fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זו חוצפה לגבות על כניסה לים"

שר הפנים ביטל את דמי הכניסה לתשעה חופים ברחבי הארץ. פעילי "ים חופשי עמק חפר" דורשים כניסה חופשית גם לחופי רשות הטבע והגנים, בהם חוף בית ינאי
חוף ינאי (צילום: רותי ברמן)
חוף ינאי (צילום: רותי ברמן)

 

אחרי ששר הפנים אריה דרעי ביטל את גביית דמי הכניסה בתשעה חופים בארץ שגבו כניסה על פי היתר, ממתינים כעת להחלטת היועץ המשפטי לגבי חופי רשות הטבע והגנים ובהם חוף בית ינאי. "ההחלטה תאפשר לכל אזרח, עשיר או עני, לרחוץ בחינם בים וליהנות ממשאבי הטבע של ישראל ללא הוצאות מיותרות", אמר דרעי.

חוף ינאי (צילום: רותי ברמן)
חוף בית ינאי (צילום: רותי ברמן)

 

הדר פרנקו, פעילת בקבוצת "ים חופשי עמק חפר" ומפעילה את הקבוצה בפייסבוק, השתתפה בדיון בנושא בוועדת הכספים של הכנסת: "ח"כ דוד אמסלם דורש ממשרד הפנים והאוצר לדאוג לתוכנית רב שנתית ולתקצוב הרשויות האחראיות על הים שלנו. הוא רוצה שבעונת הרחצה שתיפתח בקרוב יהיה סל מוצרים בפיקוח ולא כל אחד יעשה כרצונו על חשבון כיס הציבור. נגרם לנו עוול בחוף בית ינאי, זו חוצפה לגבות דמי כניסה כל ימות השנה. עוד ארוכה הדרך כי נושא החנייה לא נפתר. חשוב שהציבור יידע שאסור לגבות בחניונים הצמודים לים ולא ניתן להם אישור גבייה מהמדינה. בכך יש לטפל עוד לפני פתיחת העונה במאי. יצאנו אופטימיים מהדיון בוועדת הכספים יצאנו אופטימיים".

פעילי הקבוצה קוראים לפיקוח ואכיפה בכל החופים. "אנחנו רוצים ים חופשי מהשתלטות של זכיינים ובנייה לא חוקית על חשבון המרחב הציבורי. אנו קוראים למועצת עמק חפר לטפל גם בחופים בנעורים ובמכמורת".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות