fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי האופוזיציה לא הוזמנו לטקס חתימת הסכם הגג בנהריה

מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)
מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)

שישה חברי האופוזיציה בנהריה: שרית מולכו, אייל וייזר, גוסטבו ספקטור, אורן סודאי, יוסי זיגלמן ואור כהן, לא הוזמנו לטקס חתימת הסכם הגג הצפוי להיחתם היום (שלישי) בערב בהיכל הספורט בנהריה במעמד שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט, שר הכלכלה, ח"כ אלי כהן, סגן שר הבינוי והשיכון, ז׳קי לוי וראש העירייה ז'קי סבג.

הסכם הגג  עבר אישור מועצה באוגוסט אשתקד. להסכם הגג בנהריה ייווספו אלפי יחידות דיור בעיר בתוך חמש עד עשר שנים. על פי מרשם האוכלוסין חיים בנהריה 21 אלף בתי אב, כ- 64 אלף תושבים.  הסכם הגג  מדבר על תוספת של 30 אלף תושבים בתוך עשור.

החתימה על הסכם הגג בוטלה על ידי סבג  לפני חצי שנה לאחר שנהריה לא נכנסה למפת הטבות המס בחדשות. סבג יצא למאבק על הוספת 2 אחוז להטבות מס לתושבי נהריה והכרה להטבות מס בעיר המונה מעל 75 אלף תושבים.  לפני שבועיים אושרה הצעת חוק פרטית ח"כ משה גפני להרחיב את הטבות המס לנהריה ועכו בסכום של 200 מיליון שקלים.

הסכם הגג של נהריה יכלול 8000 יח"ד בסכום של 1.7 מיליארד שקלים, מתוכם תקציב מוסדות ציבור של 225 מיליון שקלים.  הקמת שכונת נהריה מזרח עם 2634 יח"ד, שכונת האיצטדיון עם 834 יח"ד, שכונת רסקו עם 96 יח"ד, שכונת קיבוץ סער עם 3000 יח"ד, שכונת נהריה הצעירה עם 447 יח"ד, שכונת בוימל, ומתחם שכונת בן עמי עם 1700 יח"ד. היקף שטחי התעשייה יעמוד על 270 אלף מ"ר ושטחים בנויים למסחר ושירותים של 110  אלף מ"ר.

יצוין כי שדרוג המט"ש של נהריה משנת  2012 על פי החוק לא נכלל בהסכם הגג כי לא הוקם בנהריה תאגיד מים. בהסכם הגג יש התייחסות  רק להרחבת קיבולת המט"ש בסכום של  כ-50 מליון שקלים ובנוסף שדרוג המט"ש כך שיפיק מים בדרגת טיהור שלישוני, בעוד 15 מליון שקלים. לכן כל תוכניות הבנייה בעיר כפופות להתקדמות בפיתוח תשתיות הביוב. בעבר משרד הבריאות הביע את דעתו נחרצות על תשתיות רעועות בנהריה והשווה אותם לימי המנדט ואף לעיר חלב בסוריה.

מעיריית נהריה נמסר: "מעניין שחברי האופוזיציה, שהצביעו נגד הסכם הגג, מלינים על אי הזמנתם לטקס חתימת ההסכם".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות