fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה התיק הכי מטלטל שהיה לי בחיים"

עו"ד נחמי פיינבלט מחדרה, פרקליטה של משפחת מלחם מערערה, היה שותף פעיל בהעברת המידע שהוביל ללכידת המחבל נשאת מלחם. שבוע אחרי הוא עדיין לא נרגע, אבל לא מתחרט על שום דבר. מונולוג מצמרר
עו"ד נחמי פיינבלט. "הייתי האיש הנכון במקום הנכון" (צילום: עצמי)
עו"ד נחמי פיינבלט. "הייתי האיש הנכון במקום הנכון" (צילום: עצמי)

יום שישי שעבר לא היה סתם עוד יום במשרד עבור עו"ד נחמי פיינבלט מחדרה. מי שייצג שישה מבני משפחת מלחם – משפחתו של המחבל מדיזינגוף – קיבל מוקדם בבוקר שיחת טלפון שתשנה את כל היום שלו, ומאוחר יותר הסתבר שתשנה את כל מצב הרוח הלאומי.

שוחחנו איתו בתחילת השבוע, אחרי שכל המהומה הספיקה להירגע, אבל עו"ד פיינבלט עוד היה עמוק בתוך הסיפור. את המונולוג שלו קשה היה לעצור.

"ביום שישי בבוקר הגעתי למשרד שלי בבית קורן. התקשר אלי גורם משפחתי של מלחם, שהכרתי במהלך התיק. בדרך כלל השיחות שהייתי מקבל היו בסגנון 'השב"כ הרס לנו את הבית, שברו לנו מנעול וכו'. הם פשוט פחדו. הפעם אותו גורם אמר לי שפרצו לו לבית דרך החלון. הייתי בטוח ששוב מדובר בשב"כ, אבל הוא אמר לי לחכות ולהקשיב.  ואז הוא סיפר לי שכלתו וחמתו הגיעו לבית של הכלה, שהיה ריק כי מסיבות כלשהן היא ישנה בבית של חמתה, והן באו לקחת כמה דברים. הן הגיעו למטבח וראו שמישהו היה שם, ואפילו ראו כוס קפה די טרייה. הן הבינו שמישהו היה בבית. מדובר בשכונת אל דהראת בערערה. ואני מקשיב, ומכיר את הבית ומכיר את מי שגר בו. אותו גורם סיפר שהבנות יצאו לחצא וראו שם מישהו עומד עם קפוצ'ון שחור, ממלא ג'ריקן של קלקר במים. הן ישר זיהו אותו, אבל שאלו אותו מי הוא, והוא ענה 'וואסים'. הן הודיעו לאותו גורם, ואני בטוח שלפני שהוא התקשר אלי, הוא חשב 10 פעמים. אבל החליט להתקשר. הן סיפרו שהבחור לא ברח, אלא המשיך בהליכה איטית. הן ישר הבינו שזהו נשאת, המחבל שכל המדינה רודפת אחריו".

אתה מקבל את המידע, ומה עובר לך בראש?

"המון סרטים. אבל בעיקר נזכרתי במה שאמר לי הלקוח שלי, אבא של נשאת, מוחמד. הוא אמר לי לשתף את השב"כ בכל מידע שיהיה לי. ביקש שאעשה הכל כדי שיתפסו אותו, כי הוא ידע שבסוף זה יקרה ורצה לפחות שהוא ייתפס חיים. התקשרתי לאבא שלי, עו"ד זכריה פיינבלט, שהיה במחזור של מרים נאור ושל מבקר המדינה, איש מאוד חכם. רציתי להתייעץ איתו מה לעשות. הוא שאל אותי אם הלקוח שלי היה מעוניין שאשתף את המידע. אמרתי לו שכן, אז הוא אמר לי אל תהסס, תתקשר לשב"כ".

עו"ד נחמי פיינבלט. "הייתי האיש הנכון במקום הנכון" (צילום: עצמי)
עו"ד נחמי פיינבלט. "הייתי האיש הנכון במקום הנכון" (צילום: עצמי)

ומה עשית?

"התקשרתי. הרגשתי שהמידע שהעברתי היה חיוני, למרות שאולי הוא כבר היה בידם. אבל סוף סוף מישהו ראה אותו פיזית, יש מידע בדיוק באיזה בית הוא היה, היה ברור שרחוק הוא לא יברח משם. ובכל זאת, למרות הכל, רציתי לבדוק האם המידע שלי באמת עשה משהו. החלטתי לנסוע לבית מעצר קישון, שם האבא היה עצור. ידעתי שאם יתנו לי להיפגש איתו, לא קרה שום דבר חדש. אבל אם לא, סימן שיש התרחשות. ואכן, אחרי שבהתחלה אישרו לי, פתאום נאמר לי שאי אפשר לפגוש אותו. ידעתי שמשהו קורה.

"באותו רגע כבר הבנתי שיתפסו אותו וידעתי שאפשר יהיה לשחרר את האבא ואת האחים. ביום שבת דיברתי עם מישהו מהשב"כ וסיכמנו על השחרור שלהם. עוד לפני שבית המשפט שיחרר אותם ביום ראשון, בשבת כבר הודעתי למשפחה שהם ישוחררו".

מה קרה בפגישה עם האבא ביום ראשון?

"היה קצת מתח, אבל הרגשתי שהוא מבין. הוא אמר לי שהוא מעדיף שעורך דין מהמגזר ימשיך לטפל בו, אבל הזמין אותי לקפה ואליו הביתה. הוא ידע בתוך תוכו שאם לא אני, הוא לא היה משתחרר. הוא רצה להראות לי שלא מדובר בעניין אישי אלא ענייני, והבנתי את זה. אחרי הכל, אבא זה אבא".

והיית שלם עם עצמך?

"כן. הייתי פשוט האיש הנכון במקום הנכון".

אתה מרגיש בגידה?

"ממש לא. האבא הנחה אותי בצורה חד משמעית איך לנהוג. חוץ מזה נשאת עצמו לא היה לקוח שלי, ועשיתי מה שהייתי צריך לעשות. כמו שאמרתי, האבא יודע שבזכות מה שעשיתי הוא היום נמצא בבית. מעבר לזה, חסיון לא קיים כאשר יש מידע ברור על סיכון לביטחון המדינה".

הסיפור הזה יפגע בעבודה השוטפת שלך עם לקוחות מהמגזר?

"ממש לא. להיפך. כל הסיפור הזה רק חיזק אותי שם".

מה אתה יכול לספר על משפחת מלחם?

"משפחה מאוד טובה, פרו ישראלית. לא משפחה שיש בה חלילה אלמנטים של פגיעה במדינה. האבא עבד קשה מאוד לפרנס, כבר לא הייתה לו אחיזה בבנים, ואין לי ספק שהם לא קשורים במאומה למה שעשה נשאת".

אמרו לך תודה מהשב"כ?

"לא באופן רשמי, אבל בפייסבוק פנו אלי כל מיני גורמים בטחוניים כאלה ואחרים והודו לי".

איך אתה מסכם את מה שעבר עליך?

"אין ספק שזה התיק הכי מטלטל שהיה לי בחיים. אבל במבחן ההצלחה זו היתה הצלחה גדולה משפטית, ואני חושב שניהלתי את זה בצורה חכמה לטובת הלקוחות שלי. וכמובן זה שהמדינה יצאה נשכרת, זה תוצר לוואי וטוב שהוא קרה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות