fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טוקיו מחכה לה

עדי גרוסמן צילום איגוד הג'ודו

אם הישגי דור עתיד בג'ודו הישראלי הם רמז לעתיד לבוא, בהחלט ניתן לצפות כי מאולימפיאדת טוקיו בעוד ארבע שנים יחזרו הג'ודוקאים הישראלים עם יותר משתי מדליות.

באליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה בשבוע שעבר בהיכלי שלמה בתל אביב זכתה במדליית כסף עדי גרוסמן, בת 23, תושבת מושב אחיטוב, שמתאמנת במועדון בבת חפר בהנהלת בתיה אדיב ונחשבת לדבר הבא בג'ודו הנשי.

מיד לאחר הזכייה יצאה גרוסמן למחנה אימונים ביפן, משם סיפרה ל"חדשות נתניה" על הזכייה ועל החלומות להביא מדליה מאולימפיאדת טוקיו.

"התחלתי להתאמן אצל אדיב בגיל שש, וכבר בהתחלה נוצר בינינו קשר אמיץ והדוק, היא כמו האמא השנייה שלי. הכל פתוח בינינו, היא יודעת עליי ואני סומכת עליה בעיניים עצומות. עברנו המון ביחד, היא גידלה אותי ואני מעריכה אותה מאוד על הערכים שהיא הנחילה לי, בהם הדבקות במטרה כבר מגיל צעיר".

גרוסמן החלה את דרכה בספורט בחוגי כדורסל, כדורעף והתעמלות קרקע. "תמיד אהבתי לעסוק בספורט וכשהתחלתי בג'ודו הרגשתי שהגעתי למקום הנכון ונדבקתי בחיידק, מעולם לא פספסתי אימון. כדורסל וכדורעף הם ענפים קבוצתיים, אני אוהבת את הספורט האישי. כך הניצחון או ההפסד הם שלי, אני לא חולקת אותם עם אף אחד. אני יודעת שאם אעבוד קשה ואהיה עקשנית אצליח".

כשהגיע הרגע להתגייס לצבא קיבלה גרוסמן מעמד של ספורטאית מצטיינת. "בתיכון למדתי ערבית וזומנתי לבחינות לחיל המודיעין. התייצבתי ורציתי לשרת במודיעין כי זה שירות מעניין, אבל אז קיבלתי את המעמד של ספורטאית מצטיינת ובכלל לא היה לי ספק מה אני רוצה. חתמתי על ויתור במודיעין בלי לחשוב פעמיים".

עדי גרוסמן צילום איגוד הג'ודו

עד השנייה האחרונה

חזרתם של אורי ששון וירדן ג'רבי עם מדליות מאולימפיאדת ריו העלתה עוד יותר את קרנו של הג'ודו, ולאליפות אירופה שנערכה בשבוע שעבר בתל אביב הגיע קהל רב שדחף את הישראלים וגם קיבל תמורה נאה ביותר. "הגעתי לתחרות מוכנה", מספרת גרוסמן, "במהלך השנה זכיתי בשלוש מדליות בסבב העולמי לבוגרות וידעתי לקראת מה אני הולכת. הייתה אווירה מדהימה, בחיים לא הרגשתי דבר כזה, לא חוויתי קהל כזה בשום תחרות עד היום. הקהל דחף אותי, הרגשתי את האהבה שלהם, הרצון שאנצח, האמונה שלהם בי, וזה נתן לי פוש רציני בכל קרב. הקרבות לא היו קלים, נלחמתי בכל קרב עד השנייה האחרונה ועשיתי את זה. בכל תחרות אני רוצה להביא מדליה, ובארץ רציתי עוד יותר. ידעתי שיש לי את היכולת, הסתכלתי על הקהל ופשוט נתתי את כל מה שיש לי".

ואז הגיע הגמר.
"אני מרוצה מיום התחרות, עבדתי נכון וחכם. נכון, הפסדתי בגמר, ניצחון היה יכול להיות מתנה מושלמת לקהל המדהים שליווה אותי, זה לא קרה אבל זה עוד יקרה".

גרוסמן התאמנה עם ג'רבי וגם התחרתה מולה לפני אולימפיאדת ריו. "בתקופה הזו חוויתי הכנה לאולימפיאדה. יש בינינו קשר טוב, היא עזרה לי מאוד, תיקנה אותי בדברים קטנים, אלה שכמעט לא רואים, ואני בטוחה שזה שיפר את היכולות שלי. היא ספורטאית מדהימה ואישיות יוצאת דופן. מאוד התרגשתי כשהיא זכתה, הגיע לה. לא הייתי מופתעת מהזכייה שלה, היא עבדה קשה כל יום בכל אימון, היה ברור לאן היא מכוונת".

כאמור, בימים אלה נמצאת גרוסמן במחנה אימונים של שבועיים ביפן ובסיומו תשתתף בטורניר היוקרתי גרנד סלאם טוקיו. "זו התחרות האחרונה לשנה הנוכחית ולקראת השנה הבאה יהיו מטרות חדשות. אני לא יודעת את לוח הזמנים של התחרויות, אבל אני מכוונת הכי גבוה".

בדומה להרבה ספורטאים ישראלים גם גרוסמן מתקשה להתנהל מבחינה כלכלית. "זאת בעיה קשה, אני מחפשת ספונסר, זה מאוד יעזור לי להמשך הדרך".

מיותר לציין שהחלום הגדול הוא מדליה אולימפית בטוקיו בעוד ארבע שנים. "אני מתאמנת פעמיים ביום, משתפרת ולומדת מטעויות, ככה אני נהיית טובה וחזקה יותר. אני מכוונת גבוה – מדליות בכל התחרויות. יש לי מטרות ואני בדרך לממש אותן ולהתקדם הלאה".

עדי גרוסמן צילום איגוד הג'ודו

צילומים: איגוד הג'ודו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות