fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

והשכונה התמלאה נחשים: תושבי עין הים בחדרה מבוהלים

אדיר נחשים צילום פרטי
אדיר נחשים צילום פרטי

הקיץ עוד לא החל רשמית אבל תושבי שכונת עין הים בחדרה כבר מבוהלים ונראה שיש להם סיבה טובה: לטענתם נראים בשכונה נחשים ובפרט נחשי צפע, בכמות שלא נראתה בעבר ובמקומות בהם קיים ריכוז אוכלוסיה.

כפי שכתבה תושבת השכונה בקבוצת הווטצ-אפ של השכונה: "לא יודעת כמה מודעים לעניין אבל לאור התקופה שאנו נמצאים ולאור האיזור צצים בשכונה נחשי צפע, אחד שמצאו ליד פארק הכושר והשני בכניסה לבית הספר חופים. התקשרתי לעירייה על מנת לברר מה הם עושים בעניין. נמסר כי כל שנה הם מנקים את העשביות. כאשר הבהרתי כי הדבר בפועל לא באמת קורה אמרו שמעבירים פניה.

"לעניין הנחש שנמצא בכניסה לבית הספר, כפי שאמרתי הנחש שנמצא היה צפע ובנס לא קרה שום דבר, הנחש היה פצוע ולכן לא הגיב אבל קיים סרטון של ילדים משחקים עם הנחש דקות ארוכות, מכניסים אותו לתוך צינור ועוד, המזל הענק הוא שהנחש לא יכל להגיב כיוון והיה פצוע”.

תושב השכונה אייל פבזנר מסביר כי בעבר ולפחות בשנתיים שבהם הוא חי בשכונה, לא נראו בה נחשים. פבזנר סיפרה לו כי פנתה למינהלת אולגה בתלונה על העשבייה בשכונה, וחוסר הטיפול בה והתשובה שקיבלה היא כי אין למינהלת את הכלים לטפל בעשביה.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה כי: “יש להדגיש שעלפי חוק, נחש זה חיה מוגנת. במקרה שמבחינים בנחש בשטח ציבורי, יש לפנות למוקד העירוני 106 השולח לוכד נחשים למקום”.

כוכב אור, הידוע בשם העסק שלו 'אדיר המדביר' מבצע לכידות נחשים חולדות בעלי כנף ועוד. ידיו די מלאות בעבודה בימים אלו, "העונה החלה לפני שלושה חודשים בערך, יש הרבה פניות ללכידת נחשים, הבעיה העיקרית היא באזורים בפיתוח, בבניה", מסביר אור, "ברגע שהורסים לנחשים או חולדות את תנאי המחיה כי למשל מעלימים שדה לטובת בניית בית, הם מחפשים מקומות חדשים. אגב נחש זו החיה הכי חשובה לנו בני האדם, שרשרת המזון, מכירה? הנחש מועיל לאדם בהדברת מכרסמים ומזיקים נושאי מחלות בסביבה. ללכוד נחשים זו עבודה עם סיכונים אבל הנחש שעכשיו הוצאתי מגג באור עקיבא נתן ללקוחות שקט לישון כמו שצריך והנחש נשמר בלי שיהרגו אותו”.

 

 

אדיר נחשים צילום פרטי
אדיר נחשים צילום פרטי
אדיר נחשים צילום פרטי
אדיר נחשים צילום פרטי

 

 עצות: איך להתמודד  עם נחש ארסי בשעת אמת?

"ההמלצה העיקרית ברגע של מפגש עם נחש לקחת צעד אחורה, לא לשלוח ידיים", מסביר אור, "במקרה של הכשה להתפנות מיד למיון גם אם חושבים שאין ארס. אם המפגש מתרחש בשטח פרטי להזמין לוכד ואם בשטח עירוני להתקשר לעירייה והם אמורים לשלוח לוכד במיידי.

"ברמת גילוי נחשים גם אם מזהים את הנחש וחושבים שהוא לא ארסי, מומלץ תמיד להתנהג אליו כנחש צפע ארסי כי הרבה מתבלבלים בין נחש זעמן מטבעות לבין נחש צפע שכן ההבדלים מאוד קטנים בינהם", אומר 'אדיר' ומחדד: “ אורכו של נחש צפע הוא עד 135 ס"מ, הוא עבה, 'שמן' ומגושים מאוד, לא זז מהר, צבע שחור צהוב, על הגב שלו יכולה להיות דוגמא של מעוינים מחוברים ומספיק אחד מחובר שזה יהיה חשש לצפע, העיניים שלו בצורת עיני חתול, יש לו ראש משולש ושיניו הקדמיות מכישות.

נחש זעמן, אורכו עד 200 ס"מ, הוא דק וקליל לתנועה מהירה, צבעו שחור צהוב עדין, על גבו דוגמאות של עיגולים מושלמים ואם יש מהם כאלה שמחוברים צריך להימנע ממגע מחשש לצפע. בצידי גופו פסים עם נקודות, עיניו עגולות, ראשו משולש ושיניו צידיות לצייד וטרף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות