fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: 150 תושבים משכונת ברנדס הגישו התנגדות לבניית גני ילדים

מחאת תושבים בניית גני ילדים שכונת ברנדס 5 צילום פרטי
מחאת תושבים בניית גני ילדים שכונת ברנדס 5 צילום פרטי

תושבי שכונת ברנדס מוחים בתקיפות כנגד תהליך בניית שלושה גני ילדים חדשים בשכונה. לטענתם, קיומם יגרום עומס ודחק בלתי אפשריים על תשתיות השכונה הישנה שממילא כבר עמוסה ופקוקה.

כ-150 תושבים חתומים על התנגדות כתובה שהגישו, באמצעות חברת וועד השכונה והתושבת עו"ד תמר איטח לוועדה המקומית, שאמורה לדון בהיתר לגנים, עם העתק לראש העירייה צביקה גנדלמן, מנכ"ל העירייה יעקוב זיגדון וסגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי.

"שכונת ברנדס היא ותיקה,התשתיות שלה ישנות וכבישיה צרים", מפרטת שוורץ, "בצומת של רחוב השיטה ורחוב יוסף ספיר יש כבר שני גני ילדים, לפני מספר שבועות החלה שם בניית שלושה גנים חדשים שימוקמו במבנה אחד של שני קומות וצפויים להגיע לגנים ילדים משכונות אחרות, הגנים החדשים אינם מיועדים לשרת את תושבי השכונה, שכן אין פה הרבה משפחות צעירות חדשות, אלא את כלל תושבי חדרה. המשמעות היא שכמאה הורים יגיעו במכוניות פעמיים ביום למתחם. מדובר בצומת כניסה ויציאה מאוד מרכזית, יש עוד יציאה אחת אבל היא מאוד פקוקה כי היא מובילה לבית הספר הדמוקרטי בו לומדים 600 תלמידים, ובסמוך לרחוב השיטה יש גם את בית הספר צפרירים שגם בו לומדים מאות תלמידים. בנוסף, בסוף הרחוב יש גם בית ספר חרדי אזורי שתלמידים מגיעים אליו באוטובוסים. הווה אומר, שכבר היו המצב מאוד מאוד פקוק בבוקר ובצהריים. אין מספיק חניות, רכבי הסעות נעמדים לעיתים על הכביש, הורים צריכים לחנות בצד הדרך וזה עוד לפני שמוסיפים לנו עוד שלושה גני ילדים".

לדבריה, לגנים עדיין אין היתר בניה כולל, העירייה הוציאה היתר בניה אך ורק לחפירה ולביסוס יסודות. התושבים מתעקשים לעצור את המשך הבנייה, כל עוד ואם זה אפשרי. "העומס שיגרם לתושבים אם יהיו פה עוד גני ילדים הוא לא מידתי ביחס ליכולת של הרחוב הזה להכיל את התנועה. בדקנו ומצאנו שיש עוד שטחים בחדרה שאפשר היה לבנות בהם את הגנים, ולהוריד מכאן את העומס. מדובר על העדר תכנון מסודר של תנועה וחנייה ליד הגנים, ברחוב ראשי וצומת עמוסה שגם מסכן את ההורים והילדים שצריכים לרדת ולעלות לרכבים, ואת ילדי השכונה שעוברים על המדרכה הזאת בדרך לשני בתי הספר. אין אפילו מדרכה בצד השני של הכביש", הוסיפה שוורץ.

 

 

מחאת תושבים בניית גני ילדים שכונת ברנדס 5 צילום פרטי
מחאת תושבים בניית גני ילדים שכונת ברנדס 5 צילום פרטי

אחרי פנייתם למחלקת פיקוח ובנייה הבנייה נעצרה באופן זמני אבל התושבים רחוקים מלהיות רגועים. השבוע הם קיבלו מכתב ממחלקת ההנדסה האומר שמכיוון שהבנייה נעשית בהתאם לתכנית הבינוי והשטח שם הוגדר כשטח המיועד למבני ציבור, והעיריה עומדת בתקן של חצי חניה לגן אין שום סיבה להתנגדות.
תושב אחר מוסיף: "אנחנו מפחדים שהולכים להתקדם עם זה מבלי להתייחס למה שאנחנו אומרים, העיריה הוציאה לעצמה צו מנהלי לעצירת העבודות למרות שהן כבר היו ללא היתר בניה והעיריה בעצמה לא קיימה את הצו של עצמה,הלכנו לעירייה ודרשנו במחלקת הפיקוח לראות את הצו, לא נתנו לנו לצלם אותו, הפעלנו המון לחץ והתקשרנו לגורמים רבים. נראה שהמטרה של העירייה היא לסיים את הבנייה עד סוף השנה כדי שהגנים יוכלו להיפתח בספטמבר ולכן הם פועלים במלוא הכוח, לא תמיד זה מסתדר עם התקנות. העירייה אמורה לשרת אותנו התושבים אבל עושה בחוק כרצונה. ביקשנו פגישות עם מנכ"ל העירייה ועם ראש העיר, שישבו איתנו ויקשיבו, ואנחנו עדיין מחכים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה קשובה לתושבים ולכן הוצא צו הפסקת עבודה לצורך בירור הסוגיות שהועלו. הוצא היתר כחוק, ולגבי יתר הנושאים שהעלו התושבים יתקיים דיאלוג מולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות