fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יותר מתמיד אני מרגיש מוכן להיות ראש העיר הבא"

יו"ר האופוזיציה בכרמיאל, משה קונינסקי, מחמיא לעדי אלדר על קידום העיר, אבל משוכנע שיחד איתו כרמיאל תזנק קדימה. האיש שהכניס ארבעה נציגים למועצה כבר בבחירות הראשונות שלו, רואה את עצמו המועמד המוביל לרשת את אלדר למרות שהוא מחוזר: "התחלתי בהכנות יום אחרי הבחירות הקודמות"
משה קונינסקי עם עדי אלדר
משה קונינסקי. צילום אלכס הובר

על פי הלך הרוח נכון לפסח 2017, ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר וממלאת מקומו רונה גרינברג לא יתמודדו לבחירות הקרובות בעוד כשנה וחצי. העובדה הזו מעמידה את יו"ר האופוזיציה בעיר, משה קונינסקי, בעמדת זינוק מצוינת להיות ראש העיר הבא. קונינסקי, שקיבל בבחירות האחרונות כ~40 אחוזים מהקולות והצליח להכניס ארבעה נציגים למועצה, הוא מטבע הדברים המועמד המוביל לרשת את אלדר.

משה קונינסקי, בן 52, יליד חיפה, מתגורר בכרמיאל משנת 1994, למרות שהקשר שלו לעיר מתחיל הרבה לפני כן, בשל נישואיו לסוזי בת העיר, שמשפחתה נמנית בין המשפחות הראשונות במקום. הוא בוגר תואר ראשון במנהל ציבורי ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית בשלטון המקומי מאוניברסיטת חיפה. אב לארבעה ילדים.

משה קונינסקי עם עדי אלדר
קונינסקי. צילום אלכס הובר

כרטיס הביקור שלו כולל מגוון תפקידי ניהול בשלטון המקומי במשך עשור: מנהל מרכז ספורט עירוני וסגן מנהל אחד המתנ"סים הגדולים בתל אביב, מנהל המדור לחינוך גופני במינהל החינוך בעיריית תל אביב ולאחר מכן בתפקידים ארציים כסמנכ"ל וכמנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל.

קונינסקי מכהן כדירקטור בארגונים לאומיים (בין היתר "איילת", קרן המלגות, העמותה לקידום הספורט בבתי הספר בתל אביב ועוד) ומאז בחירות 2013 מכהן כיו"ר האופוזיציה בעיריית כרמיאל, שותף לוועדות המרכזיות בעירייה, חבר ועדת הכספים, חבר בוועדה לבינוי עיר, יו"ר הוועדה לביקורת , מ"מ בוועדת מכרזים וחבר ועדת החינוך העירונית.

מתי החל הקשר שלך לכרמיאל?

"הגעתי לעיר כרמיאל לפני כ~23 שנים בעקבות אשתי סוזי. לאחר שעברנו מכוכב יאיר החלטנו להקים את ביתנו בכרמיאל בירת הגליל, כאן נולדו שלושה מילדינו.

אני חש שכרמיאל היום היא חלק ממני, העיר ותושביה הם המשפחה הרחבה שלי ושל משפחתי. את פעילותי הציבורית למען העיר ולמען תושביה התחלתי לפני שני עשורים. הייתי בין מקימי אגודת כדורסל הנשים המיתולוגית "נירוסופט כרמיאל" בה כיהנתי כיו"ר בהתנדבות במשך שש שנים. שימשתי במשך שנים חבר מועצות ההורים  ויו"ר ועד הורי בית הספר היסודי אלון".

ואיך אתה מגדיר את התקופה שלך באופוזיציה?

"את השנתיים הראשונות כחבר מועצת עיר וכיו"ר האופוזיציה בחרתי להקדיש לכמה תחומים, אך בעיקר הקדשתי אותם ללימוד ורכישת ידע בניהול העיר. העמקת הידע בתקציבי העירייה, בהשוואה לערים אחרות, בלימוד של המבנה הארגוני של העירייה. כמו כן הקדשתי זמן רב לבחינת התכנון והבינוי העירוני".

ומה למדת?

"בראשית דרכנו במועצת העיר היינו אופוזיציה צעקנית, אך לאורך החודשים שעברו הבנו כי צעקות לא מניבות תוצאות אלא רק מקצרות את משך זמן הדיון בישיבות המועצה ואילו הידברות ועבודת שטח תוך השפעה בדיוני וועדות העירייה עשויות להניב תוצאות אפקטיביות יותר".

אז בוא נדבר קצת על הסיעה שלך. מה ההישגים שלכם עד כה?

"בין ההישגים הבולטים של חבריי לסיעה ושלי היה צילום ושידור ישיבות מליאת מועצת העיר, הפיכתם לנגישים לציבור. חידשתי את דיוני ועדת הביקורת העירונית לאחר שש שנים. יזמתי לראשונה את כינון הוועדה לתיקון ליקויים ככלי אפקטיבי לבקרה על החלטות הוועדה. רבות מהמלצות הוועדה מיושמות כיום, לקחים מופקים, תוצאות פעולות הוועדה כבר משפיעות ועוד ישפיעו בעתיד על תפקוד מחלקות העירייה, על תהליכי העבודה, על דרכי קבלת ההחלטות, הטיפול בתושב, חיסכון במשאבי העירייה ועוד.

"בנוסף, חבריי ואני הצלחנו לפני כשנה לבלום את בקשת עיריית כרמיאל להעלות את הארנונה בכשישה אחוזים. היינו שותפים מרכזיים בקידום רשימת הספקים של עיריית כרמיאל בוועדת המכרזים, בפרסום פומבי לציבור, פעולה שלא נעשתה מזה שני עשורים. הצלחנו להשפיע במועצת העיר על השקת תכנית אב יישובית לספורט, על השקת תכנית אב לחינוך שנמצאת בימים אלה בתהליך יציאה למכרז. הצלחנו להשפיע על בחינת מדיניות פרסום החוצות בעיר ובעתיד הקרוב צפוי יועץ חיצוני לכוון את המדיניות היישובית בנושא ולבצע סדר ומיצוי הכנסות מפוטנציאל שטחי הפרסום בעיר.

"בקשתנו מעיריית כרמיאל למתן תמיכה עירונית והקלות במסי ארנונה לעמותות הפועלות למען הקהילה בעיר נענו בחיוב. היינו שותפים ותמכנו במחאות התושבים במאבקים ציבוריים כגון מטרד האבק בשכונת נבון ובמאבק הארצי של ההורים להפחתת עלויות הצהרונים. קידמנו תבחינים לתמיכה בספורטאים מצטיינים שאמורים להתפרסם מיד לאחר פסח. יזמנו את הכנסת התכנית הלאומית פרחי ספורט בכרמיאל תוך השקעה של למעלה מחצי מיליון שקלים מדי שנה, בילדי העיר תוך הוזלת עלויות תשלומי הורים".

עדי אלדר ומשה קונינסקי ביום שלישי, משחק אחרון לעונה של מכבי כרמיאל
חושבים דומה. אלדר וקונינסקי (צילום אלכס הובר)

אתה מרגיש שזה הזמן להתחיל לעבוד על הבחירות הבאות?

"ב~23/10/2013, יום לאחר הבחירות הקודמות לראשות העיר, התחלתי כבר בהכנות לבחירות הבאות. התחלתי לגייס משאבים, לבנות תכנית אסטרטגית, לגייס אנשים נוספים. בדרך ידעתי לוותר על אנשים שהצטרפו אליי יותר "משנאת המן" ולא "מאהבת מרדכי". מאידך גיליתי חברים ושותפים נפלאים לחזון ולדרך שרובם ממשיכים וימשיכו גם בעתיד יחד למימוש תכניותיי לניהול העירייה והנהגת תושבי העיר. הצבתי לעצמי בחיים מטרות, את רובן מימשתי. היו לי הזדמנויות והצעות להצטרף לרשימות מפלגות במקום ריאלי כחבר כנסת, אך סירבתי. אני מאמין שתפקיד ראש עיר הרבה יותר משמעותי, יותר חשוב ויותר מאתגר. כרמיאל בשבילי היא שליחות ואני רוצה להציב אותה במקום הראוי לה, כעיר המרכזית בצפון, למנף את הפוטנציאל שלה ולהמשיך את הדברים הטובים שעשו ראשי העיר

מה דעתך על עדי אלדר?

"להנהגת העיר בראשות עדי אלדר זכויות רבות. לעדי, יחד עם קודמו בתפקיד ברוך ונגר ז"ל, מקום חשוב בדפי ההיסטוריה של העיר ועל כך אין עוררין. עקרונית אני מאמין כי חייבת להיות הגבלה למספר קדנציות לכהונת ראשי עיר, כפי שקורה ברוב המדינות המתוקנות בעולם, שכן האפקטיביות בקדנציות הראשונות של כהונת ראשי עיר עולה באופן מובהק לעומת האפקטיביות בקדנציות השלישית הרביעית והלאה".

אפשר לכתוב שנתת מחמאה…

"נעשו דברים יפים בכרמיאל לאורך השנים של עדי אלדר. העיר צמחה והתפתחה,  אבל עדיין יש לא מעט דברים ותחומים שניתן לשפר, לשנות ולקדם, בעיקר בכל הנוגע למקורות תעסוקה איכותית לתושבי העיר, בתעשיית על ובתעשייה הכבדה המסורתית. שיפור איכות השירות לתושב, הפחתת מחירי ארנונה, בלימת ההגירה השלילית, תכנית כוללת שתביא לצמצום עזיבת צעירים. בשנתיים החולפות למדתי להעריך את ראש העיר אלדר כאדם, פיתחנו קשרי ידידות והערכה משותפים למרות היריבות הפוליטית. אני מאמין שעדי מתכוון לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית ואז יתפנה ללוות, לחנוך ולתמוך בראש העיר הבא".

וראש העיר הבא יהיה?

"ניהול עיר היא משימה לא פשוטה. הגיעה העת, לקראת הבחירות הבאות, לריענון בשדרת המנהיגות העירונית. זה הזמן למנהיגות של דור חדש המוביל חדשנות ויזמות. אני מציג ניסיון ניהול עשיר של כ~30 שנה בניהול מוניציפלי וממלכתי כאחד, ניסיון וידע בניהול תקציבים, ביישום ובהובלת מדיניות וחדשנות, בניהול צוותי עובדים ויותר מכל במודעות לשיפור איכות השירות ללקוחות, שכן התושבים הם לקוחות וצרכנים של השירותים העירוניים וחובתו של ראש עיר לספק את מיטב השירותים. אני רואה בראש עיר משרת ציבור, בהתאם לכך בכוונתי לנהוג כשאבחר. אקדיש את כל מרצי וניסיוני למען הציבור ולמען קידום העיר. היום יותר מתמיד אני מרגיש מוכן להקדיש את השנים הבאות של חיי לעיר ולתושביה".

עדי אלדר התייחס לקונינסקי ואמר: "אני רוצה להודות למשה על שיתוף הפעולה והתנהלותו האחראית כיו״ר האופוזיציה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות