fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: גדלמן לחץ, החוק לא עבר

למרות שגובש מתווה מוסכם, דרמה אדירה מאחורי הקלעים הובילה לשוויון בהצבעה על תיקון חוק השבת. המשמעות: החוק נשאר בעינו

כתב: אסי קוטין

כזו דרמה לא זוכרים חברי המועצה בחדרה שנים רבות. בסיום דרמה אדירה בישיבת המועצה המיוחדת שנערכה ביום רביעי, הושג תיקו 9-9 בהצבעה על תיקון חוק פתיחת עסקים בשבת. המשמעות: התיקון לא עבר, החוק נשאר בעינו.

הישיבה נפתחה באיחור של שעה ורבע, וזאת בעקבות ניסיונות של הרגע האחרון להביא לפתרון שיוביל להעברת התיקון, שזכה לכינוי "מתווה מרחב", בשל העובדה כי מי שיזם אותו היה חבר המועצה עו"ד אוהד מרחב.
image

צילום; שלומי גבאי

המתווה של מרחב אמור היה לשרת את החילונים ואת הדתיים כאחד בחדרה, ולשים קץ למתיחות הבלתי נסבלת שהייתה בעיר סביב נושא השבת בחודשים האחרונים.

כעת הסמכות בנוגע לפתיחת וסגירת בתי עסק בשבת נשארת בלעדית בידיו של ראש העיר צביקה גנדלמן, ועל פי הערכות של גורמים פוליטיים, בעקבות "הזובור" שנעשה לו בישיבה, צפויות התפתחויות מרעישות בנושא.

מי שהתנגדו לתיקון היו כל חברי הסיעות הדתיות, וגם חברת האופוזיציה שירלי עודד דורן, וזאת למרות שהאג'נדה שלה מדברת על גישה חילונית מובהקת. מי שנעדר מהישיבה במפתיע היה חיים אביטן, שהוא זה שהעלה בזמנו את החוק והיה יכול להיות הקול המכריע.

עד לדקה ה-90 ניסו גורמים בכירים בצמרת הפוליטיקה בישראל, כמו השר אריה דרעי, חבר הכנסת משה גפני וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, להשפיע על נוסח המתווה. כמובן שגם הרבנים בחדרה היו שותפים לבניית המתווה, כאשר מה שקרה ברגע האחרון הוא שחברי מועצה דתיים, למרות שמאחורי הקלעים תמכו בחוק, החליטו להתנגד לו על מנת להצטייר טוב יותר בעיני הציבור שלהם.

עבור ראש העיר מדובר במפלה, בעיקר נוכח העובדה שערב הישיבה הוא שלח לכל חברי הנהלת העיר מכתב ובו הוא מבקש מהם להצביע בהתאם למדיניותו, מה שלא קרה בסופו של דבר.

מוקדם לדעת אילו השלכות יהיו לישיבה על הרכב הקואליציה העתידי, אבל מקורבים לראש העיר לא פסלו את האפשרות שהוא יידע לסגור את החשבון אם הגורמים שהכשילו את היוזמה לתיקון החוק.

אוהד מרחב, שעמל קשות על בניית המתווה וספג הרבה אש בדרך, לרוב שלא בצדק, היה מאוד מאוכזב: "צר לי שהפוליטיקה גוברת על טובת הציבור ועל הדין ההלכתי וחבל שהיו מי שפעלו מאחורי הקלעים על מנת לטרפד את המתווה וזאת בניגוד גמור להגיון, לאיזון ולרחשי הציבור. אמשיך לנסות לאחד, לפשר ולגשר בין הצדדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות