fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמשת החושים של עובדי מועצת זכרון יעקב

מההדרכה (צילום: ומעצת זכרון יעקב)
מההדרכה (צילום: מועצת זכרון יעקב)

בשבוע שעבר קיבלו עובדי המועצה המקומית זכרון יעקב הדרכה בנושא נגישות השירות, על ידי עמותת נגישות ישראל. מטרת ההדרכה הייתה להכיר לעובדי המועצה את המושג נגישות בכלל ונגישות השירות בפרט, על ידי הגברת המודעות לנושא הנגישות, מתוך סיפורים אישיים והתנסות חווייתית תוך הקניית כלים בסיסיים לשיפור נגישות השירות ברשות המקומית והבנת צרכים של אנשים עם מוגבלות. בהדרכה השתתפו מנהלי מחלקות ועובדים, נותני השירות במועצה. ההדרכה אפשרה הכרות עם עולם הנגישות, בדגש על נגישות השירות, וזאת מתוך נקודת מבטם של אנשים עם מוגבלות וכללה הרצאת בנושא נגישות השירות וסימולציות המדמות קבלת שירות ברשות המקומית והתנסות במוגבלויות השונות.

מההדרכה (צילום: ומעצת זכרון יעקב)
(צילום: מועצת זכרון יעקב)

בין הסימולציות השונות התנסו עובדי המועצה במוגבלות בתנועה, המדמה מכשולים שאדם עם מוגבלות נתקל בהם ביום-יום, על מנת שיבינו את הקשיים ויוכלו להיות רגישים למכשולים. כמו כן התנסו בסימולציות של מוגבלות בשמיעה, מוגבלות בראייה, ואף מוגבלות בלתי נראית, כגון מוגבלות קוגניטיבית, נפשית ותקשורתית במטרה להכיר ולהבין את האתגרים איתם מתמודד נותן השירות במפגש עם מוגבלות בלתי נראית ומתן כלים למתן שירות נגיש, מכיל, ורגיש במפגש זה.

עמותת "נגישות ישראל" היא מוסד ללא כוונות רווח הפועל מאז 1999 ושם לו למטרה לקדם את הנגישות בישראל כדי לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות ובכך לאפשר השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בכבוד, בשוויון, בנוחות ובמקסימום עצמאות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות