fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: פאנל מועמדים לקראת הבחירות

צילה רשף יוזמת פאנל בו יענו המתמודדים על שאלות התושבים. דשא משיק ביום שישי את מטה הבחירות. ליאני מתמודד מול שאלות נוקבות בחוג בית. ופרוינד מבקשת לדחות את הדיונים בכל תוכניות הבנייה. עוד 31 יום לבחירות
הון אנושי במושבה. צילה רשף תורמת דם ביום הזיכרון. צילום: פרטי
הון אנושי במושבה. צילה רשף תורמת דם ביום הזיכרון. צילום: פרטי

 

הבחירות בזכרון יעקב צוברות תאוצה. ביום שלישי שעבר התקיימה ישיבת מועצה שניהל איציק בלה, ראש המועצה הזמני שמתמודד בבחירות. הישיבה התנהלה בשקט ובאווירת שיתוף פעולה, כפי שמספרים במטה זיו דשא: "בקשתנו להימנע מהעברת כספים לפרויקטים של המועצה עד לסיום הבחירות התקבלה בהבנה ובהסכמה. הסדר ושלטון החוק יחזרו לשלוט במסדרונות המועצה".

אצל דשא מספרים על חוגי הבית: "בכל יום יש לנו חוג בית, לפעמים גם שניים ביום. זה הופך להיות על גבול הכנסים. למפגש ביום שני הגיעו כ-80 אנשים. זה מראה על רצון גדול מצד הציבור להיות מעורב בבחירות האלה. בפעם הראשונה זה 13 שנה יש כאן בחירות דמוקרטיות שקופות, וזו חגיגה למושבה. היום, שישי, בשעה 12:00, יתקיים אירוע פתיחת המטה שלנו וצפויים להגיע מאות אנשים".

מה עם החיילים? זיו דשא. צילום: יורם רשף
מה עם החיילים? זיו דשא (צילום: יורם רשף)

דשא החליט להגביל את גובה התרומות שיקבל ל-1200 שקלים מתוך 5000 שקלים שהחוק מתיר, מלבד בני משפחה, כדי למנוע מצבים של תלות בין תורם ונתרם. במטהו גם פנו השבוע לוועדת הבחירות ולממונה על הבחירות בבקשה שיבחנו את נושא הצבעת החיילים ויאפשרו להם להצביע ביום שישי שלפני יום הבחירות. "יש הרבה חיילים בזכרון יעקב שרוצים לממש את זכות ההצבעה שלהם, ואין היערכות לזה".

המתמודד מאיר ליאני סיפר על חוג בית מוצלח שערך השבוע בשמורה: "התמודדנו עם שאלות בתחומים הנוגעים לזכרון יעקב: הבנייה לגובה, היתושים, התוכניות להקמת אסדות הגז בקרבת מקום לחוף, החינוך והתשתיות המוזנחות של זכרון יעקב".

ככה לא עובדים. מאיר ליאני. צילום: פרטי
חוג בית. מאיר ליאני (צילום: פרטי)

ליאני הגיב לנושא תוכנית אסדות הגז בקרבת החוף, שהוא מתנגד לה: "הקמת אסדת גז במרחק של 7 וחצי ק"מ מהחוף הרסנית לכל האזור הזה. קבלת ההחלטה בשושו מעוררת תהיות ושאלות, במיוחד לאור העובדה שהאנשים המעורבים בנושא הטיפול בגז לא בדיוק נהגו בשקיפות מלאה, ושקיפות במשחק הפוליטי מאוד חשובה כדי להחזיר את האמון של הציבור בנבחרים שאינם אינטרסנטיים".

הון אנושי במושבה. צילה רשף תורמת דם ביום הזיכרון. צילום: פרטיהון אנושי. צילה רשף תורמת דם ביום הזיכרון (צילום: פרטי)

צילה רשף פרסמה במהלך השבוע פוסט בפייסבוק בו קראה למתמודדים להשתתף בפאנל פתוח, במסגרתו יענו על שאלות התושבים. "בבחירות יש לשאוף לקבל החלטות על סמך היכרות אמיתית עם דרכם של המועמדים ועם האני מאמין שלהם… השיח ברשתות החברתיות חיוני ונחוץ, אבל אינו מספיק על מנת להביא בפני התושבים את האלטרנטיבות העומדות בפניו".

רשף נטלה על עצמה לפנות למועמדים בנושא ולנסות להגיע להסכמות על פורמט הפאנל, מועדו ומיקומו.

רשף נצפתה ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בין התורמים בהתרמת הדם המסורתית ביישוב ואמרה: "מסורת התרמת הדם של מד"א במושבה חשובה ביותר ומצילת חיים של אלפי ישראלים ברחבי הארץ. ההתגייסות הגדולה של תושבי זכרון בכל שנה מחדש מוכיחה עד כמה ההון האנושי במושבה שלנו הוא יוצא מן הכלל".

תכניות בנייה? רק אחרי הבחירות. עלוית פרוינד. צילום: רותי ברמן
תוכניות בנייה? רק אחרי הבחירות. עלוית פרוינד (צילום: רותי ברמן)

עלוית פרוינד פנתה בשבוע שעבר במכתב לממונה על הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, יוסף משלב, בבקשה לדחות את הדיונים בכל תוכניות הבנייה הנוגעות לזכרון יעקב, במיוחד כל דיון הנוגע לתוכניות מתאר או לתוכניות שיש להן השלכות ארוכות טווח על זכרון יעקב, דמותה וצביונה, עד לאחר הבחירות. "יש לנו משימה מאוד חשובה: לשמור על המושבה שלנו ירוקה ואיכותית, לשמור על השטחים החקלאיים ועל המורשת החקלאית של המקום. לא ניתן להפוך את זכרון יעקב לעיר, ולכן הדבר הראשון שעשיתי זה לעצור את התוכניות שמבקשות להרחיב אותנו עוד ועוד", אמרה פרוינד בהמשך למכתב.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות