסדים.

ממועצת זכרון נמסר כי נפתח הליך משפטי בנושא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות