fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולמת באיטלקית

מה משותף לרוסיה, ישראל, איטליה וגרמניה? סופי סטריקוב - שחקנית כדורעף, נולדה ברוסיה, עלתה לישראל ורוצה לשחק באיטליה, או בגרמניה. פרט למשחק בנבחרת ישראל ובעירוני קרית אתא, היא עוסקת גם בדוגמנות ובאיפור, שואפת ללמוד מנהל עסקים, או משפטים, ולא מתביישת לומר שקבוצתה תיאבק על האליפות
"אנחנו לא נופלות ממכבי חיפה". סופי סטריקוב (צילום: איסר רביץ)

סופי סטריקוב, שחקנית כדורעף בנבחרת ישראל ובעירוני קרית אתא, נמצאת בתקופה שיא בקריירה הספורטיבית שלה. סטריקוב (23) רווקה, עם בן זוג, מתנשאת לגובה 1.84 ומשחקת בתפקיד קבלנית. היא נולדה ברוסיה ועלתה לארץ בשנת 2001, ומתגוררת היום בקריית אתא. "התחלתי לשחק בקריית אתא בחטיבת הביניים. ראו שאני גבוהה ואמרו בואי תנסי לשחק כדורעף". סטריקוב מעידה על עצמה כאחת שתמיד הייתה קשורה לספורט. לכן זו לא הייתה הפתעה שהיא זומנה לפנימייה במוסינזון הוד השרון בצוותא עם המאמנים הבכירים של וינגייט ומצאה עצמה מוקפת בספורטאים מצטיינים. "לקחתי בחירה שאני כן רוצה לנסות את הענף. הייתי שמונה שנים בוינגייט, במקביל שיחקתי משך חמש שנים בנבחרת הנערות של ישראל". משם היא המשיכה גם לנבחרת הבוגרת. ולמי שסקרן לשאול איך אפשר לשחק בנבחרת הבוגרת לפני ששיחקה בקבוצה מקומית היא מסבירה: "זה אפשרי, בגלל שנמצאים במסגרת לימודים בוינגייט ואין זמן ללמוד ולשחק גם בנבחרת וגם בקבוצה". את צעדיה הראשונים בקבוצת בוגרות היא החלה בקבוצת הנשים של אבן יהודה, שם שיחקה ארבע שנים, בהדרכתו של המאמן ישראל אשר, מאמנה היום בעירוני קרית אתא. לאחר שנה בדאבליסטית מכבי חיפה היא הגיעה לשנה ראשונה בעירוני קריית אתא. יחסית לשחקנית בת 23 אפשר לומר שהיא קורצה מחומר של אלופים היות והיא בגילה כבר שחקנית בכירה בנבחרת ישראל ואינה חוששת לדבר העונה על אליפות.

לפני שנה שיחקת במכבי חיפה והיית שותפה לדאבל של המועדון, אבל לא שיחקת הרבה. בקיץ חתמת באתא, למה העדפת לעזוב את הדאבליסטית לטובת קרית אתא?
״כביכול, לא הסתדרתי עם ההנהלה בחיפה. לא הלכו איתי לפי החוזה, היה כתוב איקס בחוזה שלי ונעשה וואי. כביסה מלוכלכת שאני לא רוצה להוציא החוצה. ידעתי שבסוף העונה לא אמשיך בחיפה. למעשה רציתי להגיע לאתא כבר לפני שנתיים ולא יצא לפועל. בקיץ קיבלתי הצעה נוספת מהקבוצה, התבלטתי כי חשבתי לצאת לאירופה, בסוף חתמתי בקרית אתא".

בדיעבד את מרוצה שחתמת באתא?
״כן, אני מאוד אוהבת את הבנות, את המאמן, אווירה מצוינת של ביחד. בוא נגיד כמה שניסו לדחוף לנו מקלות לגלגלים לא הצליחו. לקחו זרות והביאו בנות חדשות וזה לא השפיע עלינו, למרות שנותרנו עם זרה אחת, היו שלוש ועכשיו יש רק אחת".

"אנחנו לא נופלות ממכבי חיפה". סופי סטריקוב (צילום: איסר רביץ)
"אנחנו לא נופלות ממכבי חיפה". סופי סטריקוב (צילום: איסר רביץ)

אני כאן בגלל המאמן

עד כמה למאמן ישראל אשר הייתה השפעה על ההחלטה שלך?
״95 אחוז. אני סומכת עליו בעיניים עצומות כי שחקתי אצלו באבן יהודה ארבע שנים. אני מכירה אותו וזאת הייתה החלטה יחסית קלה שאני יודעת מול מי אני עומדת".

אפשר להגיד שהקבוצה שלכם עברה העונה את כל מדורי הגיהינום, מהפרת חוזה של שחקנית זרה בכירה, דרך פציעה קשה של שחקנית חשובה – דנה משיח, וזריקת שתי זרות הביתה על ידי היו"ר, וגם הצטרפות של שתי שחקניות בכירות מבוגרות. איך את מסכמת את העונה עד היום?
״העונה הזאת לא מפסיקה להפתיע אותי. לא ציפיתי שיהיו כל כך הרבה שינויים לטובה ולרעה. כן חשבתי שזה מה יש, עושים שינויים, ואני שמחה שמורן וליזי הצטרפו והרימו אותנו למעלה, בלעדיהן לא היינו יכולות להגיע לאן שהגענו היום".

השופטים מנעו עלייה לגמר

בשבוע שעבר כמעט חוללתן את הסנסציה הכי גדולה בתולדות כדורעף הנשים בארץ, במשחק חצי גמר גביע המדינה נגד כפר סבא. איך את מסבירה את המשחק ההרואי שלכן?
״זה היה משחק קשה מנטלית, מול קבוצה מצוינת, שמדורגת במקום הראשון בליגה. עד המשחק הזה המשחקים שלנו נגדם הסתיימו חד וחלק 3:0. הפעם לא הורדנו את הראש, נלחמנו, ועדיין זה לא הספיק. הבנות נתנו הכל ולכן הצלחנו להגיע קרוב מאוד והפסדנו 3:2. אילולא טעויות שיפוט אולי היה יכול להיגמר אחרת".

בשבת ניצחתם את חדרה/מנשה 1:3 בחוץ, עם זרה אחת. רק לפני חודש וחצי חדרה הביסה אתכם בבית 3:0 כששיחקתם עם שלוש זרות. תסבירי איך?
״זה יכול לקרות לכל קבוצה, אנחנו תפסנו יום לא טוב ב-3:0, באנו אולי עם האף למעלה, כי במשחקי האימון מול חדרה ניצחנו די בקלות. זה משהו שבהחלט יכול להשפיע. הקבוצה השנייה שיחקה מצוין ב-3:0, אבל הוכחנו בשבת שהכל בראש".

"אווירה של ביחד". סופי סטריקוב והחברות (צילום: עירוני קרית אתא)
"אווירה של ביחד". סופי סטריקוב והחברות (צילום: עירוני קרית אתא)

אנחנו לא נופלות ממכבי חיפה

עפתם מהגביע נשארה רק הליגה. לאור היכולת המצוינת שלכן לאחרונה מה הציפיות שלך מהליגה?
״להיפגש עם מכבי חיפה בפלייאוף. קבוצה חזקה אמנם, אבל אנחנו חייבות להילחם כי לדעתי אנחנו שוות אליהם. צריך ללחוץ על הגז והכל אפשרי, אנחנו לא נופלות מהן".

עד כמה מורן צור וג'יזלה רודריגז, שהצטרפו לאחרונה, הוסיפו לקבוצה?
״המון. לא יודעת להגיד במספרים. אם באימונים או במשחקים, הן מובילות קבוצה. זה שינה לנו את הכדורעף".

מבחינתך אפשר להגיד שזו עונת השיא שלך, אולי עונת הפריצה?
״לא חושבת שזה השיא שלי, אני אישית חושבת שהשתפרתי בשלוש השנים האחרונות ועם הניסיון אהיה טובה יותר. לא מכירה צעירות שמובילות קבוצה, במיוחד קבלניות, אני עוד מחכה שזה יתפוצץ אצלי".

היית שותפה בזמנו לפרויקט זלינגר, עד כמה הפרויקט עזר לנבחרת ולך להתקדם?
״בעיני הוא התקדם בצורה נכונה, הייתה רק בעיה ששחקניות נכנסו להריון ופרשו. החליפו כל הזמן את הסגל, זה אולי משהו שלא היה לטובתנו. במשחקים האחרונים שהיו לנו הייתה הרגשה של פספוס, כי יכולנו לתת יותר. כל החילופים וחוסר התיאום כסגל חדש עשו את ההבדל, זה בא לידי ביטוי בעיקר בסופי המערכות שהיו צמודות ובהן הפסדנו".

שואפת לשחק בגרמניה או איטליה

מה השאיפות שלך בכדורעף – החלומות?
״לצאת לשחק בחו"ל. הייתי הולכת לכיוון גרמניה, או איטליה, מאוד מושך אותי".

את חתומה באתא לעונה הזו בלבד, יש מצב שתמשיכי?
״יכול להיות שאמשיך, תלוי מה יציעו".

מי השחקנית בארץ שמהווה מודל מבחינתך?
״אני חושבת שאניה ויליקי מהפועל כפר סבא".

ומי המודל העולמי שלך?
״לוגן טום, מארצות הברית".

מעבר לכדורעף במה את מתכוננת לעסוק?
״להתחיל ללמוד, הכיוון מנהל עסקים, אולי משפטים".

על פי המראה שלך את יכולה להיות דוגמנית, כבר אמרו לך את זה?
״כן, אני מדגמנת פה ושם בסי טאלנט, סוכנות דוגמנית".

מה התחביבים שלך?
״כדורעף זה גם עבודה ותחביב, מאוד אוהבת לאפר ולומדת איפור".

לסיום, את יכולה לנסות להסתכל עשר שנים קדימה ולהגיד איפה תהיי בעוד עשר שנים, ומה תעשי?
״סביר להניח שעדיין אתעסק בכדורעף, מקווה שאהיה בנבחרת ישראל וכמובן להקים משפחה. גם בעולם האיפור יש לי תכניות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות