fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרגדיה בעמק: תינוקת נפטרה בלידת בית טבעית

פראמדיקים של מד"א ביצעו הלילה פעולות החייאה בתינוקת שאיבדה את הדופק והנשימה לאחר שנולדה בלידת בית טבעית
רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.
רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.

תינוקת שנולדה בלידה ביתית שנערכה אמש באחד היישובים בעמק יזרעאל נפטרה זמן קצר לאחר הלידה.  התינוקת פונתה על ידי צוות מד"א לבית חולים רמב"ם תוך כדי פעולות החייאה בה היא נפטרה זמן קצר לאחר מכן. האם פונתה גם היא לבית החולים להמשך בדיקות כשהיא בהכרה מלאה ומצבה הוגדר טוב.

 רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.
רמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.

במוקד מד"א התקבלה הלילה שיחה על אישה בשנות ה-40 לחייה שילדה תינוקת בלידת בית טבעית, אך זמן מה לאחר מכן, מסיבה שאיננה ברורה, איבדה התינוקת את הנשימה והדופק. תוך זמן קצר מרגע קבלת הקריאה במוקד מד"א הגיע צוות אמבולנס שהיה סמוך למקום האירוע וניידת טיפול נמרץ שביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בתינוקת והעבירו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם שם כאמור נקבע מותה.

הפראמדיק המפקח המרחבי של מד"א כרמל סמ"ג ארז גלר שהגיע למקום עם צוות טיפול הנמרץ מספר כי מדובר בסיטואציה קשה, אך הצוות המיומן והוותיק שהגיע למקום מצא את התינוקת ללא דופק ונשימה וביצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות והנשמה באמצעות מפוח שחובר לצינור אשר הוחדר לקנה הנשימה שלה. "בכל לידה מחוץ לכותלי בית חולים ישנם סיכונים, ולמרות שהאחוז להופעת הסיכונים הינו נמוך, חשוב לדאוג לאנשים מיומנים ומקצועיים שיבצעו את הפעולה הזו. חשוב כי אם מזהים מצב חירום שמסכן חיים בעת הלידה או לאחריה יש להזעיק את מד"א באופן מיידי, כי במקרים מעין אלו כל דקה היא קריטית להישרדות הולד".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות