fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוקם תיכון בעיר ימים

העירייה הודיעה כי חטיבת הביניים והחטיבה העליונה ייפתחו בספטמבר 2018. בוועד השכונה דורשים שהעירייה תעמוד בהבטחתה ותפתח את חטיבת הביניים כבר בספטמבר הקרוב
חטיבה בעיר ימים הדמיה עירית נתניה
חטיבה בעיר ימים הדמיה עירית נתניה

מאבק ההורים והפעילים נשא פרי. אחרי ארבע שנות מאבק הודיעה השבוע עיריית נתניה כי החברה לפיתוח ותיירות נתניה תחל בשבועות הקרובים בבניית התיכון המקיף השש שנתי ברחוב בני ברמן בעיר ימים, בשטח כולל של כ-20 דונם. הצפי לפתיחת בית הספר – ספטמבר 2018.

התוכנית תכלול חטיבת ביניים וחטיבה עליונה עם 24 כיתות בכל אחת מהן, אודיטוריום, מעבדות וספרייה על פי פרוגרמת משרד החינוך. בשלב הראשון ייבנו 16 כיתות בהיקף של כ-25 מיליון שקלים.

לאור הגידול באוכלוסיית התלמידים בשכונות החדשות עיר ימים ורמת פולג, כבר ב-2013 הודיעה ראשת העירייה מרים פיירברג-איכר כי תוך שנתיים תיפתח חטיבת ביניים בעיר ימים. זה לא קרה, ובשנתיים האחרונות מנהלים התושבים מאבק עיקש שבמסגרתו פנו למשרד החינוך וקיימו פגישות עם חברי מועצת עיר ובכירים בעירייה.

ויקטור בר, פעיל בוועד השכונה: "אנו עומדים על כך שהעירייה תעמוד בסיכום עם ההורים מהשנה שעברה ותפתח את החטיבה בספטמבר הקרוב. אם את בית הספר חיים חפר החלו לבנות במרס ופתחו בספטמבר אותה שנה – זה אפשרי גם כאן".

תכנון בית הספר נעשה על ידי משרד אליקים אדריכלים, המתמחה בתכנון בתי ספר חדשניים, בשיתוף נציגות הורים, אנשי מינהל החינוך וצוותים חינוכיים.

בית הספר תוכנן מתוך תפיסה פדגוגית חדשנית בה מרחבי הלימוד של התלמידים מתרחשים בכל מקום בבית הספר ולא רק בכיתות הלימוד. בתוך כך עוצבו המרחבים הציבוריים בבית הספר כמקומות מפגש ועבודה. כל שכבה תחולק לשני בתים כשבכל בית שתי כיתות שיחוברו על ידי מחיצה ניידת. שתי הכיתות יפנו לחלל מקורה חצי פתוח, מעין מרפסת רחבה, שתהווה מרחב לימוד אלטרנטיבי בין הכיתות. חיבור שלושה חללים כאלה יצור סביבת לימוד רחבה של כ-180 מ"ר.

חטיבה בעיר ימים הדמיה עירית נתניה
חטיבה בעיר ימים הדמיה עירית נתניה

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות