fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולי סרטן בפריפריה ימשיכו לחכות

עיכוב נוסף בפתיחת מכון ההקרנות בצפת, שאמור להיפתח רק בעוד מספר חודשים
דר קורן שיאון פיזיקאי ראשי
ד"ר קורן שיאון. בינתיים רק מבטיח צילום: מרכז רפואי זיו

עם השקת מכון ה-MRI במרכז הרפואי זיו בצפת, בשנה שעברה, קיוו התושבים כי הדבר יקדם אותם אל היעד הבא: פתיחת מכון הקרנות באזור, משום שהמכון הצפוני ביותר נמצא בחיפה.

הנהלת המכון האונקולוגי עם הנהלת המרכז הרפואי זיו, מועצות ועיריות באזור יחד עם תושבי הצפון ניהלו במשך שנים מאבק להקמת מכון הקרנות בצפת, כדי לספק לתושבים את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת.

בתום חבלי לידה ארוכים, שנמתחו על פני יותר מחמש שנים, ואחרי לא מעט מַהמוּרות, ניצב בית החולים זיו בצפת ביישורת האחרונה לקראת חנוכתו של מכון ההקרנות המתקדם עבור תושבי הצפון _ שישרת את חולי הסרטן הנאלצים היום להפסיד ימי עבודה, להיטלטל בדרכים במצב בריאותי קשה, וכל זאת עבור טיפול שנמשך לכל היותר 3 דקות.

המכון אמור היה לפתוח את שעריו ולהתחיל לפעול בחודש ספטמבר 2016, ובכך לספק מענה לאלפי חולי סרטן מאזור הגליל והגולן. בחודש יולי 2016 מונה ד"ר שיאון קורן לפיזיקאי הרפואי הראשי של בית החולים זיו ובכך הצטרף למערך האונקולוגי של המרכז. הוא החל ללוות את ההכנות לקראת פתיחת המכון. עם מינויו אמר כי הוא מבטיח שמכון ההקרנות החדש יהיה אחד המתקדמים במזרח התיכון, אבל גם סיפר על איחור של מספר חודשים במועד הפתיחה.

מבדיקה של צפון~1 השבוע עולה כי הפתיחה תידחה בעוד מספר חודשים. כך טענו במשרד הבריאות, וחבל מאוד שלא מבשרים זאת פומבית לתושבים, ובעיקר לחולי הסרטן, שמחכים בקוצר רוח.

דר קורן שיאון פיזיקאי ראשי
ד"ר קורן שיאון. בינתיים רק מבטיח צילום: מרכז רפואי זיו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות