fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה ורשויות נוספות אמרו לא לגידול בתקציב המועצות הדתיות

בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

ראש העיר צביקה גנדלמן בין ראשי הערים החתומים על פנייה זועמת של פורום ה-15, פורום הערים העצמאיות ובהן חדרה, שנשלחה אל שרי הפנים, האוצר ושירותי הדת, בנושא תקצוב המועצות הדתיות לשנת 2019.

ראשי הרשויות החברות בפורום ה-15, אשר אליהם הצטרפו עשרות ראשי רשויות נוספים, מוחים בפנייתם על מכתבים ששלח המשרד לשירותי דת, המודיעים כי בשנת 2019 על הרשויות המקומיות להגדיל באופן חריג את תקצוב המועצה הדתית בכ-20 אחוז ביחס לתקציב 2018; מה שיתבטא בתוספת של כ-60 מיליוני שקלים מהשלטון המקומי.

בפנייתם כתבו ראשי הרשויות כי "מדובר בעלייה דרמטית בתקציב, ללא אח ורע, כזו שמעולם לא הייתה כדוגמתה. כל זאת מבלי שהמשרד לשירותי דת בא עמנו בדברים, ללא שיפוי ממשלתי לרשויות המקומיות, ובאופן בוטה, כאילו היינו קופה לעת מצֹא, ממנה ניתן למשוך כסף בכל סכום ובכל עת".

יתרה מזאת, הגעת המכתבים הללו לקראת היציאה לבחירות לכנסת ולאחר שהרשויות המקומיות סיימו את הכנת התקציב לשנת 2019, היא מקוממת ושערורייתית, ואין לה מקום.

"מדובר בהתנהלות תקציבית בוטה וחסרת אחריות, שעלולה להביא את הרשויות המקומיות לגירעון תקציבי השנה ובשנים הבאות, על כל ההשלכות המשתמעות מכך", נאמר בפנייה.

לסיכום פנייתם הודיעו ראשי הרשויות באופן נחרץ כי אין בכוונתם למלא אחר הדרישה שהעלה המשרד לשירותי דת, ללא שתהיה הסדרה תקציבית של הנושא. "ככל שהממשלה רוצה להגדיל חלקן של הרשויות המקומיות בתקצוב המועצות הדתיות, עליה להוציא מכתב לאישור החריגה התקציבית ו/או שיפוי לרשויות המקומיות בגין התקצוב הנוסף", הם דורשים.

הפנייה נשלחה לשר הפנים אריה דרעי, שר האוצר משה כחלון, והשר לשירותי דת יצחק וקנין, עם עותק לראש הממשלה בנימין נתניהו. כאמור, אל ראשי הרשויות החברות בפורום ה-15 הצטרפו רבים נוספים, ובסך הכל חתומים על מכתב המחאה 65 ראשי רשויות, עיריות, מועצות אזוריות ומקומיות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות