fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: ניגוד עניינים במועצה הדתית בכרמיאל

בשל החשדות, המתייחסות לרב אליהו מלכה ולשאול פרץ, העבירה הרבנות הראשית את האחריות על הכשרות של בית המטבחיים דבאח לרבנות אחרת
הרב אליהו מלכה, צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר
הרב אליהו מלכה, צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר

בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון לרבנות הראשית בישראל, לבחון את החשד לניגוד עניינים בין הרב המקומי אליהו מלכה והממונה על המועצה הדתית בכרמיאל שאול פרץ, מצאה הרבנות הראשית כי יש להעביר את האחריות על כשרות בית המטבחיים דבאח לרבנות המקומית באור עקיבא (מעצם היותה כשרות ארצית).

התנועה מציינת שני מקרים שונים של ניגודי עניינים, לכאורה, במועצה הדתית כרמיאל. מקרה אחד נוגע לרב המקומי מלכה והשני לממונה על המועצה הדתית פרץ. לטענתה, שני המקרים "עלולים להשפיע באופן ישיר על תקינות הכשרות במועצה הדתית כרמיאל".

מהמידע שהגיע לתנועה עולה לכאורה, כי בנו של הרב מלכה, יצחק, הוא מפקח הכשרות במשחטת 'דבאח' הנמצאת תחת תחום השיפוט בו הרב מכהן. לטענת התנועה לאיכות השלטון, אין זה תקין כי ישנה קרבה משפחתית בין המוסמך לתת את תעודות הכשרות לבין המפקח על הכשרות בתוך החברה. מצב זה מהווה, לכאורה, הימצאות בניגוד עניינים.

הרב אליהו מלכה, צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר
הרב אליהו מלכה, צילום אלכס הובר צילום אלכס הובר

עניין זה מצטרף למידע על כך שהממונה על המועצה הדתית, פרץ, מצוי גם הוא לכאורה בניגוד עניינים בנוגע למשחטת דבאח. לטענת התנועה, הממונה מחזיק, לכאורה, בחברת כוח אדם הרשומה על שם אשתו. חברה זו מנהלת את כוח האדם במשחטת דבאח, הנמצאת תחת פיקוחה של המועצה הדתית.

לאחר שבדקה את הנושא הוציא עו"ד הראל גולדברג מהרבנות הראשית מכתב לרב אליהו מלכה ולממונה שאול פרץ, בו הוא כתב בין היתר: "התנועה לאיכות השלטון פנתה אלינו בטענה לניגוד עניינים הנוגע למתן שירותי הכשרות על ידי המועצה הדתית והרבות המקומית כרמיאל במשחטת דבאח שבדיר אל אסאד, וזאת נוכח קשר שיש לנושאי משרה בכירים ברבנות המקומית ובמועצה הדתית בכרמיאל לחברה שמספקת שירותי שחיטה בבית המטבחיים או למי מעובדיה.

לאחר עיון בתגובת המועצה הדתית כרמיאל, נוכח החשש לניגוד העניינים הנזכר לעיל, אנו סבורים שהמועצה הדתית והרבנות המקומית כרמיאל מנועות מלהמשיך להעניק שירותי כשרות ותעודת הכשר לבית המטבחיים דבאח".

שאול פרץ מסר בתגובה: "אני לא נמצא בניגוד עניינים. מוניתי על ידי המועצה הדתית בכרמיאל בלבד, לא של דיר אלאסאד. הפניתי את הסוגיה לרגולטור, שמצידו פנה לרבנות הראשית והיועץ המשפטי החליט כמפורט במכתב, רק באשר לסוגיית הכשרות. בכך מסתיים החשש לניגוד עניינים. באשר לחברת כוח האדם של אשתי, זו אינה קשורה כלל לענייני כשרות, אלא אך ורק לניהול עובדים במשחטה בדיר אלאסאד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות