fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חינוך לפסגות

דר שי פרוכטמן צילום רן אליהו
דר שי פרוכטמן צילום רן אליהו

אחרי שש שנים כמנהל אגף החינוך היסודי בעיריית נתניה, מסיים ד"ר שי פרוכטמן את תפקידו ועובר לנהל את מחלקת החינוך של אבן יהודה.

פרוכטמן הטמיע במערכת החינוך שינויים משמעותיים כמו פתיחת אזורי רישום, הפיכת בתי ספר לייעודיים, הפעלת פרויקטים כמו בית ספר רוקד ולימוד שחייה, פתיחת קמפוס לאמנויות והפיכת אלומות לבית ספר ברוח האנתרופוסופית.

דר שי פרוכטמן צילום רן אליהו
דר שי פרוכטמן צילום רן אליהו

פרוכטמן: "הגעתי לתפקידי לאחר שמונה שנים שבהן ניהלתי בית ספר יסודי. למדתי מקודמתי, עידית שפרלינג, את הנעשה באגף ויחד עם שותפיי חשבתי כיצד להצעיד קדימה את המערכת. יחד הובלנו לשינוי פדגוגי משמעותי בבתי הספר, כאשר מצד אחד שיפרנו את דרכי ההוראה בכיתות (כולל הכנסת שולחנות עגולים עם לוח מחיק) בנינו צוותי עבודה ולמידה מתוך הנעה פנימית והובלנו מהלכים לשיפור האקלים בבתי הספר. יחד עם אגף מו״פ במשרד החינוך הובלנו את תוכניות ייחודיות בבתי הספר, כך שכיום בתי הספר בנתניה נחשבים פורצי דרך ברמה הארצית והמודל שבנינו נלמד ברשויות אחרות. הובלנו מהלכים לפתיחת אזורי הרישום בעיר וכיום העיר כולה נמצאת במודל בחירה מבוקרת, ו-96 אחוזים מההורים מקבלים עדיפות ראשונה.

"הובלנו תוכניות פדגוגיות רבות – כיתות רוקדות, מדריכים בדרכים, קוראים אנגלית בהנאה, מיחשוב בתי הספר ותקשוב הכיתות, מילת ועוד. פתחנו ביגאל אלון את מרכז פסגות השני בעיר, ואף יצרנו אינטגרציה בריאה יותר במוסדות החינוך. הובלתי לפתיחת קמפוס דורה לאמנויות ואף מצאנו פתרונות לשילוב תלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר, מתוך חשיבה על שילוב נכון של התלמידים. עודדנו את המנהלים והצוותים החינוכיים להוביל יוזמות חינוכיות שמשדרגות את תוכניות הלימודים.

"אני מבקש להודות למרים פיירברג-איכר, לראש מינהל החינוך טובה דולב, לממונה על החינוך ד״ר אביטל לאופר, ולכל שותפיי במינהל חינוך, משרד החינוך, המנהלים, הנהגות ההורים וצוות האגף על התמיכה והעבודה המשותפת בכל השנים האחרונות".

רותי ברמן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות