fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה עושק בחסות החוק"

עשרות תעשיינים ובעלי מפעלים באזור התעשייה הדרומי של עכו חויבו השבוע בסכומים מופקעים של היטלי פיתוח _ עד חצי מיליון שקלים. בעל מפעל: "סכום כזה עלול למוטט מפעל"
אבנים משתלבות במקום אספלט. רחוב המוסכים צילום: אושרי כהן
אבנים משתלבות במקום אספלט. רחוב המוסכים צילום: אושרי כהן

עיריית עכו החליטה לאחרונה להחליף את המדרכות ברחוב המוסכים באזור התעשייה הדרומי ולבצע עבודות להצבת תעלות, אך לא עדכנה את בעלי המפעלים. השבוע הם קיבלו  חיובים מופקעים של היטל פיתוח ותיעול מדרכות בגובה של עד 500 אלף שקלים.

באזור התעשייה הדרומי בעכו פועלים בתי מלאכה, מפעלים, עסקים קטנים ובינוניים וכן מפעלים בעלי שם בינלאומי, ביניהם מפעל טמבור. בתחילת החודש קיבל מפעל ארבל תעשיות מותכות בע"מ, מכתב רשום מעיריית עכו, בו נאמר, כי על המפעל להעביר חצי מיליון שקלים לעירייה, בתוך 30 יום, בעבור עבודות סלילה ותיעול. במכתב, מסבירה עירייה, כי שטח המפעל הינו 2653 מ"ר ושטח הנכס 1532 מ"ר וכי התחשיב נעשה על פי חוק עזר סלילה ותיעול.

שניים מהתעשיינים פנו לעיריית עכו ודרשו פירוט עבודות ותשלום. לדבריהם, המדרכות שנסללו כלל לא מתאימים לאזור תעשייה, מאחר שבמקום אספלט הונחו אבנים משתלבות. עוד טענו התעשיינים, כי לא ייתכן שעלות הסלילה תעלה עשרות מיליוני שקלים.

אבנים משתלבות במקום אספלט. רחוב המוסכים צילום: אושרי כהן
אבנים משתלבות במקום אספלט. רחוב המוסכים
צילום: אושרי כהן

הבעלים של מפעל ארבל תעשיות, עוזי שחף, שנדהם מדרישת העירייה לתשלום, אמר השבוע, כי בשעה שעסקים נאבקים על תשלום הארנונה והחשמל, הדרישה של עיריית עכו איננה הגיונית. "זה עושק בחסות החוק", אמר שחף ל"צפון~1" השבוע. עיריית עכו מחסלת את העסקים בדרך זו. לא מספיק שאזור התעשייה מוזנח, בצעד כזה של חיוב כספי, היא חותמת על בריחתם של עשרות מפעלים מן העיר וגורמת לאבטלה באלפי בתי אב". לדברי שחף, המפעלים אינם יכולים לשלם סכומים גבוהים כאלו, מאחר והתעשיינים ובעלי העסקים בו מתמודדים עם לחצי השוק והמיתון. "צעד כזה לחיוב של חצי מיליון שקלים עלול למוטט מפעל", הוסיף.

בתחילת השבוע פנו התעשיינים לשר הפנים אריה דרעי בדרישה להתערבותו המיידית, עוד בטרם תחל העירייה להטיל עיקולים לשר דרעי הם כותבים: "באקט בריוני העירייה מנסה לקבור את אלו אשר מביאים פרנסה לעשרות ומאות בתי אב המתגוררים בעכו וסביבתה ומנסים להתפרנס בכבוד. עבור הממשלה, העירייה ואולי עבור רבים אחרים העובדים הללו שקופים, המפעלים הללו שקופים, אבל עבורנו הם ממש לא! הם בני אדם חרוצים שעובדים בעבודה לא פשוטה בשביל לפרנס משפחות רבות בתקופה שבה יוקר המחייה רק עולה".

התעשיינים דרשו מהשר דרעי את התערבותו המיידית, כדי שיוכלו להמשיך להתקיים, עוד בטרם תתחיל העירייה להטיל עיקולים על המפעלים.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "העירייה פועלת בהתאם לחוקי העזר העירוניים ואינה מנהלת את מערך הגבייה תוך התנצחות עם בעלי העסקים מעל דפי העיתון. כל טענה/השגה נבחנת במלוא הרצינות, וככל שיתברר שטענותיו של בעל העסק צודקות, תפעל העירייה בהתאם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות