fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יועץ חיצוני, ריב פנימי

חבר המועצה, עו"ד סודאי, טוען כי החיבור עם היועץ המשפטי החיצוני, עו"ד גולדהמר, מהווה חריגה ממנהל תקין ומאיים בחיוב אישי נגד ז'קי סבג. העירייה: "פועלים לפי חוק"
עו"ד אורן סודאי. גם מבקר המדינה התייחס לסוגיה צילום: יח"צ
עו"ד אורן סודאי. גם מבקר המדינה התייחס לסוגיה צילום: יח"צ

חבר מועצת העיר נהריה, עו"ד אורן סודאי, טוען כי אישור חוזה העבודה מול  היועץ המשפטי החיצוני של עיריית נהריה, עו"ד אבי גולדהמר, לא עבר מכרז. סודאי שלח השבוע מכתב בנושא לראש העירייה ז'קי סבג, ובו הוא מתריע על הליך של חיוב אישי.

סודאי טוען להיעדר מנהל תקין של עיריית נהריה ואי יציאה למכרז כחוק. עוד מעלה עו"ד סודאי כי יש חריגה מהתקציב השנתי של מיליון שקלים תמורת שכרו של גולדמהר בשנת 2013. למרות כל הביקורת חודש החוזה עימו גם בשנת 2017 ללא מכרז וללא הליך תחרותי.

סודאי כתב לסבג: "לכאורה עולה כי פעלת בניגוד לדין לתקנות מנהל תקין וטוהר המידות ואתיקה ציבורית, עוד יותר גרוע כי היועץ המשפטי של עיריית נהריה, עו"ד אורן ארבל, נאלם דום בעניין זה… אין בכך להכשיר את השרץ ולפיכך הנושא ייבחן בוועדה לחיוב אישי".

 עו"ד אורן סודאי. גם מבקר המדינה התייחס לסוגיה צילום: יח"צ

עו"ד אורן סודאי. גם מבקר המדינה התייחס לסוגיה צילום: יח"צ

בחודש נובמבר האחרון, בדוח מבקר המדינה על השלטון המקומי, כתב מבקר המדינה יוסף שפירא כי עיריית נהריה נמצאת בהתקשרות עם אותו משרד עורכי דין במשך 24 שנים. הדוח דן במאבק באופן כללי בשחיתות הציבורית ושמירת טוהר המידות, בקידום סדרי מינהל תקין ובאתיקה הציבורית.

בפרק בו מוזכרת עיריית נהריה, בדק המבקר את ההתקשרות של רשויות מקומיות עם יועצים משפטיים חיצוניים. עיריית נהריה מעסיקה את משרד עורכי הדין אבי גולדהמר כיועץ חיצוני של עיריית נהריה במשך יותר משני עשורים.

כך נכתב: "העסקתו הממושכת של  משרד עורכי דין חיצוני עלולה ליצור באופן טבעי תלות ויחסי קרבה מיוחדים בינו לבין עיריית נהריה והעומד בראשה. בשנת 2013 שילמה עיריית נהריה למשרד זה כ~1.728 מיליון שקלים, בשנת 2014 שילמה לו העירייה 1.32 מיליון שקלים, ובשנת 2015 שילמה העירייה 1.206 מיליון שקלים עבור שירותיו המשפטיים".

עוד מצוין, כי בהסכם ההתקשרות בין משרד עורכי הדין לעיריית נהריה לא הוסדרה הסוגיה של ניגוד עניינים אפשריים.

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה פועלת ותפעל לפי חוק. איומיו של עו"ד סודאי אינם מפחידים את ראש העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות