fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זיהום גדול: נפט פרץ לים מול חוף קרית ים

הרחצה נאסרה בחופי קרית ים וקרית חיים
[5/7, 13:27] עליזה רוזן: מעמותת צלול נמסר בתגובה לדליפת הנפט בחיפה: "האירוע בחיפה מוכיח שגם כשלא מדובר בתקלה אלא כשהעבודות יזומות - דליפת נפט בים היא אירוע עם פוטנציאל נזק קשה ויש לטפל בו בדחיפות רבה. ישראל עומדת לחדש את ההיתרים לקידוחי גז ונפט אך אינה ערוכה לטיפול בדליפות בים. זהו תמרור אזהרה שמעיד על הצורך להאיץ את חוק התלמ"ת שדורש היערכות לחירום עם אנשי מקצוע מיומנים, ציוד חירום ותקציבים נאותים". [5/7, 13:28] רותם כבסה: משרד הבריאות [5/7, 13:28] רותם כבסה: בעקבות הודעה של המשרד להגנת הסביבה בדבר פגיעה בצינור נפט במפרץ חיפה, וחשש להגעת הנפט אל חופי הרחצה קרית ים וקרית חיים, משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני רחצה בחופים אלה עד לניקוי המפגע.
זיהום בים בחופי הקריות (צילום: דורון גולן)
זיהום כתם גדול בקרית ים- צילום- ניר צילומי אוויר
זיהום כתם גדול בקרית ים- צילום- ניר צילומי אוויר

בסביבות השעה 10:00  נראה כתם שמן על ידי תושבים מול חוף קרית ים בשטח כ-2 ק"מ רבועים. ספינה של תש"ן פגעה בצינור דלק. האזור נאסר לרחצה.

עד ראייה: "מדובר בכתם ענק הנראה כמו שמן, אשר נשפך במפרץ חיפה החופים נסגרו ואניות בים מנסות לעצור את הדליפה.המצילים במקום מדווחים שנאמר להם שאסור לעמוד על החוף כי מדובר בחומר מסוכן ונדיף שאסור לנשום אותו.

בדקות אלו מדווח שהכתם כבר הגיע לחוף עצמו.

צילומים המשרד להגנת הסביבה
צילומים המשרד להגנת הסביבה

2 1 6

אירוע שפך נפט בים

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "במסגרת הפעולות לפינוי צינורות ישנים של חברת תש"ן במפרץ חיפה, פגעה הספינה המבצעת את הפעולות באחד הצינורות. נפט פרץ לים, וחלקו צפוי לזלוג לכיוון חופי הקריות – בעיקר קריית ים. תש"ן לקחה אחריות ומטפלת באירוע בהנחיה צמודה של המשרד".

הרחצה אסורה

מעמותת צלול נמסר בתגובה לדליפת הנפט בחיפה: "האירוע בחיפה מוכיח שגם כשלא מדובר בתקלה אלא כשהעבודות יזומות – דליפת נפט בים היא אירוע עם פוטנציאל נזק קשה ויש לטפל בו בדחיפות רבה. ישראל עומדת לחדש את ההיתרים לקידוחי גז ונפט אך אינה ערוכה לטיפול בדליפות בים. זהו תמרור אזהרה שמעיד על הצורך להאיץ את חוק התלמ"ת שדורש היערכות לחירום עם אנשי מקצוע מיומנים, ציוד חירום ותקציבים נאותים".

משרד הבריאות נמסר כי בעקבות הודעה של המשרד להגנת הסביבה בדבר פגיעה בצינור נפט במפרץ חיפה, וחשש להגעת הנפט אל חופי הרחצה קרית ים וקרית חיים, משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני רחצה בחופים אלה עד לניקוי המפגע.

מתש"ן נמסר בתגובה: "במסגרת שיתוף הפעולה ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, מפנה חברת תשן קווי דלק ישנים מהים. במהלך העבודות נפגע גמיש הצינור ונפט פרץ לים. בשל הסבירות הגבוהה לדליפה במהלך העבודה, נערכה מראש חברת תשן עם צוותי חירום שמטפלים בבעיה. בוצעה אטימה פיזית של הצינור כך שהדליפה פסקה ורוב הנפט נאסף. תשן פועלת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה לטיפול בבעיה והעבודות יימשכו עד לפינוי הכתם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות