fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשבון פשוט: בבית הספר בחדרה התלמידים מלמדים את חבריהם הצעירים

מדעים ויהדות
מדעים ויהדות

השנה, במסגרת הרחבת למידת העמיתים הבית הספרית, מתקיים לראשונה רצף לימודי בין כיתות ו' וז', כשתלמידי כיתה ז' מופ"ת מלמדים את עמיתיהם הצעירים נושאים נבחרים במתמטיקה. את הפרויקט מובילה רכזת המתמטיקה בבית הספר, אנה סנגורה, יחד עם צוות מורי המקצוע.

כבר בשלב הקניית הנושא מתרגלים תלמידי ז' את יישום החומר, יוצרים אמצעי המחשה ומחברים תרגילים מתאימים לנושא. כל תלמיד מכין לעמיתיו את ההסבר והתרגול ומפתח יכולת הסבר, עמידה מול קבוצה וכמובן חדוות למידה.

מדעים ויהדות
מדעים ויהדות

כיתת העמיתים בה מתקיימת הלמידה מעוצבת עם כורסאות למידה בזוגות, שולחנות טרפז ללמידה בקבוצות קטנות ולוח חכם ומתקדם.

יו"ר ומייסד בית הספר "מדעים ויהדות", הרב בנצי נורדמן, מסביר כי "בלמידת עמיתים כל תלמיד – מורה. בכיתה זו לא רק המורה הוא מקור הידע אלא נעשית עבודת חקר בה התלמיד לוקח חלק בהקניית הידע לו ולחברי כיתתו, דבר התורם הן לתלמיד המורה והן לתלמיד הצעיר".

פרויקט הרצף החינוכי במתמטיקה בין ו' לז' הוא חלק מפיתוח למידת עמיתים  בכל הדרגים במדעים ויהדות: קהילת המורים המלמדים את עמיתיהם ואת צוות ההנהלה, למידת עמיתים כיתתית ובין גילית. כך מתפתח שיח פדגוגי אחיד ומקור השראה לכלל באי ביה"ס 'מדעים ויהדות'.

ויש גם תוכניות עתידיות: כיתת הm21 שהגשנו היא כיתה סדנאית בה יוכלו מורים ותלמידים להכין חומרי למידה לעמיתיהם בעזרת חומרי העשרה, סדנת מלאכה ותלת מימד וציוד מתקדם ליצירת מציאות רבודה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות