fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חקלאי מהגליל המערבי מתמודד לכנסת: "החקלאות נמחקה מהציונות"

רן שוסטרמן (צילום כפיר דדון)
רן שוסטרמן (צילום כפיר דדון)

רן שוסטרמן תושב מושב לימן, איש ההתיישבות העובדת וחבר מפלגת העבודה, הכריז ביום רביעי על התמודדותו בפריימריז של מפלגת העבודה במשבצת המושבים (מקום 22). הפריימריז יערכו ב-11 לפברואר, ולמרות מצבה הלא מעודד של המפלגה בסקרים, שוסטרמן מאד אופטימי.

שוסטרמן, בן 45, נשוי לריקי ואבא לשלושה ילדים, הוא חקלאי המגדל בננות ומנגו וקשור לאדמה. לפני שבועיים זכה בפרס מנהיגות צעירה בישראל בתחום החקלאות.  בתפקידו מנהל את הוועדה החקלאית של המועצה האזורית מטה אשר, וחבר באיגוד מגדלי הפירות והירקות. שוסטרמן הקים יחד עם שותפים את "חוג גליל מערבי" ומשמש כיו"ר החוג במפלגת העבודה.  בזמנו הפנוי הוא שומר על 'גבעת הצבעוני' בלימן- פנינת טבע ייחודית.

"אני המפא"יניק של פעם", מסביר שוסטרמן, "בחרתי להתמודד לכנסת כי מצב החקלאות והמצב בגליל המערבי סובל מהזנחה של ההמשלה בצפון הארץ ובגליל המערבי בפרט. החלטתי לצאת מהקופסה ולתרום את מרצי ואת כוחי למען שיפור ולעשות שינוי בישראל . אני מחובר לאדמה, לעשייה ולאנשים. אני בא מהעם ורואה את עצמי כשליח ציבור. הייתי רוצה לשנות את סדרי העדיפויות בתחום: התחבורה, תעסוקה תשתיות ורפואה. כל הנושא של הגליל מוזנח ביחס לכל חלקי הארץ".

רן שוסטרמן (צילום: כפיר דדון
ביטחון תזונתי לאזרחי ישראל מחקלאות. שוסטרמן (צילום: כפיר דדון

שוסטרמן ער למצבה הלא מזהיר של מפלגת העבודה.  "למרות מצבה של מפלגת העבודה אני מאמין שאפשר לעשות שינוי ולא מאמין בסקרים. החקלאים סבלו מהממשלה על כל הגזרות מראשי המאבק החקלאי. אין לנו אף נציג מהצפון שידאג לכל הגליל המערבי. אם אבחר אפתח בנהריה לשכה לרווחתם של התושבים. אני נושא על כתפיי את המאבק החקלאי ומרגיש שכולם גוזרים עלינו קופון . לכן אני מבקש להזכיר  לראש הממשלה בנימין נתניהו שחייב לשמור על הביטחון התזונתי של אזרחי המדינה ולא להסתפק בייבוא מטורקיה. אם ארדואן יחליט להפסיק את המסחר אז לא יהיה לנו מה לאכול".

רן שוסטרמן צילום: גיל נחושתן
רן שוסטרמן צילום: גיל נחושתן

שוסטרמן הסביר כי במלחמת העולם השנייה, האורז היפני הציל את העם היפני מרעב. "עד היום תומכים ביפן בחקלאות ולא מאפשרים לרכוש את כל האוכל כי זה לא טלוויזיות. כל מדינה כולל באיחוד האירופאי שומרים על חקלאות ביחס של 40-60 ורק אצלנו כלום. בעיני החקלאות נמחקה מהציונות ואין ציונות בלי חקלאות למרות שאנחנו אומת הייטק. לכן הראות הירוקות הם החמצן שלנו ואנו שומרים על הקרקעות.  לפני שנתיים נתניהו הופיע במעלות תרשיחא והכריז על תכנית הצפון בסכום של 15 מיליארד שקלים, אך חוץ מ-400 מיליון שקלים לקרן קיימת לישראל, לא הועבר שקל חדש. כל הכסף היה מיועד כבר לפרויקטים שנקבעו מראש".
  מה דעתך על הדרך שבה יו"ר המפלגה אבי גבאי הדיח את ציפי ליבני?

"אבי גבאי קיבל ירושה מבוזי' הרצוג וכמו כל זוג שלא מסתדר, אז נפרדים. אני מודה שהייתה לי בעיה בהתחלה עם הדרך, אבל לפחות אני סומך על גבאי שאמר שהחיבור לא טוב, והוא איש ישר שמגיע לעשות שינוי. לכן אני בטוח שנעלה בסקרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות