fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זעם בקרב תושבי נתניה: על האומן נאסר לגעת במיקרופון כדי לא לחלל שבת

יונתן ברק צילום עידו איזק
יונתן ברק צילום עידו איזק

"המיקרופון היה גבוה מדי, המזגן היה חלש מדי ואי אפשר היה לגעת במכשירים מפאת החשש לחילול שבת", תלונות אלו הגיעו לאחר ההופעה: "שישי צחוקים" עם הסטאנדאפיסט יונתן ברק  שנערכה ביום שישי שעבר בהיכל התרבות על שם אריק איינשטיין בנתניה.

בהופעה נחכו בני נוער וצעירי העיר והכרטיסים נמכרו באינטרנט בקופת היכל התרבות העירוני ובמתנ"ס עיר ימים במכירה מוקדמת כדי לא לחלל שבת.

מתנס עיר ימים צילום רותי ברמן
מתנס עיר ימים צילום רותי ברמן

חיימי צימרמן שהיה בהופעה ויצא כעוס כתב: "זה היה מגוחך לראות את האומן פונה בתחילת ההופעה לחברת המועצה שושנה צוצי זילברברג ושואל אותה האם מותר לו לגעת במיקרופון על מנת לכוון את גובהו?, זה מגוחך. אסור היה לו לגעת במיקרופון, שהיה גבוה מדי או לגעת במזגן כי היה חם מדי וזו פשוט בושה. תנו לנו לחיות את חיינו על פי בחירתנו, ואל תכתיבו לנו מה מותר ומה אסור לעשות בשבת. יותר ויותר מקומות בילוי, שהוקמו במיטב כספנו משלמי המיסים, עומדים סגורים בערבי שישי ושבת".

טלי מולנר תושבת עיר ימים: "גם אם נערך במתכונת ללא חילול שבת, חייב להתקיים עם מיזוג ומערכת הגברה תקינה ומספיק משוכללת כדי לתת מענה הולם, אם זה אומר שהשעון שבת צריך להתחיל לפעול שעתיים לפני תחילת המופע שיעשו את זה. מערכת ההגברה הקיימת מוכיחה את עצמה כלא נותנת מענה וגם אותה צריכים להחליף. לצערי הרב המקומות הציבוריים בעיר סגורים בשבת ואלה שניפתחים פועלים עם הגבלות, אבל חובה להשתמש בציוד הכי יקר והכי טוב שבזמן המופע לא יורגשו המגבלות".

מהיכל התרבות נמסר שהמופע היה פיילוט ראשוני ממנו היכל התרבות יפיק לקחים כדי לשפר לעתיד. "היכל התרבות נתניה נוהג בהתחשבות כלפי כל רבדי האוכלוסיה ואנו מתנצלים בפניכם על כל אי נעימות שנגרמה למי מכם. אנו קשובים לטענות, לומדים ומשפרים כל הזמן"

יונתן ברק צילום עידו איזק
יונתן ברק צילום עידו איזק

לשאלה איך המופע עבר למרות הכללים הנוקשים של שמירת השבת ענה הקומיקאי יונתן ברק: "בגבורה. זו הפעם הראשונה שעשיתי מופע מהסוג הזה ומן הסתם לא אני קבעתי את הכללים. אמרו לי מראש שזו הופעה שומרת שבת אבל לא ידעתי בדיוק במה זה כרוך. היה מאוד הזוי. האורות, הסאונד, המיזוג – שום דבר לא עבד כמו שצריך. אבל מה שכן היה לנו זה 300 אנשים שבאו לצחוק ולהנות. אז הופעתי בתנאים שהיו, בלי הגברה ובלי תאורה, אבל אני רוצה להאמין מהתגובות שקיבלתי מאז שלמרות הקשיים אנשים יצאו משם מרוצים מהמוצר שהם קיבלו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות