fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוג מסכנין מואשם בשיתוף פעולה עם דאע"ש

בני הזוג זבידאת
(צילום משטרת ישראל)

בני זוג מסכנין מואשמים בהצטרפות לארגון דאע"ש בעיראק. הם נעצרו בטורקיה והועברו לישראל. מעצרם הוארך.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בני הזוג ויסאם וסברין זבידאת מסכנין, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרוריסטי ואימונים צבאיים אסורים.

בני הזוג זבידאת
(צילום משטרת ישראל)

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד שגב אדלר, עולה כי החל משנת 2015, גילו בני הזוג עניין הולך וגובר בארגון דאע"ש ופעילותו והחלו לעקוב אחר פעילות הארגון באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט, ופיתחו הזדהות אידיאולוגית עם הארגון, מה שהביא אותם להחליט להצטרף לדאע"ש.

על פי  חקירת המשטרה והשב"כ, בני הזוג טסו לרומניה בחודש יוני 2015 כדי להשתתף בטקס סיום לימודי הרפואה של אחיה של סברין. מבעוד מועד הם תכננו להמשיך משם לטורקיה, כשהיעד הסופי היה להגיע לסוריה ולהצטרף לדאע"ש.

סברין יצרה קשר עם פעיל דאע"ש ששימש לה כאיש קשר, הזוג פגש אותו בטורקיה ומשם הוא העביר את המשפחה לסוריה.

לפי כתב האישום, ברומניה הם השאירו את המכשירים הסלולריים שלהם על מנת שלא יוכלו לעקוב אחריהם, ולא סיפרו לבני משפחה על ההחלטה להצטרף לדאע"ש.

לאחר שהגיעו לטורקיה, חצו את הגבול ונכנסו לסוריה, שם הצטרפו  לכוחות ארגון דאע"ש ומסרו לידי אנשי הארגון את דרכוניהם הישראליים. בהמשך, אנשי דאע"ש הובילו את המשפחה לעיר מוסול בעיראק. בהגיעם למוסול, הצטרף ויסאם למחנה של לימודי דת ואידאולוגיה, השייך לארגון, ואף נשבע שבועת אמונים לדאע"ש.

עוד עולה כי לאחר פציעתו של ויסאם באחד הקרבות בתחילת שנת 2016, הוא שב להתגורר במוסול יחד עם אשתו וילדיהם. ובמהלך חודש יולי 2016, החליטו בני הזוג לחזור לישראל יחד עם ילדיהם דרך סוריה וטורקיה, זאת לאור ההפצצות במוסול וכן בשל היעדר חינוך סדיר לילדיהם.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי העבירות המיוחסות לנאשמים מלמדות כי נשקפת מהם מסוכנות רבה. "לא חל שינוי בעמדותיהם האידיאולוגיות", נכתב בבקשה. "לכך יש להוסיף, כי שני המשיבים בחרו לקחת עימם את ילדיהם הקטנים לאזור השרוי במלחמה קשה, תוך אדישות לשלומם של הילדים, מה שמצביע על עומק התפיסה האידיאולוגית של המשיבים וקיצוניותם".

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי יחד עם ימ"ר צפון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות