fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד עובדי עיריית חדרה הגיש בקשה לסכסוך עבודה

יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה איציק יצחקי (צילום: שלומי גבאי)
יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה איציק יצחקי (צילום: שלומי גבאי)

יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה, איציק יצחקי, הגיש בקשה לאישור סכסוך עבודה בעיריית חדרה. בבקשתו ציין יצחקי כי במהלך החודשים האחרונים חלה הידרדרות ביחס מנכ"ל העירייה, יעקב זיגדון לוועד עובדי העירייה. יצחקי טוען כי זיגדון פועל באופן חד צדדי ותוך התעלמות מוועד העובדים, אינו מקיים הסכמים קיבוציים, עורך שינויים במבנה הארגוני ופוגע בעבודה המאורגנת.

כמו כן, צירף יצחקי לבקשה מכתבים שנשלחו על ידו במהלך החודש האחרון למנהלת אגף ההון האנושי, דגנית זילבר, על מנת להצביע על המגמה ועל התנהלותו של זיגדון מול הוועד.

בין המכתבים שצורפו נמצאים התייחסות להודעתו של מנכ"ל העירייה על קיצוץ של 25% ממכסת השעות הנוספות של עובדי העירייה, התראה על שאין מנהל מחלקת ביטחון בעיריית חדרה (זאת מאז מינויו של מנהל המחלקה הקודם, איציק נחמני, לעוזר ראש העיר), תלונה על קליטת סטודנטים בעירייה ועוד.

יצחקי התארח השבוע בתכנית הרדיו "יומן חדשות" ברדיו אמצע הדרך (90FM) עם נחמה דואק ונפתלי קון והתייחס לנושא: "במהלך שלוש השנים האחרונות היו הבנות בין הנהלת העיר לוועד העובדים. משום מה בחודשים האחרונים החליט המנכ"ל לנקוט עמדה, להתנהג כבריון ולגזור גזירות שיוצאות מלשכתו ישירות לעובדים, תוך התעלמות מוועד העובדים ומחוקת העבודה, דבר שאינו מקובל על ועד העובדים."

עוד הוסיף יצחקי: "אחרי חמש שנים בתפקידו, אני מתפלא שמנכ"ל העירייה אינו יודע מה זה חוקת עבודה ויחסי עבודה. אנחנו מוכנים להסביר לו את זה בדרך הקשה. יש לנו בעיריית חדרה עובדים מצוינים ובעיקר מאד מסורים. בסך הכל מה אני מבקש? לשמור על זכויותיהם. הלכנו יחד יד ביד למשך תקופה ממושכת, אך כרגע אין שום הידברות".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "את הקיצוץ של 25% אחוזים מהשעות הנוספות קיצצה עיריית חדרה בתיאום עם ועד העובדים. יתרה מזאת, לא בוצע קיצוץ בקרב מקבלי השכר הנמוך בעירייה. באשר להעסקת סטודנטים, עיריית חדרה רואה חשיבות רבה במתן אפשרות לסטודנטים לעבוד ולהתפרנס במהלך לימודיהם ובכך לסייע לסטודנטים במימון הלימודים. מדובר במשרות זמניות וחלקיות. כמו כן, מעבר של עובד מתפקיד לתפקיד, בהסכמה, אינו מחייב אישור הועד. מעבר לכך, לא ננהל דיונים עם הוועד באמצעות כלי התקשורת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות