fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: חוף סוקולוב ייסגר לפני החגים

משרד הפנים אישר לעיריית נהריה לסגור את חוף סוקולוב בימי חול ולהפעילו רק בסופי שבוע עד לתום עונת הרחצה. אבל העירייה הודיעה בעיתונות המקומית שהחוף ייסגר ב-2 לאוקטובר למרות שעונת הרחצה הרשמית מסתיימת ב-1 לנובמבר. גם הבריכה העירונית עבדה השנה חודשיים בלבד
חוף סוקולוב (צילום: רותם כבסה)
חוף סוקולוב | צילום: רותם כבסה

. עיריית נהריה סגרה את חוף סוקולוב המוכרז לרחצה חודש לפני הזמן וזאת מטעמי חיסכון. בנהריה סוערות הרוחות לאחר שהעירייה פרסמה בעיתונות המקומית כי חוף סוקולוב יהיה פתוח עד לתאריך 2 לאוקטובר ויפעל בסופי שבוע בלבד. מתאריך זה ייסגר לחלוטין ולא יינתנו שירותי הצלה במקום. תאריך סגירת החופים הרשמי הוא 1 לנובמבר 2016.  יש לציין כי כל המצילים בחוף מועסקים דרך חברות קבלניות.

בנהריה פועלים שני חופים מוכרזים: חוף גלי גליל וחוף סוקולוב. בסוקולוב הושקעו השנה  משאבים בתשתיות, פינוי סלעים והקמת סוכות מצילים חדשות. חוף סוקולוב נחשב מאז ומתמיד לחוף הצעירים והגולשים ונמצא על טיילת העיר.

 

תושבים מסרו השבוע כי הם מאוכזבים מהחלטת הרשות המקומית  שהחליטה לסגור חוף ים ומנותקת מרחשי הציבור, ממבקרים ותיירים שפוקדים את העיר.  על פי תקנון משרד הפנים בכל שנה נפתחים החופים המוכרזים ב-א' באייר.  השנה על פי החלטת שר הפנים אריה דרעי החופים היו פתוחים לציבור ללא עלות. בשנת 2016 העביר משרד הפנים לעיריות תקציב לפיתוח החופים  מאחר ולא נגבו דמי כניסה. עיריית נהריה זכתה למענק של 230 אלף שקלים.  בנוסף ייעד משרד הפנים באמצעות תב"ר (תקציב בלתי רגיל. ר"כ) בנייה של סוכות מצילים.

עונת הרחצה הנוכחית, עיריית נהריה פתחה את חוף סוקולוב בזמן, אך עיכבה בחודש וחצי את פתיחת  חוף  גלי גליל שאליו מתנקזים בעיקר משפחות וילדים מכל הגליל המערבי.  חוף גליל גליל  נפתח ב-14 ליוני. לפני שלושה חודשים נכתב בצפון- 1 על הזעם הגדול בקרב הציבור שחוף גלי גליל לא נפתח במועדו הרשמי.  המלתחות נותרו סגורות, רק ברז אחד של מים פעל, ללא שירותי הצלה.

חוף סוקולוב (צילום: רותם כבסה)
חוף סוקולוב (צילום: רותם כבסה)

בחוף גלי גליל  פעלה גם הבריכה העירונית. מדובר בבריכה חצי אולימפית באורך 50 מטר שאינה מממשת את הפוטנציאל לתחרויות ואינה מוכרת כזאת. הבריכה פתוחה למשך חודשיים בלבד ונסגרת ב-31 לאוגוסט.   תושבים הביעו ביקורת גם על החלטה זו והיה ראוי לדעתם להשאיר את הבריכה פתוחה לעוד חודשיים כבריכה מקורה, כפי שנעשה בערים אחרות.

 

תושב העיר: "חוסר אחריות מצד העירייה לסגור חוף מוכרז לפני הזמן בכל ימות השבוע. אנשים גולשים ורוחצים בים מידי יום וזו סכנה לחייהם, וזה מעבר לזלזול בתושבים שמשלמים ארנונה ומיסים ורוצים חוף פתוח.  בנוסף הבריכה הקרה מכילה 2000 קו"ב מים, זה בזבוז של משאבים להפעילה חודשיים בשנה שחוף גלי גליל ממשיך  לפעול עד סוף הקיץ".

ממשרד הפנים נמסר: "משרד הפנים נענה לבקשת הרשות המקומית לסגור את החוף במהלך ימי השבוע ולפתוח בסופי השבוע עד לסיום עונת הרחצה. התקציב המועבר לרשות הוא תקציב לרכישת ציוד הצלה ומועבר בכל שנה לכלל החופים כ-230 אלף שקלים".

מעיריית נהריה נמסר: "בשל מיעוט המתרחצים בחוף במהלך ימי השבוע, הוחלט להפעיל את שירותי החוף ששודרגו לאחרונה, רק בסופי השבוע בהם מבקרים בחוף מתרחצים. בריכת השחייה מופעלת על פי צרכי המבקרים בה שבאים בעיקר בחודשי החופש הגדול. העירייה בוחנת כיום אפשרויות לשדרוג הבריכה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות