fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד להתעללות בגן ילדים בקרית מוצקין

צילום אילוסטרציה ילדה
צילום אילוסטרציה

סייעת בגן ילדים באחת משכונות היוקרה בקרית מוצקין נחקרה במשטרת זבולון בעקבות תלונות של הורים לילדים על חשד להתעללות גופנית ונפשית בילדים. עד כה ידוע על לפחות שישה ילדים שעל פי החשד נפגעו מהסייעת.

המקרה הנחקר אירע בגן ילדים ששייך לרשת המתנ"סים העירונית, שבו מתקיימת בתקופה זו קייטנה. הסייעת החשודה הגיעה לפני כחודש עקב חסרונה של סייעת.

צילום אילוסטרציה ילדה ודובי
צילום אילוסטרציה

אחת האימהות שהגישה תלונה למשטרה סיפרה ל"הד הקריות": "במהלך הימים שהבאתי אותו לגן שמתי לב שהוא חושש מהסייעת וכשניסיתי לשאול אותו הוא לא סיפר כלום. אחרי כמה ימים כשהגעתי לאסוף אותו אמרו לי שהוא ישן צהריים וברח לו קקי בתחתונים. זה עורר את חשדי כי הילד גמול. באותו יום בערב שוב שאלתי אותו על מה שקורה בגן ואז הוא סיפר לי שהסייעת הרביצה לו. הרגשתי כמו שקיבלתי סטירה לפנים. הוא הראה לי איך היא נתנה לו מכות ביד וכששאלתי למה זה קרה הוא אמר לי שזה סוד ואסור לו לספר".

במהלך אותו סוף השבוע המשיך הילד לחזור על אותה גרסה שוב ושוב ואמר שאינו רוצה לחזור לגן כי הסייעת מרביצה לו. עד מהרה נפוץ המקרה בקבוצת הוואצאפ של ההורים ובמהרה התגלה כי ישנם כמה מקרים של ילדים שסיפרו להורים שהסייעת הכתה אותם.

"הכל התפוצץ בקבוצת הוואצאפ" סיפרה האם "תוך זמן קצר החלו להגיע טענות של הורים על התנהגותה של הסייעת ומה שהילדים סיפרו להם". במקרה אחד, על פי החשד, אמרה הסייעת לילדי הגן לכנות את אחד הילדים בשם "פחדן".

מבדיקה שערכו הורי הילדים מתברר שהבעייתיות של הסייעת מוכרת מזה תקופה וכבר בשנה שעברה נשלח מכתב התראה על התנהגותה לרשת המתנ"סים העירונית, אך זו המשיכה להעסיק אותה. גם למחלקת הגנים הגיעו תלונות של הורים על התנהגותה של הסייעת כלפי ילדים. אחת האימהות אף סיפרה כי הסייעת החליטה שהילד שלה מתנהג לא יפה ובתור עונש היא הוציאה אותו לשהות בחצר הגן לבדו בשעות הצהריים החמות.

בעקבות התלונות פתחה משטרת זבולון בחקירה שלאחריה הוחלט כי אסור לסייעת להיכנס לקייטנה לתקופה של 15 ימים ונאסר עליה ליצור קשר בכל דרך שהיא עם המעורבים למשך שלושים ימים.

בסוף השבוע שעבר הושעתה הסייעת מעבודתה והשבוע נערך לה שימוע בוועדת כוח אדם של רשת המתנ"סים העירונית והיא פוטרה מתפקידה. תיק החקירה יועבר לפרקליטות לעיון בחומר הראיות. ההורים דורשים כעת שרשת המתנ"סים תשלח צוות פסיכולוגי לדבר עם הילדים ולהפיג את חששם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות