fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה זמן תרבות ואמנות

היכל התרבות ואמנויות הבמה מעלות-תרשיחא פתח את עונת המנויים בהצלחה רבה. תערוכה מסקרנת במוזיאון עוקשי בעכו, סרטי קולנוע של יוצרים אפריקאים יוצגו בשדרות הגעתון בנהריה
פתיחה מוצלחת. דפנה לוי וקאסט השחקנים של "המקרה המוזר של הכלב" (צילום: שלמה שרביט)

היכל התרבות מעלות-תרשיחא

היכל התרבות חוגג השנה חמש שנות הצלחה. במהרה הפך ההיכל למוקד תרבות אטרקטיבי ושוקק חיים בו מבקרים ומבלים יותר מ~10,000 איש בחודש. ההיכל פתח את עונת המנויים בהצלחה רבה ובימים אלו הופץ במעלות~תרשיחא והאזור הקטלוג החדש, וניתן למצוא אותו גם באתר האינטרנט של היכל התרבות. הקטלוג מציע חוויית תרבות עשירה, הכוללת רפרטואר תיאטרון מפואר, סדרת מחול מופלאה, קונצרטים מרהיבים, מופעי ילדים מרתקים, מופעי בידור וסטנד אפ וקולנוע עכשווי ואיכותי.

דפנה ר. לוי, מנהלת ההיכל: "היכל התרבות מעלות~תרשיחא הפך לאבן שואבת ומרכז תרבות פורח ומשגשג בכל אזור הגליל המערבי. ההיכל מארח על בימתו את הגדולים והטובים שבאמני ישראל ומציע מגוון רחב ועשיר של פעילות תרבותית. אנו גאים להזמין את רבבות מינוינו לעונה חדשה ומרגשת, האוצרת בתוכה הצגות ומופעים מן הארץ וגם מן העולם".

 

פתיחה מוצלחת. דפנה לוי וקאסט השחקנים של "המקרה המוזר של הכלב" (צילום: שלמה שרביט)
פתיחה מוצלחת. דפנה לוי וקאסט השחקנים של "המקרה המוזר של הכלב" (צילום: שלמה שרביט)

תערוכת יחיד במוזיאון עוקשי בעכו

"סיפור עם", סיפור אהבה טבול בצבעים של אופטימיות, הוא שמה של תערוכת היחיד של האמנית אירית קלכמן שנפתחת היום (שישי) בשעה 11:00

במוזיאון עוקשי, באולמות האבירים בעכו העתיקה. לקלכמן סגנון ייחודי, לכסיקון פרטי ויכולת הבעה אישית, קולוריסטית. בתערוכה "סיפור עם", המושתתת על הסיפור המקראי, "מותחת" האמנית את הדמויות המקראיות, מלהקת אותן לפי מיטב דמיונה והבנתה, על פי האינטרפרטציה שלה וכך, מניחה אותן על מצע עכשווי ונותנת בהן חיים חדשים. האתגר האינטלקטואלי שלקחה על עצמה אירית, בא בעקבות שיחה בינה ובין אוצרת התערוכה רחל זמר, אודות הפסוק "ממעמקים קראתיך" (תהילים ק"ל) שהיה הנושא לתערוכה קבוצתית בה היא השתתפה. תערוכה זו היא תוצאתו של  המסע המשותף אליו יצאו היא והאוצרת. נעילת התערוכה: 19 במרס 2016.

שעות ביקור בתערוכה: ימים א'-ה' ושבת: 09:30-17:00, יום שישי: 09:30- 15:00.

פרויקט האמנות "אקסטריטוריה" מזמין את תושבי האזור לחוויה יוצאת דופן

הפרויקט "אקסטריטוריה, אותו יזמו רותי סלע ומעין אמיר, שם לעצמו למטרה להציע פלטפורמה מעשית ומחקרית לרעיונות הקשורים באקסטריטוריאליות. אמיר מסבירה: "הפרויקט התחיל כשהקרנו עבודות של אמנים מהמזרח התיכון על מפרשים של סירות במים אקס טריטוריאלים _ מרחב בלב ים שלא שייך לאף מדינה. מאז אנו יוזמות אירועי אמנות ותרבות שמנסים להרחיב את המושג 'חילופי תרבות'. הפרויקט הנוכחי הוא הצגת אמנות שנוצרת באפריקה על ידי יוצרים מהאזורים האלה. הרעיון היה להזמין יוצרים ממדינות אפריקה ושאנחנו נציג את העבודות שלהם _ הקרנות של סרטי אמנות במרחב הציבורי, במקומות לא צפויים. הסרטים עוסקים במונח שנקרא 'ההווה הקולוניאלי'. נהוג לחשוב שהקולוניאליזם הסתיים אך הוא ממשיך לעצב במידה רבה את המציאות באפריקה".

התוכנית באוצרותו של אלכס מוסא סוודוגו מכנסת יחד עבודות של יוצרים שמביטים באופן מפוכח על הדרכים בהן שאיפה לחוסר אפליה, חופש ועצמאות הפכו מחלום להזיה מתמשכת בתוך תנאי יום יום שמתפקדים כסוג של כלא ליכולת להשיג שינוי.

הפרויקט יגיע להקרנה מיוחדת בנהריה ביום חמישי הבא, 17 בחודש בשדרות הגעתון 27, החל מהשעה 17:30. הכניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות