fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: דרישה לבטל את הופעתו של הראפר דודו פארוק

פסטיבל בום בוקס (צילום עיריית חדרה)
פסטיבל בום בוקס (צילום עיריית חדרה)

הופעתו הקרובה של הראפר הפרובוקטיבי דודו פארוק בחדרה מוטלת בספק. יו"ר ארגון ויצו ישראל, גילה אשרת כתבה מכתב בהול ביום שני האחרון לשרת התרבות והספורט מירי רגב ולראש העירייה צביקה גנדלמן בבקשה לבטל את הופעתו של הראפר שמתוכננת ב-22 לספטמבר, בפסטיבל בום בוקס  החמישי בחדרה.

"אני קוראת לך לבטל את הופעתו במסגרת הפסטיבל בו ישתתפו בני נוער רבים וייחשפו לתכנים הבוטים והפוגעניים של שיריו", היא כותבת בשני מכתבים נפרדים לשניהם, "לא יעלה על הדעת שבחסות העירייה ובמימון כספי תושביה, תתקיים הופעה של אומן המבזה נשים ומפיץ מסרים אלימים מינית, פוגעניים ושוביניסטיים. אני קוראת לך לא לתת יד להופעה מבישה ומבזה שכזו, אשר עושה מניפולציות על בני הנוער ועלולה לקבע תפיסת מציאות מעוותת לגבי תפקיד האישה וגופה ואף להוביל לניצול ולפגיעה בנערות ובנשים”.

פסטיבל בום בוקס (צילום עיריית חדרה)
פסטיבל בום בוקס (צילום עיריית חדרה)

בהמשך מכתבה היא מצטטת אחד משיריו: "יושב על הטיל וטס לה בתחת/ אני לא זוכר כמה עלה לי/ כמה עלה לי לעשות אותה שווה לי מאוד/ שדיים גדולות/ עיניים כחולות/ משולש קטן מעל המשולש/ משחק ומזיז בחורות כמו דמקה/ יושבות עליי שתיים בוכות למה / אז לקחתי אותה ועוד בחורה שאלה למה מה/ אמרתי זה חובה גם אם לא אהבה / היא נתנה אהבה ונכנסתי לה עד לקיבה".

עוד כותבת אשרת כי: "כמי שאמון על ייצוג כלל תושביו, אני קוראת לך לבטל לאלתר את הופעתו בפסטיבל, שהעיר כל כך מתגאה בו , פסטיבל המארח המוני צעירים המגיעים מכל רחבי הארץ. רק אם נגיב בתקיפות לכל תוכן שוביניסטי, מביש ומחפיץ נשים וכמובן ולכל הטרדה מינית, נוכל למגר את התופעה".

 

 

ממשרד התרבות לא נמסרה תגובה. נעשתה פניה  לסוכן של דודו פארוק שביקש לא להגיב וששמו לא יצוין.

מהעירייה נמסר בתגובה: "פסטיבל בום בוקס מתקיים מדי שנה. לקראת כול אירוע מתקיימים סקרים וקבוצות מיקוד בהתייעצות עם אנשי הגרוב והיפ הופ המובילים בישראל. על פי הממצאים מגובש ליין אפ ייחודי המותאם לטעמם של חובבי הגרוב במדינת ישראל. ההפקה מכבדת ומשמרת את חופש הביטוי של כול אמן ואמן בישראל.

לקראת האירוע ביקשנו מההפקה לקיים שיחה עם האמן, מאחר והאירוע פונה גם לבני נוער ועליו להתנהל באופן ראוי ומכבד. נדרוש מהאמן להימנע מעשיית שימוש בשפה שאינה ראויה ונקפיד על הנושא באופן גורף. ראוי לציין שבפסטיבל בום בוקס מופיעים 23 אמנים לאורך 10 שעות, והזמר הנ"ל משובץ לפנות בוקר למופע קצר. עוד יצוין כי האמן כבר הופיע על במות ציבוריות ופסטיבלים נוספים ברחבי הארץ, ללא תקריות חריגות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות