fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זכיתי בחברים לכל החיים"

כ' ממצפה מתת סיים את קורס צוללן היוקרתי וממשיך לתפקיד הייעודי לו. מהקורס הוא ייקח הכי הרבה את החברים שלצידו
יכול להתחיל לעבוד על הכלי עליו למד. רב"ט כ' צ(ילום: דובר צה"ל)
יכול להתחיל לעבוד על הכלי עליו למד. רב"ט כ' צ(ילום: דובר צה"ל)

הצוללת היא בין הכלים המשוכללים, המורכבים והחשובים ביותר שיש לצה״ל ומבצעיה החשאיים משנים פעמים רבות את כללי המשחק בזירת הים התיכון. אנשי הצוות על הצוללת חייבים להיות מהחומר האנושי הטוב ביותר, שכן עליהם לתפעל ולשמור על המערכות היקרות והמתקדמות ביותר בצה״ל, להתמודד עם ימים ולעיתים שבועות ארוכים מתחת למים, עם בידוד מלא מהסביבה החיצונית ומעל הכל, להסתדר האחד עם השני במקום סגור ובקור רוח על אף הלחץ הנפשי והמבצעי הגדול.

בשבוע שעבר הגיע לסיומו מחזור 108 של קורס צוללן היוקרתי, המכשיר את דור העתיד של לוחמי הצוללות. רב"ט כ', בן 20 ממצפה מתת, הוא בין מסיימי הקורס. לפני הצבא היה פעיל בחוגי סיירות ואף עשה שנת שירות בתנועת המחנות העולים במגדל העמק. הוא שאף מאז ומתמיד לשרת בשייטת הצוללות אך נדרשו לו שני ניסיונות לצלוח את הגיבוש המאתגר. כ' התגייס באוקטובר 2014, עבר את הקורס ושובץ במגמת מכונה, האחראית על הפעלת מערכות השטה מהמשוכללות ביותר בעולם.

יכול להתחיל לעבוד על הכלי עליו למד. רב"ט כ' צ(ילום: דובר צה"ל)
יכול להתחיל לעבוד על הכלי עליו למד. רב"ט כ' צ(ילום: דובר צה"ל)

הוא מספר: "חיפשתי לשרת במקום משמעותי ומפרה, שיהיה לי שירות מעניין ומעשיר וחיפשתי גם מקום שיש בו דגש על הנושא החברתי. כל הקונספט של חברה היה חזק בשייטת ולכן זה היה נשמע לי מקום בו אמצא את מה שאני מחפש בשביל השירות הצבאי שלי ובשביל עצמי גם מעבר רק לצבא".

איך היה לך בקורס?

"הקורס מאוד מגבש. זכיתי בחברים לכל החיים וזו לא קלישאה. אנחנו מאוד סומכים אחד על השני, אין אגו. היינו ביחד כשנה וחודשיים ועכשיו כל אחד הולך לכלי שלו".

איך התחושה לסיים את הקורס?

"עצובה כי הקורס מתפצל אבל שמחה כי אני יכול עכשיו לעשות את הייעוד שלי ולהתחיל לשלוט בכלי שלמענו למדתי שנה וחודשיים. אני מקווה שאשמור על קשר טוב עם כל חברים מהקורס ואתפתח".

למי היית ממליץ להתגייס לקורס?

"בעיקרון לכל אחד אבל בעיקר לחבר'ה שאוהבים אנשים וחברה, לצעירים שמאמינים בסינרגיה ומאמינים שהם יכולים להרוויח מאנשים ורוצים חברות טובה ועבודה מיוחדת, ואנשים שאוהבים ללמוד. בנוסף, צריך לרצות להיות שם כי צריך הרבה כוח רצון כדי להישאר בקורס ומי שרוצה ורואה בצוללנות דרך חיים מומלץ לו להגיע לקורס. יש הרבה קשיים ואתגרים כל יום והרבה התמודדויות אבל בקורס מקבלים הרבה כלים כדי להתמודד ולהצליח".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות