fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותר מ-600 הערות לציבור הוגשו נגד היתר הפליטה של בז"ן

לאור פניות נציגי הציבור, החליט המשרד להגנת הסביבה להאריך את המועד האחרון להעברת הערות הציבור עד ה-16 באוגוסט • במסגרת ההיתר מציב המשרד תנאים מגבילים לפליטה  
בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

 יותר מ-600 הערות ציבור הוגשו עד כה למשרד להגנת הסביבה בנוגע לטיוטת היתר הפליטה של מפעל בז"ן (בתי זיקוק חיפה). במסגרת היתר הפליטה מציב המשרד להגנת הסביבה תנאים מגבילים לפליטה. לאור פניות נציגי הציבור, החליט המשרד להגנת הסביבה לתת אורכה להעברת הערות הציבור עד ה-16 באוגוסט 2016.

 כמו-כן, הוחלט לקיים דיון ציבורי בהתאם לחוק אוויר נקי. הדיון יתקיים  ב-22 באוגוסט בקריית הממשלה בחיפה. בדיון יוצג מקור הפליטה ותהליך ההיתר על-ידי נציגי המשרד להגנת הסביבה, המפעל יציג את פעולותיו וכן יוצגו הערות הציבור על-ידי המשרד ונציגי הציבור.

היתר הפליטה של בתי הזיקוק בחיפה אשר הופקדו להערות הציבור על ידי המשרד להגנת הסביבה עומד לקבוע את רמות הזיהום הצפויות ממתחם בז"ן ואת השלכות התחלואה כפועל יוצא מכך. ליבת הדיון סבבה סביב סעיפים אלו בהיתר הפליטה ומבוקש לאשר פי ארבע יותר פליטות מהצו האישי משנת 2009 העלולים להשפיע על צמצום זיהום האוויר החמור מהמפעלים המזהמים בישראל.

מגמה ירוקה קיימה דיון ציבורי כדי להסביר לציבור מהו תהליך זיקוק ומה הסכנות הטמונות בו. היתר הפליטה ודרך ההתייחסות הציבורית אליו הונגש לקהל. מאות תושבי חיפה בחרו לקחת אחריות אישית וציבורית על חייהם ולהגיב על המסמך המורכב. תושבים, חלקם חולים/ או חלו בעבר בסרטן וכן הורים לילדים אשר רוצים עתיד בריא לילדיהם, הגיבו על המסמך והתייעצו עם מגמה ירוקה לגבי סעיפיו.

ד"ר רויטל גולדשמיד, ממובילי המאבק מגמה ירוקה בחיפה: "מאות תושבי חיפה בחרו באומץ לשים את האצבע בסכר הזיהום , לקחת אחריות על חייהם ולהגיב על מסמך החוק – היתר הפליטה של בז"ן, שהולך לקבוע למעשה את עתיד הזיהום במפרץ חיפה. רגולציה הדוקה על היתר הפליטה חשובה עוד יותר נוכח כוונת המדינה להרחיב את הזיקוק ואחסון החומ"ס במפרץ חיפה – והמסמך הזה יקבע עד כמה. הפליטות הצפויות ממתחם בז"ן ישפיעו באופן ישיר על איכות חייהם של כמליון תושבים. ללא ספק – החיפאים לא ישבו בחיבוק ידיים נוכח ההרעלה הממושכת שאף עומדת להתרחב: מכאן והלאה המלחמה על איכות האוויר מתפרשת על כל החזיתות ותכלול פעולות ציבוריות ברמות שונות: בהשפעה על מסמכי החוק, על דעת קהל ועל שינוי מציאות. אנחנו בחרנו להנגיש לציבור המגוון בחיפה תקציר תגובת היתר הפליטה ב-3 שפות הרווחות בקרב האוכלוסייה המעורבת בעיר: עברית, ערבית ואנגלית, מתוך רצון להנגיש את העתיד הנקי לציבור הרחב כולו. "

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות