fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים שרעבי קורא לעלות לקברה של ביתו שנרצחה על ידי בעלה

חיים שרעבי צילום ארכיון אופיר שמלה)
חיים שרעבי צילום ארכיון אופיר שמלה)

17 שנה עברו מאז נרצחה שושנה שרעבי מנהריה על ידי בעלה בחודש התשיעי להריונה כשהלם בה בפטיש ודקר אותה לעיני ילדיהם בני השנתיים ושלוש וחצי ביולי 2000. אביה חיים שרעבי שבתקופת הרצח כיהן כחבר מועצה בנהריה קורא לציבור לעלות לקברה: "עלו איתי לקבר ביתי כדי למנוע את הרצח הבא". במסגרת יום הזיכרון לקרבנות האלימות כלפי נשים שיצוין בשבוע הבא זה השנה השנייה,  משפחות קורבנות קוראות לציבור הרחב לעלות יחד איתן לקברי הנרצחות. משפחת שרעבי קוראת לעלות לקברה של ביתם ב-2 לפברואר 2018,  בשעה 10:00 בבית העלמין הישן בנהריה.

יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים יתקיים השנה במתכונת הנהוגה בימי זיכרון דומים: משפחות הקורבנות תעלנה לקברי הנשים שנרצחו והן קוראות לציבור הרחב להצטרף אליהן, לשמוע את סיפורן, לעורר מודעות ולממש את צוואתן – להמשיך במאבק בעיקר על חיי הנשים שעדיין ממשיכות לחוות אלימות וסכנה תמידית לחייהן.

חיים שרעבי צילום ארכיון אופיר שמלה)
חיים שרעבי צילום ארכיון אופיר שמלה)

'ארגון משפחות נרצחים ונרצחות' בשיתוף תנועת 'כל הנשים' פועלים יחד להמשיך בדרכן של יקירותיהן ולתת קול ופנים למספרים שרק ממשיכים לגדול – 133 נשים נרצחו בשבע השנים האחרונות, מתוכן 14 בשנה האחרונה, ביניהן: מיה גורן, מיכל חלימי, חנאן אל- בחירי ודור כרסנטי.

רק לפני חודשיים ציינו את יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, אולם משפחות הקורבנות ונשים רבות סבורות כי לא די בו כדי לעורר שינוי וכי ראוי להגדיר יום בשנה כיום זיכרון לאלפי נשים בישראל שנרצחו וספגו אלימות קשה.

שושנה שרעבי ז"ל תמונה באדיבות המשפחה)
שושנה שרעבי ז"ל תמונה באדיבות המשפחה)

ב-6 לדצמבר 2000 השתנו חיי משפחת שרעבי. אחד ממקרי הרצח המזעזעים שידענו בישראל היה מקרה הרצח של שושנה שרעבי (חוטה) ז"ל שנרצחה באכזריות על ידי בעלה שגיב חוטה שהטיח את ראשה של שושנה בקיר, הלם בה בפטיש ודקר אותה לעיני ילדיהם בני השנתיים ושלוש וחצי. שושנה שהייתה אז בת 21, הייתה בחודש התשיעי להריונה. זאת לאחר שבעבר נפרדו בני הזוג ושושנה אף חזרה לגור בבית הוריה בנהריה אך לאחר ארבעה חודשים חזרה עם ילדיה, לגור עם חוטה בביתם שבמעלות.

שושי הייתה הבת  החמישית במשפחה,  אבי המשפחה חיים שרעבי  איש מוכר בנהריה, בעבר  סגן ראש עיריית נהריה לשעבר וחבר מועצת העיר ואשתו מלכה בתחושות קשות.  עם השנים הכאב לא מרפה. לפני תשע שנים הם ערכו לבנה של שושנה בר מצווה, מרגשת ביותר באולמי טופז, שבתחילתה הם הקרינו מצגת תמונות של ביתם מלווה בשיר אמא של אייל גולן.

הסבא והסבתא בנחישות מגדלים את נכדיהם, שני ילדיה של שושנה, שרעבי: "אוראל ואביתר אצלי מאז שהם קטנים, הם היו בבית כשהכל קרה, אביתר היה ער ואוראל ישן, למזלי הם היו כל-כך קטנים שהם לא זוכרים שום דבר, אני זוכר טוב בשבילם אבל משתדל להתמקד בחיים.

היום אוראל בן 21 וחצי , כבר אחרי צבא ואביתר (בן 20) עדיין חייל, והם ושאר הנכדים ממלאים אותי בגאווה, אך עם כל הדבקות שלי בחיים וניסיונות ההדחקה בשבתות, בחגים ובאירועים מיוחדים הדברים עולים מחדש, גם אם אנחנו לא מדברים על זה. לא אשכח את חגיגות הענק שעשינו לשני הילדים בבר המצווה שלהם, כולם היו שם שמחים ומאושרים אבל אי אפשר היה שלא להרגיש בחסרונה של שושנה שלנו".

שרעבי עלה לקבר בתו יחד עם משפחתו ומסביר למה חשוב לו שתושבי האזור ובכלל אזרחים מהשורה יצטרפו אליו ויעלו לקבר יחד איתו: "דווקא משום שאנחנו לא נוהגים לדבר על הרצח אני רואה ביום הזה הזדמנות להעביר מסר מבלי לדבר הרבה. עצם העובדה שבכל הארץ יעלו אזרחים שלא קשורים למקרי הרצח ולא הכירו את שושנה שלי באופן אישי, כמו גם נרצחות אחרות, אני חושב שזה יתרום להבנה שזה חייב להיפסק, שזה יכול לקרות בכל בית ושהסתכלו עלינו יבינו שזה לא נגמר ברצח בן אדם אחד ויבינו שיש משפחות שלמות שממשיכות להתמודד עם האבדן לאורך שנים. לא כולם חזקים כמוני וכמו המשפחה שלי, אנחנו בוחרים יומיום בחיים, לא כי נוח לנו להדחיק ולא כי אנחנו שוכחים אלא כי אם נכנס לדיכאון לא נוכל לצאת ממנו, וברגע שהפקידו בידיי את שני הנכדים שלי היינו כולנו צרכים להסתגל ולהתמודד עם המצב החדש ולעשות את המקסימום כדי שלכולם יהיה טוב".

"חזרתן של תמונות פניהן של הנרצחות לתודעה הציבורית מדיי שנה, בשילוב מפגש עם המשפחות ועלייה לקברי הקורבנות, יחזקו את ההבנה כי הרצח הבא עלול לקרות בכל בית בישראל ובאותה המידה יכול להימנע. אנו קוראים לציבור הרחב ותושבי האזור להצטרף לחיים, מלכה, אוראל ואביתר  ולעלות יחד אתם לקברה של שושנה.

ב-2.2,  יום שישי, בשעה 10 בבית העלמין בנהריה, חלקה 4 ד', 1-40.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות