fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוסי לאטי: "זהו אחד הפרויקטים הגדולים בחיי"

לקראת אירוע המכירות הגדול לפרויקט "פארק הרקפות" ביום שני הקרוב, אומר לאטי ל"בלינקר": "זה הדבר הכי מושקע כרגע בקריות. כמו באופנה, כך גם בנדל"ן. חייבים כל הזמן להתחדש ולחשוב מחוץ לקופסה"
"פרויקטים כאלה נראו עד כה רק בתל אביב". פארק הרקפות (הדמיה: OLIN)
"פרויקטים כאלה נראו עד כה רק בתל אביב". פארק הרקפות (הדמיה: OLIN)

ביום שני הקרוב בשעות הערב, אחרי עבודה מאומצת ומושקעת של יותר משנה, ישיק איש העסקים יוסי לאטי, הבעלים של חברת הבנייה לאטי יזמות, את "פארק הרקפות" בגבעת הרקפות בקרית ביאליק, שנכון לעכשיו הוא פרויקט הבנייה הגדול ביותר בקריות. באירוע ההשקה יימכרו הדירות במחירי פריסייל.

לאטי שומר בסודיות רבה פרטים עיקריים על אופי הפרויקט, אך ידוע, כי מדובר בקונספט של שלושה מתחמי דיור בשכונה סגורה.

באמצעות קבוצות מיקוד שהורכבו מתושבי הקריות, בעיקר אלה הגרים בגבעת הרקפות, בדק לאטי מה חסר כיום בשכונה וכיצד הוא מיישם זאת בקומפלקס המגורים החדש. לדבריו, עוד כשראה לראשונה את השטח, הבין איך ייראה הפרויקט, וצוות אדריכלי-על מצליח ליישם את כל הרעיונות שלו.

פרויקט "פארק הרקפות" יציע 200 דירות בשלושה מתחמים של כ-7 דונם, כ-5 דונם וכ-4 דונם. כל אחד משלושת הבניינים יעוצב על ידי אדריכל אחר, כך שהרוכשים יוכלו לבחור דירה בבניין לפי טעמם האישי.

ההיקף הכספי המשוער של המכירות נאמד ב-400 מיליון שקלים. עוד בתכנון: לובי מרכזי שיאחד את שלושת הבניינים ופארק ענק של 10 דונם שיקיף אותם.

"פרויקטים כאלה נראו עד כה רק בתל אביב". פארק הרקפות (הדמיה: OLIN)
"פרויקטים כאלה נראו עד כה רק בתל אביב". פארק הרקפות (הדמיה: OLIN)

השראה מחו"ל

לאטי: "פרויקט 'פארק הרקפות' הוא אחד הפרויקטים הגדולים בחיי והדבר הכי מושקע כרגע בקריות. עברתי שנה אינטנסיבית בתכנון הפרויקט הזה, כדי להביא לקריות את הבשורה הכי עכשווית".

לאטי, מבעלי חברת האופנה רנואר, לא יכול להימנע מההשוואה של תחום הנדל"ן לאופנה ואומר: "כמו באופנה, כך גם בנדל"ן. חייבים כל הזמן להתחדש ולחשוב מחוץ לקופסה. פארק הרקפות נמצא בפריים לוקיישן בשכונה. יש לי חזון ליצור את הבניינים הכי יפים והכי מודרניים. כמו באופנה, ההשראה מגיעה בעיקר מחו"ל. עד היום, בארץ, פרויקטים כאלה נראו רק בתל אביב".

לאטי מוסיף: "שלושה אדריכלים יגשימו, כל אחד את חלומו, בבניינים שתכננו. מסביב יצרנו פארק גדול, לכן קראנו לפרויקט 'פארק הרקפות'. זה יהיה מתחם סגור ובטוח רק לדיירים ולבני משפחותיהם. יהיו חדר כושר ומועדון דיירים יוקרתי. הלובי יהיה מרווח מאוד ובגובה של 7 מ'. בנוסף, לכל הדירות יהיו מרפסות גדולות מאוד. יהיו דירות גן, שעד כה כלל לא נבנו בשכונה, וכן פנטהאוזים במפלס אחד. לכל דירה יהיו שתי חניות תת קרקעיות ולא תהיה מצוקת החנייה.

"גבעת הרקפות היא שכונה מנצחת ששומרת על בידול, בעיקר בזכות איגום משאבים של ראש העירייה אלי דוקורסקי, צוות התכנון וההנדסה בעירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשותו של היו"ר יוסי אזריאל והמהנדס משה יבין, שבזכותם הפרויקט הזה יוצא אל הפועל".

104 דירות ב-24 שעות

לאטי נזכר איך בפרויקט אחר שלו, פיבקו במערב חיפה, נמכרו 104 דירות ב-24 שעות, מכירות בהיקף חסר תקדים בצפון הארץ. לדבריו, מאז פורסם הפרויקט ברקפות, יש לו אלפי מתעניינים. לאטי: "אף אחד לא מתכנן למכור 104 דירות ב-24 שעות, אבל זה מסביר כמה המוצר היה חכם ונכון, וכעת אנחנו עובדים על אותו המודל _ גם לרכוש את הבית הכי יפה וגם לעשות עסקה טובה. היתרון במחירי פריסייל הוא ברכישת  דירה במחיר נמוך מערך השוק ב-400-100 אלף שקלים. צריך לזכור שבגבעת הרקפות לא ייצאו פרויקטים של מחיר למשתכן והשכונה שומרת על מיצוב גבוה מאוד".

לאטי: "לפני שנה אמרתי בראיון, כי מחירי הנדל"ן יעלו בשנת 2015, מה שאכן קרה. הם עלו ב-8 אחוז. ב-2016 הם יעלו בעוד 8 אחוז, ואני לא יודע היכן זה ייעצר. 70 אחוז מהרוכשים לא זכאים כלל למחיר למשתכן. להם אין פתרונות כרגע, היות שהביקוש עולה על ההיצע. מי שחושב שהוא חוסך, כשהוא רוכש דירה של ארבעה חדרים במחיר למשתכן – טועה. הדירה שווה פחות, כי הקבלנים בונים בהתאם למחיר שנקבע מראש. בשנים הקרובות נראה את ההבדל בין שכונות שבהן הכניסו מחיר למשתכן לאלו שלא. המדינה וראשי הרשויות צריכים לאמץ את המודל של גבעת הרקפות ולהקים שכונות קהילתיות, כי מפה מגיעה הצמיחה הגדולה. לא ניתן לייצב את שוק הדיור רק בפרויקטים של מחיר למשתכן".

יוסי לאטי (צילום: דורון גולן)
שנה אינטנסיבית. לאטי (צילום: דורון גולן)

פרויקט "פארק הרקפות" מציע  דירות של שלושה, ארבעה, חמישה ושישה חדרים לצד דירות גן עם גינה גדולה ודירות פנטהאוז במפלס אחד עם מרפסת גדולה במיוחד וכן דירת פנטהאוז לופט ייחודית עם מרפסת רחבה. שטח הדירות – החל מ-75 מ"ר לדירת שלושה חדרים ועד כ-170 מ"ר לדירת פנטהאוז של שישה חדרים. מחירי הדירות: החל מ-1.25 מיליון שקלים ועד 3.8 מיליון שקלים לפנטהאוז לופט וי איי פי, יחיד בקומה.

אירוע המכירות

חברת לאטי יזמות ובנייה תקיים ביום שני הקרוב, 1 באוגוסט, בשעה 20:00 אירוע מכירות בגבעת הרקפות בהשתתפות ראש העירייה אלי דוקורסקי ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יוסי אזריאל. באירוע יוצעו למכירה 40 דירות במחירי פריסייל מיוחדים ובהנחה נוספת של 80 אלף שקלים. הכניסה לאירוע למוזמנים בלבד ולאלה שנרשמו ונרשמים בחברה לפרויקט. באירוע ייחשף סרטון הפרויקט על מסך לד ענק. הבאים ייהנו מקינוחים של מיקי שמו, להקת נגנים ומוזיקה של די ג'יי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות