fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוות הנוי הוכרה כמוסד רשמי

חוות הנוי. צילום בועז נובלמן
חוות הנוי. צילום בועז נובלמן

משרד החינוך קיבל את בקשת ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, להעניק לחווה הלימודית בחוות הנוי סמל מוסד רשמי של משרד החינוך. הודות לכך, תלמידי עמק חפר והסביבה ייהנו משלל פעילויות בחווה, שהנה גן בוטני מוכר, וילמדו על עונות השנה, זריעה, שתילה, גננות ונוי.

הפיכת חוות הנוי למוסד חינוכי רשמי היא צעד נוסף במאבק הממושך והמוצלח לשימורה.

מוסד רשמי. חוות הנוי. צילום בועז נובלמן
מוסד רשמי. חוות הנוי. צילום בועז נובלמן

אידן: "התחלנו בתוכנית חינוכית מצומצמת בחוות הנוי כבר השנה, והאישור שקיבלנו ממשרד החינוך יאפשר לנו להרחיבה, ולכלל תלמידי העמק ליהנות מחינוך סביבתי במיטבו, בגן בוטני קסום ומיוחד. בכך, חוות הנוי תהווה נדבך מרכזי בפעילות החינוכית הירוקה הענפה שהמועצה האזורית עמק חפר מקיימת כל העת. זהו גם מהלך חשוב לתוכנית ההתחדשות בחינוך שהמועצה מובילה, שיאפשר למידה משמעותית מחוץ לגבולות הכיתה. להצלחת המהלך תרמו סגן ראש המועצה אלדד שלם, מנהל החווה הלימודית רז אליה, פעילים בחווה ונציגי משרד החינוך, ואני מודה להם על כך".

החווה לא תפונה

בשנת 2002 נמכרה מדרשת רופין ליזם פרטי, אשר פנה לבית המשפט בטענה שהחווה כלולה בשטח המדרשה, ולכן דרש לפנותה ולהעבירה לחזקתו. בעקבות זאת, ובשל החשש כי שטח החווה יוסב לצורכי נדל"ן, התעורר מאבק של התושבים והמועצה – והחלה פעילות נמרצת של "הוועד הציבורי להצלת חוות הנוי". למרות זאת, בשנת 2013 הורה בית המשפט על פינוי חלק מהחווה ועל בחינת פינוי יתרת שטחה.

לאחר מאבק ממושך, הגיע ראש המועצה רני אידן להסכמה עם היזם כי החווה לא תפונה – וכי השטח יועבר למועצה. במקביל, הגישה הוועדה לשימור אתרים של המועצה בקשה להכריז על החווה כשטח לשימור. בקשה זו אושרה – וחוות הנוי הוכרה כאתר לשימור על ידי המועצה לשימור אתרים.

חוות הנוי, הממוקמת ליד המרכז האקדמי רופין, נוסדה בשנת 1949 כתחנה לאקלום, ריבוי והפצה של צמחי נוי מכל העולם ומישראל. כיום חוות הנוי הנה גן בוטני לצמחי נוי ותרבות, הכולל מינים שונים של צמחים ייחודיים אשר הובאו מכל קצוות תבל, אוקלמו והופצו במשתלות השונות בארץ, וחלקם אף בלעדיים לגן זה. בגן עצים בוגרים רבים בעלי ערך היסטורי, גנני ובוטנאי חשוב, המהווים את הפרטים הראשונים בישראל שמהם נאסף חומר ריבוי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות