fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשיפה: הוקפאה תרומת המייסדים להקמת היכל ספורט בחדרה

בעלי החברה, שמכרו את מגרש מכבי בסכום של 76 מיליון שקלים, הבטיחו לעיריית חדרה 30 מיליון שקלים לטובת הקמת היכל ספורט רב תכליתי. אלא שבעלי המניות לא אישרו את ההסכם ובשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל האולם החדש המתוכנן
הדמייה של היכל המייסדים
הדמייה של היכל המייסדים

המגרש המיתולוגי של מכבי חדרה במרכז העיר חדרה מוכר בכל רחבי הארץ ושירת במהלך עשרות השנים האחרונות מאות צעירים המשחקים כדורגל, וכמובן מאות כדורסלנים שהשתמשו באולם הצמוד.

בקיץ האחרון החליטה חברת "מייסדי חדרה", בעלת השטח, לסיים את החוזה מול עיריית חדרה והעמותה לתרבות הפנאי, והחליטה למכור את השטח. חברת אאורה ישראל רכשה אותו תמורת 76 מיליוני שקלים. סביב פינוי מגרש הכדורגל הייתה סאגה ארוכה, כולל הגעה לבתי משפט, ובסופה הוחלט כי זכותה של החברה לסיים את ההתקשרות ולמכור את השטח.

כמובן שבמתחם המגרש, בקצהו הדרומי, נמצא גם אולם הכדורגל הלא פחות מיתולוגי, ועל פי הסיכום בין החברה לעירייה, האולם ייהרס בקיץ הקרוב.

מתחם מגרש מכבי חדרה (צילום: שלומי גבאי)
מתחם מגרש מכבי חדרה (צילום: שלומי גבאי)

הנהלת המייסדים, בראשות היו"ר עדנה זיידמן ונועם פרנק, הגיעו לסיכום עם עיריית חדרה והבטיחו לתרום לעירייה 30 מיליון שקלים מתוך סכום המכירה לטובת הקמת אולם ספורט רב תכליתי חדש. בעיריית חדרה אפילו הוציאו הודעה מתוקשרת על כך, כולל הדמייה של האולם החדש, שהיה אמור להיקרא "היכל המייסדים".

חודשיים לאחר אותו סיכום, התברר שחברי הנהלת המייסדים לא לקחו בחשבון את בעלי המניות. בשבוע שעבר, במהלך האסיפה הכללית של החברה, נערכה הצבעה בנוגע לתרומה לעירייה, והוחלט לא לאשר אותה. המשמעות: נכון לרגע זה העירייה תצטרך להשיג מקור מימון חלופי לסכום של 30 מיליון שקלים על מנת להשלים את בניית היכל הספורט.

עדנה זיידמן אמרה היום (שלישי) בתגובה: "הסיכום שלנו עם העירייה היה מראש מותנה בהסכמת בעלי המניות. נכון שלא חשבנו שזה לא יעבור, ואנחנו עדיין לא בטוחים שמדובר בסוף פסוק. אנחנו בודקים עם המשפטנים שלנו מה ניתן לעשות, ואני מקווה שבסופו של דבר הנושא ייפתר".

מעיריית חדרה נמסר: "העירייה לא מתערבת בעניינים הפנימיים של חברת מייסדי חדרה ומברכת על כל תרומה שמגיעה לתועלת הציבור". גורם בעירייה מסר לבלינקר כי גם אם הכסף מהמייסדים לא יגיע, ראש העיר צביקה גנדלמן נחוש להקים את היכל הספורט, והוא ישיג מקור מימון חלופי.

הדמייה של היכל המייסדים ( באדיבות עיריית חדרה)
הדמייה של היכל המייסדים ( באדיבות עיריית חדרה)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות