fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים אביטן מונה ליו"ר הרשות להתחדשות עירונית

תודה רבה לכולם. אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

ראש עיריית חדרה לשעבר חיים אביטן מונה בתחילת השבוע ליו"ר הרשות להתחדשות עירונית. הממשלה אישרה פה אחד את הצעתו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט למנות את אביטן לתפקיד, כשלוש שנים לאחר שהממשלה אישרה את הקמת הרשות להתחדשות עירונית וכשנה לאחר שחוק הרשות להתחדשות עירונית אושר סופית.

בהודעה הרשמית של משרד הבינוי והשיכון צוטט גלנט: "תפקיד ראש הרשות להתחדשות עירונית דורש נוכחות ציבורית והיכרות עם מערכת השלטון המקומית והממשלתיות לצד ידע מקצועי. אני מברך את חיים אביטן על בחירתו ומודה לו על הירתמותו לפעולה לתועלת הציבור בישראל".

התגובות ברחוב בחדרה וברשתות החברתיות היו מעורבות – מפרגנות מצד אחד וביקורתיות מצד שני.

תודה רבה לכולם. אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)
תודה רבה לכולם. אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

תושב העיר ישראל פנחסי כתב מכתב בהול בנושא לתנועה לאיכות השלטון בישראל. בין השאר כתב: "מדובר באדם (אביטן) שנעצר ונחקר בעוון קבלת שוחד מקבלנים. משטרת ישראל המליצה להעמידו לדין. הפרקליטות החליטה שלא, מכיוון שבתיק לא נאספו מספיק ראיות… מדובר בהחלטה מדהימה, כיוון שהתפקיד מחייב קשר הדוק, והפעם עם כל קבלני ישראל. היועץ המשפטי של הממשלה, התנגד למינוי (ואיך לא), גם כיוון שמר אביטן הינו חבר מאוד פעיל במרכז הליכוד… מצאתי לנכון להאיר על כך את תשומת ליבכם".

בקבוצות החדרתיות בפייסבוק עורר המינוי דיון פעיל ותגובות רבות, רובן דווקא תומכות, בין השאר נכתב שם: "כל כך מתסכל שאין מועמד פוטנציאלי, זה נראה כאילו גנדלמן כמו ביבי, הולך להישאר פה המון זמן"; "למה אותי זה מאוד מעציב? העיר חדרה איבדה איש עם כל כך הרבה קשרים, עם כל כך הרבה יכולות, ניסיון, קרבה לראשי השלטון"; "אני מקווה שחיים יחשוב לטובת העיר ויקדם פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א ויניח את הפוליטיקה בצד לפחות למען התושבים; "עדיף (המינוי החדש) מכל כאב הראש של לנהל עירייה וכל הבלגן מסביב… עשה בשכל"; "הוא ינהל ערים כולל את הראש הבא של חדרה".

אביטן עצמו הגיב באחד הפורומים: "תודה רבה לכולם, מוקיר ומעריך ואוהב את העיר חדרה על כלל תושביה ומפלגותיה".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "על פניו, המינוי מעורר תהיות לרבות ההשקה הקרובה מדי בין הנושאים, בהם נחשד בעבר, לבין נושאי עיסוק התפקיד החדש. אנו לומדים בימים אלה את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה ונחליט על המשך טיפולנו, לרבות במישור המשפטי בימים הקרובים".

חיים אביטן סירב להגיב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות