fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהב: "הנמל החדש יוציא את חיפה מצמיחה איטית"

אתמול נפתח כנס השדולה לפיתוח הצפון במעמד ראש עיריית חיפה יונה יהב, חברי כנסת, תעשיינים ואנשים עסקים. הנוכחים חתמו על "אמנת הצפון" שבה נכתב כי הצפון הינו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל
ראש עיריית חיפה, יונה יהב
מרכזי התיקונים הועברו לתל אביב. יונה יהב(צילום: צבי ריגר)

כנס השקת השדולה למען פיתוח הצפון התקיים אתמול בחיפה בהשתתפות ראש עיריית חיפה יונה יהב, שורה ארוכה של חברי כנסת אנשי ציבור, תעשיינים ואנשי הייטק, אנשי חינוך ואקדמיה. בין חברי הכנסת שהשתתפו באירוע ההשקה היו אראל מרגלית, עמרם מצנע, יצחק הרצוג, איילת שקד, איציק שמולי, חיליק בר, עומר ברלב. כן השתתפו מולי אדן נשיא אינטל ישראל , ד"ר שלמה מרקל, יוסי מלכה מנכ"ל מכללת תל חי, עימאד תלחמי, מנכ"ל בנקום סנטרס עו"ד רוית דום מנכ"ל קבוצת עמל ועוד.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב
יהב חותם על אמנת הצפון. (צילום: צבי ריגר)

הנוכחים חתמו על "אמנת הצפון" שבה נכתב כי הצפון הינו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל. תושבי הצפון, בני כל הדתות חייבים לקבל ממשלת ישראל תמיכה, סיוע וגיבוי כדי להפוך את האזור כולו למשגשג ופורח. הצפון הוא יעד לאומי"

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר: "הכרעת סוגיית מיקום הנמל העתידי של מדינת ישראל הינה גורלית ובעלת משמעות היסטורית לעתידה של העיר חיפה וצפון המדינה. מדינת ישראל מתכוונת להקים בזמן הקרוב נמל שיאפשר כניסת אוניות גדולות המסוגלות להוביל 12-18 אלף מכולות (TEU). אוניות אלו ייצרו במקום עגינתן פעילות נמלית נוספת של אוניות מזינות ויביאו להקמתם של מרכזים לוגיסטיים ופעילות תומכת נוספת בעורף הנמל.

בראייה לאומית כלכלית וחברתית יש להעדיף את הקמת נמל המפרץ בחיפה על פני נמל הדרום באשדוד. בעוד שהעיר אשדוד צמחה בעשורים האחרונים בקצב מואץ, יחד עם הפיתוח בתל-אביב ובגוש דן כולו, סבלה העיר חיפה מצמיחה איטית ביחס לצמיחת המשק הלאומי תוך איבוד אוכלוסייה משמעותי למרכז ולתל אביב".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות