fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מסיבת חוף סיכנה את הטלת צבי הים

הריסת החוף למסיבה בחדרה צילום פרטי אנוננימי
הריסת החוף למסיבה בחדרה צילום פרטי אנוננימי

פעילי הסביבה בחדרה זעמו על הכוונה לארגן מסיבת חוף בסמוך לנחל חדרה, היכן שיש קינים של צבי ים.  לבסוף המסיבה הועברה לפארק חדרה.
"מדובר ביזם פרטי ששכר את החוף לטובת מסיבת חוף פרטית ובשיא עונת ההטלה של צבי הים  גידרו את החוף כולו, גם על קו המים, מה שמונע עליית צבות ים”, אמרו בעמותת צלול טרם האירוע, "בנוסף דחפור מבצע פילוס של השטח מה שמפרק את כל מה שיש בחוף.
אנחנו מנסים לתת קנסות על נסיעת רכבים בחוף ופגיעה בערכי טבע מוגנים אולם חוק החופים לא בסמכותנו ולא נוכל למנוע קיום האירוע, בטח לא כזה שיש לו אישורים מהעירייה. בכל יום שבו מתבצעות פעולות בתקופה זו של שיא עונת ההטלה, פעולות החוסמת את הגישה לחוף מונעות שימוש בחוף, פוגעות באתרי ההטלה בגלל פינוי חול ויישור החוף , ומפריעות לתהליך ההטלה. מדובר בפגיעה ממשית ועכשווית בסביבה החופית ואיתה באוכלוסיית צבי הים הנמצאת בסכנת הכחדה.

דובר החברה להגנת הטבע דב גרינבלט ציין כי בפנייתה לעירייה, ביקשה החברה, מלבד ביטול האירוע בחוף, גם את החזרת המצב בשטח לקדמותו. במידה וזה טרם בוצע, החברה להגנת הטבע תבקש מהעירייה וממפיק האירוע, לעשות זאת”.

 

הריסת החוף למסיבה בחדרה צילום פרטי אנוננימי
הריסת החוף למסיבה בחדרה (צילום פרטי)

על מה הפעילים נלחמים וסוערים?

חוף חדרה הצפוני, בין כפר הדייגים מדרום ושפך נחל חדרה מצפון הוא באורך של 1.5 ק"מ לערך.
בחלקו הדרומי החוף סלעי ובעל רצועת חוף צרה, וככל שמצפינים מתרחבת רצועת החוף עד לשיא בצמוד לשפך הנחל.

דובר רשות הטבע והגנים יניב כהן מציין כי ברצועה זו מטילות מידי שנה את ביציהן צבות ים ירוקות וחומות, וכבר השנה הוטלו שלושה קינים בחלקו הצפוני על ידי 2 צבות שונות בחוף זה. הצבות מטילות גם מצפון לאורות רבין ואף מדרום לכפר הדייגים בחוף אולגה המוכרז.

למעשה, מתחילת עונת ההטלה 2018 הוטלו 11 קינים: 4 בחוף אולגה המוכרז ,שלושה בחוף שפך נחל חדרה ו-4 קינים בחוף שצמוד ומצפון לאורות רבין כולם "אוכלוסיית" חדרה. קינים אלו הוטלו על ידי צבות שבקעו בחופים אלו לפני עשרות שנים, עוד בטרם הקמת אורות רבין או הכרזת החופים, ומנסות ושבות להטיל במה שנשאר מהם. מאז שנת 2010, הוטלו במקטע החוף שבין חוף אולגה לחוף שמצפון לאורות רבין 46 קינים.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה וחברת נחלים מעולם לא אישרו קיום אירוע בחוף הים. בהסכם עם המפיק צוין מפורשות כי עליו לדאוג לכל האישורים מכל הגופים הרלוונטיים, כולל החברה להגנת הטבע והוועדה לשמירת הסביבה החופית. המפיק החליט על דעת עצמו לבצע עבודות, ופקח עירוני שהגיע למקום תוך דקות, הורה לו לעצור והזהיר אותו מביצוע עבודות ללא אישורים. כאשר העבודות נמשכו, הוציאה חברת נחלים מכתב התראה מעורך הדין של החברה למפיק על ביצוע עבודות בניגוד לחוק. לבסוף הבין המפיק שלא יוכל לקיים את האירוע על החוף, קיפל את הציוד וקיים את האירוע במתחם מותאם בפארק נחל חדרה, עם כל האישורים וההיתרים לקיום האירוע. בניגוד למצוין בפנייה, האירוע לא בוטל אלא התקיים בפארק נחל חדרה. צר לנו על התעקשותו והתנהלותו של המפיק”.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות