fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הבחירות דחתה את עתירתו של אבישר: "פרסום אינו נוח לו, מהווה סכנה לדמוקרטיה"

ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה מתח ביקורת נוקבת על יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, בהחלטתו לדחות את עתירתו נגד ירחון שמפרסם סקרי בחירות תוך שהוא מציין כי ניסיון למנוע את הפרסום הוא פגיעה בחופש הביטוי וסכנה לדמוקרטיה.

אבישר הגיש עתירה למתן צו מניעה לוועדת הבחירות המרכזית נגד ירחון חדשות הקריות ונגד הבעלים והעורך, יוסי דואק. בעתירתו לצו מניעה על איסור סקרי בחירות טען אבישר כי בעת שהיה ראש אגף דוברות של העירייה החליט לקצץ בתקציב שהועבר לירחון של דואק ומאז שהקים את תנועתו, דואק מכפיש אותו ברשתות החברתיות.

ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

בעתירתו טען אבישר כי הירחון נוטה לפרסם פרסומים חיוביים על ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, וכי בסקרים אותם מפרסם הירחון ניתן לזהות התאמה בין מידת התמיכה לה זוכה צורי לכמות המודעות. אבישר אף הוסיף וטען שהסקרים אותם מפרסם העיתון הם "סכנה לדמוקרטיה" שכן הם מטעים את הציבור, יוצרים מסך אדישות ואף מהווים "הפרעת בחירות".

מנגד טען דואק שאבישר מבקש להתמודד על ראשות העירייה משום שהוא מבקש להתנקם בצורי וטובת העיר כלל לא עומדת לנגד עיניו. דואק אף ציין כי הסקרים נערכים ומפוקחים על ידי עורך דין, רואה חשבון ומהנדס תוכנה ותוצאותיהם נחשפות רק בעת הפרסום בירחון. דואק הוסיף כי "חופש העיתונות הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואל לו לעותר, לנסות ולכופף את חופש העיתונות בשקרים, תוך אלימות מילולית אותה הוא מנסה להפעיל".

בהחלטתו, שניתנה ביום רביעי שעבר לדחות את עתירתו של אבישר, ציין יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, השופט יצחק כהן, כי תקופת הבחירות על פי חוק דרכי התעמולה תתחיל בסוף חודש ספטמבר ועד אז כל הפרסומים אליהם מתייחס אבישר אינם נחשבים כסקרי בחירות על פי חוק דרכי התעמולה.

השופט כהן ציין כי מכיוון שהסקר מתייחס לחמש ערים בקריות ובחיפה "אין ראייה לכך שהסקר הוזמן, מומן או מפורסם מטעם ראש עיריית קרית מוצקין, או מטעם רשימת המועמדים שהוא עומד בראשה. כל שיש לפני היא השערתו של העותר, כי הסקר מוטה לטובת ראש העירייה על רקע יחסי הידידות הקיים בין המשיב (דואק) וראש העירייה מחד גיסא, ועל רקע הדם הרע שבין העותר (אבישר) והמשיב מאידך גיסא".

עוד ציין השופט כהן בהחלטתו "אין ספק שהפרסום, לפיו לכאורה, ראש עיריית קרית מוצקין מוביל ביתרון גדול את מרוץ הבחירות, על פני מועמדים אחרים, גורמת לו סיפוק רב, אך בכך לא די כדי לקבוע שהפרסום נעשה "למענו". לפרסום תוצאות הסקר בהחלט עלולות להיות תוצאות הפועלות דווקא נגד ראש העירייה המכהן והיא שמתנגדיו של ראש העירייה, המתרשמים מכוחו, כפי שהוא מתגלה בסקרים, ישנסו מותניים, יאחדו כוחות וירכזו מאמץ כדי להחלישו, וכך הם מפיקים תועלת מהסקר, וכך יוצא שהסקר הוא גם "למענם". השופט כהן ציין "אין מקום לקבוע שהסקרים המפורסמים בירחון נעשים מטעמם של ראש עיריית קרית מוצקין או רשימת המועמדים בראשה הוא עומד, או למענם".

בהחלטתו מותח השופט כהן ביקורת על אבישר באומרו "ניסיונו של העותר להשתיק את הירחון ולמנוע ממנו את הפרסום, רק משום שהפרסום אינו נוח לו, פוגע בחופש הביטוי, והוא מהווה סכנה לדמוקרטיה. השערותיו של העותר כי הסקרים המפורסמים בירחון מוטים על רקע קשרי הידידות בין המשיב וראש עיריית קרית מוצקין, או כי הסקרים נועדו להרדים את מערכת הבחירות ולשדר לתושבי העיר כאילו התוצאות הוכרעו מראש, אין בהן די כדי למנוע את הפרסומים ולפגוע בחופש הביטוי". עם דחיית העתירה חייב השופט כהן את אבישר בתשלום הוצאות משפט בסך 11,700 שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות