fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יונה יהב מסמן וי

ריקון מכל האמוניה, העתירה נגד הרחבת בז"ן, מהפכת התחבורה החשמלית, הרכבל שבקרוב ייצא לדרך והקמת מת"ם ב' במפרץ חיפה. ראש עיריית חיפה מסכם את תשע"ז בסיפוק
יונה יהב חותם על הצו (צילום: צבי רוגר)
תחילתו של מאבק? יונה יהב חותם על הצו (צילום: צבי רוגר)

לקראת ראש השנה, ראש עיריית חיפה יונה יהב מציג את ההישגים הבולטים של השנה, כשהגדול מכולם הוא ריקון מכל האמוניה. "אף אחד לא האמין שנתמיד ונהיה נחושים, אבל הצלחנו לסגור את מכל האמוניה", הוא אומר השבוע, "בפעם הראשונה הצלחנו לאחד את כל הרשויות והגופים הירוקים, להגשת לעתירה משותפת נגד הרחבת בז"ן".

מכל האמוניה רוקן לפני מספר שבועות, לאחר סאגה שנמשכה כמעט שנה לאחר אין ספור דיונים ועררים בבית המשפט. גם השבוע, לאחר שהתרוקן המכל, ביקשה המדינה מבית המשפט, לאפשר לה להכניס אוניית אמוניה קטנה למפרץ חיפה. "כרגע הנושא נמצא בדיון של שלושה שרי ממשלה", אומר יהב, "אני הצעתי לממשלה לשכור חברה בינלאומית שתעשה סקר סיכונים לגבי האונייה ואנחנו נשכור יועץ חיצוני ונסכים לחלופות. רק אם תהיה זו חברה חיצונית ומחוץ לישראל, התחייבתי להסכים לחלופה".

יונה יהב (צילום: זיו לסמן)
"חיפה עברה מהפכה חסרת תקדים בארץ". יהב (צילום: זיו לסמן)

מעבר להישג האמוניה ולעובדה שיהב הצליח לאחד כל ראשי הרשויות המקומיות והארגונים הירוקים, שהגישו עתירה משותפת בנוגע להרחבת בז"ן, חיפה עברה מהפיכה כללית בכל מה שקשור למלחמה בזיהום האוויר. "אנו מתכוונים למה שאמרנו לאורך שנים, אנו העיר הראשונה שהוקם בה אזור אוויר נקי וחלק מתוך 200 ערים בעולם שהחליטו על כך. זה כולל כלי רכב חשמליים, 35 משאיות אשפה, 35 אוטובוסים ו-300 מכוניות שכל אחד יוכל לשכור מנקודה לנקודה. עכשיו אנחנו בונים את הרכבל ממרכזית המפרץ, ובעוד חודשיים נחנוך אותו. זה יהיה מרכז התחבורה הגדול והיפה במדינה, בעל גג ייחודי, הכולל בו את כל התחבורה הציבורית של המטרופולין. המטרונית היא הצלחה היסטרית, היא מגיעה כבר ל-35 מיליון נוסעים בשנה, וזה כבר מתחיל להיות צפוף, רוכשים מטרוניות נוספות, מה שאומר שהקהל הביע אמון למרות שכולם צחקו בהתחלה".

לאחר שאזור מת"ם התמלא עד אפס מקום, יצא לדרך אזור מת"ם ב', או בשמו השני "הייטק המפרץ". "מדובר באזור הכולל 400 דונמים, ביציאה ממנהרות הכרמל. שני הבניינים הראשונים כבר מתחילים להיבנות וזה יהיה פארק הייטק פתוח, לעומת מת"ם חיפה שהוא סגור כי יש בו המון חברות ביטחוניות. בפארק הפתוח יהיו משולבים מקומות בילוי ואוכל".

פארק ההייטק הפתוח במפרץ בא לאחר שאזור מת"ם חיפה התרחב מ-77 אלף מ"ר ל-400 אלף מ"ר וקם צורך לאזור הייטק נוסף. "כל הסיפור הוא להביא עוד עבודה. עכשיו הבאנו את 'אמזון' ואת 'ווי וורק', שאלו חללי עבודה ענקיים".

בעוד שנה יילכו תושבי הרשויות המקומיות לבחירות, אך את יהב זה לא מלחיץ. "אני אעמוד בעוד שנה לבחירת העם ואשתדל להעביר את המהפכה הגדולה שנעשתה כאן ונוגעת לכל אדם, תוך שתמיד העדפתי את המנהיגות וטובת התושבים על פוליטיקה. אני תמיד הולך לבחירות בשיא הרצינות והמוכנות, לא מזלזל באף אחד, למרות שאני מביא איתי מהפכה שמעולם לא נראתה בחיפה בכלל ובקרית חיים בפרט. ההשקעה העצומה שהשקעתי בכבישים בקריה, במרכז הספורט החדש, בבתי הספר ובפרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א, לא הייתה בקריה אף פעם קודם לכן. לקראת ראש השנה מאחל יהב לתושבים בריאות, אושר, הנאה ונחת מראש העיר. "לעצמי אני מאחל בריאות וכוח להמשיך בתנופת הפיתוח הענקית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות