fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תת אלוף מוניר עמאר נהרג בהתרסקות מטוס קל

תא"ל מוניר עאמר מג'וליס מונה רק לפני חודש לתפקידו החדש. הוא הטיס מטוס קל שיצא מחיפה ונעלם במכ"ם. צוות כיבוי אש מצא את שרידי המטוס בסמוך לכרמיאל. עאמר נמצא ללא רוח חיים
תא"ל מוניר עמאר. צילום; מתפ"ש
תא"ל מוניר עמאר. צילום; מתפ"ש

תת אלוף מוניר עמאר ז״ל, בן 47, מג'וליס, ראש המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון התרסק היום (שישי) במטוס קל סמוך לואדי סאלמה באזור כפר ראמה. לאחר חילוץ ממושך של חיל האויר, מסוק צבאי חבר עם צוות נט"ן של מד"א שקבעו את מותו. תא"ל מוניר עאמר הותיר אחריו אישה, שתי בנות ובן.

תא"ל מוניר עמאר. צילום; מתפ"ש
תא"ל מוניר עמאר. צילום; מתפ"ש

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי: "קציני היחידה, חייליה ועובדיה, כואבים את מותו של תת אלוף עמאר ז״ל, קצין ומפקד מוערך ומוביל אשר החל בתפקידו כראש המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון בחודש פברואר 2016.
מוניר היה מפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף וכן שימש כמח"ט חרמון. את שירותו הצבאי החל כלוחם בגדוד חרב ואף פיקד עליו בין השנים 2004-2006.
בהמשך שימש כסמח"ט שומרון, קצין אגם של עוצבת הגליל וקצין מבצעים של פיקוד הצפון.
בספטמבר 2009 מונה למפקד חטיבת חרמון ובשנת 2012 יצא ללימודים במכללה לביטחון לאומי.
באוגוסט 2013 מונה למפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף ומילא תפקיד זה עד ליולי 2015.
עאמר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה וכן תואר מהמכללה לביטחון לאומי.
היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים כואבת את צערה העמוק של המשפחה, מאמצת אותה לחיקה ותמשיך ללוותה".

דיווח: מטוס נתרסק בצלע ההר

בשעה 13:30 התקבלה הודעה בדבר מטוס שהתרסק סמוך להר כמון. למקום האירוע הוזנקו שלושה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מרכזי בפיקוד מפקד המשמרת להב משנה מורדי נוימן.
כוחות הכיבוי היו הראשונים להגיע למקום האירוע ולאחר תחקור קצר של האזרחים התברר כי הם הבחינו ככל הנראה במטוס שהתרסק על צלע ההר בצידו המזרחי של ההר. במקביל לדברי האזרחים זיהו לוחמי האש באמצעות משקפות אובייקט במעלה ההר שמתאים לתיאור ולמקום הוזקנו שני צוותי כיבו נוספים שהגיעו למקום מצידו השני של ההר.
בשל תנאי גישה קשים מאוד החלו לוחמי האש לטפס במעלה ההר לטובת סריקה של האזור וניסיון לאתר את המטוס. כעבור זמן קצר דיווחו לוחמי האש כי הם מזהים את שברי המטוס באופן וודאי וכי ישנו לכוד במטוס. במקביל עלתה דרישה למסוק משטרתי וסיוע כוחות צבא לטובת החילוץ.
כעבור זמן קצר עלו לאוויר מסוק משטרתי ומסוק צבאי. לוחמי האש ביצעו סריקות בשטח ההתרסקות כדי לשלול הימצאות מעורבים נוספים.
כוחות הכיבוי, צבא ומשטרה החלו בפעולות חילוץ של הלכוד, לאחר מספר דקות חולץ הלכוד כשהוא ללא רוח חיים.

שרידי המטוס . צילום כיבוי אש צפון
שרידי המטוס . צילום כיבוי אש צפון

image

פאראמדיק מד"א אדי קחלני סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ למרגלות ההר שם נערכה הערכת מצב של כוחות החירום,  הגישה למטוס הייתה קשה ומסובכת וכוח של חיל האויר בסיוע מסוק הגיעו למטוס שהתרסק וחילצו גבר כבן 50, לאחר החילוץ חברנו עם המסוק שהעביר אלינו גבר כבן 50 ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

מפקד האירוע להב/מ מורדי נוימן שהיה הראשון במקום האירוע התייחס לאירוע: "עם הגעתנו למקום ביצענו תחקור של האזרחים, הבטנו במשקפות באמצעותם הבחנו באובייקט במעלה ההר שנראה כמו שבר מטוס, תנאי הגישה היו קשים מאוד ולמקום טיפס צוות של לוחמי אש שהגיעו ראשונים למקום וזיהו את שברי המטוס ואת הלכוד בתוכו ידעתי שתדרש עבודה מאומצת לחילוץ, אנחנו מתורגלים בחילוצים מכל הסוגים אך זה ללא ספק אירוע מורכב שלא נתקלים בו כל יום, יש לציין את עבודת לוחמי האש שפעלו בתנאים קשים לחילוץ הלכוד״.
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לתת-אלוף התייחס למותו של מוניר עמאר ז"ל, שנהרג בתאונת המטוס:

"בחודש וחצי האחרון, מאז מונה לתפקיד ראש המנהל האזרחי, פגשתי בכמה הזדמנויות את תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, שנהרג היום בהתרסקות המטוס הקל. בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר, באופן מעורר הערכה.

"מוניר היה מלח הארץ – לוחם ומפקד מעולה עם מסלול שירות מרשים, ששירת שנים ארוכות במקומות בהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם האתגרים. סמל לברית החיים עם העדה הדרוזית ומופת לצעירי העדה המתגייסים לצה"ל. מאותם מובחרים ומובחרות אשר פורצים את הדרך לבני ובנות העדה בכל תחומי החיים.

"מותו של מוניר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו, לחבריו ולעדה הדרוזית. הוא גם אבידה גדולה לצה"ל ולמדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

"אירוע טראגי לעדה הדרוזית"

מנהיג העדה הדרוזית השייח מאופק טאריף הביע צער גדול על לכתו בטרם עת של תת אלוף מוניר עמאר ז"ל וציין כי "מדובר ברגע עצוב וטראגי לעדה הדרוזית כולה. מוניר היה לדוגמא ומופת עבור צעירים רבים ושימש מצפן מוסרי וערכי עבור העדה בישראל וסמל לנחישות וההצטיינות הדרוזית בישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות