fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד לפליליים באירוע הדליקה בבז"ן

צוות הבדיקה המיוחד שמינה המשרד להגנת הסביבה לבדיקת סיבת הדליקה בבז"ן מצא חשדות לפלילים. המשטרה הירוקה פתחה בחקירה פלילית. עמותת אזרחים למען הסביבה: "מקווים שהפעם ההליך ימוצה עד הסוף"
השריפה מתפשטת צילום פרטי
השריפה מתפשטת צילום פרטי

צוות הבדיקה המיוחד שמינה המשרד להגנת הסביבה לצורך חקירת אירוע שריפת מכל תזקיקי הנפט במפעל בז"ן במפרץ חיפה בשבוע שעבר, הגיש ביום שני השבוע את מסקנותיו הראשוניות. מהדוח הראשוני עולים, בין היתר, חשדות לפלילים במגוון עבירות סביבתיות, הנוגעות להתנהלות בעלי תפקידים בקבוצת בז"ן, לפני אירוע השריפה ובמהלכו.

הצוות המיוחד המנוהל על ידי המשטרה הירוקה, מורכב מגורמי מקצוע מהמשרד ויועצים חיצוניים. עד כה זומנו לחקירות במשרדי המשטרה הירוקה מספר בעלי תפקידים בקבוצת בז"ן.  בחקירה זו נבחנים היבטים הנוגעים להתנהלות בעלי תפקידים, אחרי ובמהלך האירוע ובמקביל נבדקות גם ההפרות הרגולטוריות שבוצעו. במשרד להגנת הסביבה ציינו כי החקירה הפלילית בעניינים אלה תהיה בעדיפות עליונה וצוות חקירה ייעודי יפעל באופן מהיר למיצוי פעולות החקירה.

עוד ביקשו במשרד להגנת הסביבה לציין, כי בשל העובדה שמדובר בחקירה פעילה הנמצאת בעיצומה, הם מנועים מלציין פרטים כלשהם הנודעים לתוכן החקירה, אך הבטיחו כי פרטים אלה ידווחו לציבור באופן מלא, עם מיצוי החקירה.

השריפה מתפשטת צילום פרטי
השריפה מתפשטת צילום פרטי

מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מסרה בתגובה לפרסום המסקנות הראשוניות של צוות הבדיקה המיוחד: "המשרד להגנת הסביבה מתחיל סוף סוף לפעול כמתחייב באירועים חמורים והפרות של החוק, דבר שכמעט לא נעשה על ידו עד היום על אף שרוב העבירות הסביבתיות בכלל ואלה שבוצעו על ידי מפעלי קבוצת בתי הזיקוק בפרט, הן עבירות פליליות. נוהל האכיפה של המשרד להגנת הסביבה קובע בבירור איך צריך לנהל חקירה של אירוע במפעל כולל לוח זמנים קבוע ומדויק והמשרד לא עבד על פי הנוהל שלו עצמו עד היום. אנחנו מקווים שהפעם ההליך ימוצה עד הסוף בתוך הזמנים הקבועים בנוהל על מנת להבטיח מיצוי מלא של הראיות והעדויות ואפשרות ההסתמכות עליהן בבית המשפט בהמשך. אין ספק שאם המשרד יפעל ככה בכל אירוע, ואם הוא היה מפעיל אכיפה מיידית ותקיפה באירועים אחרים בעבר המצב במפרץ חיפה היה נראה אחרת היום".


מבז"ן נמסר בתגובה: "קבוצת בז"ן פועלת בהתאם לכל החוקים והתקנים החלים עליה, שהם מהמחמירים בעולם המערבי.  אירוע השריפה טופל באופן מקצועי, היא כובתה תוך מספר שעות ללא נפגעים ומבלי שהיא יצאה מגבולות המיכל. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ותפעל בהתאם לכל הנחיה מוסמכת של הרשויות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות