fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התראיינתי בהרבה מקומות ואמרתי שאין סיכוי שנחזור בלי מדליה"

אורן סמדג'ה ושגיא מוקי בגוודלחרה מקסיקו (צילום: סלפי)
אורן סמדג'ה ושגיא מוקי בגוודלחרה מקסיקו (צילום: סלפי)

המשחקים האולימפיים בריו הגיעו השבוע לסיומם, כשהמשלחת הישראלית חזרה עם שתי מדליות ארד במזוודה, שתיהן מענף הג'ודו.

איגוד הג'ודו העמיד את אחת הנבחרות הטובות בעולם ולראייה שתי מדליות – ירדן ג'רבי אצל הנשים ואורי ששון אצל הגברים. בנוסף, ריו סיפקה היסטוריה נוספת כאשר מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, עשה היסטוריה משלו כאשר זכה במדליה אולימפית כספורטאי בברצלונה 1992 וכעת כמאמנו של ששון.

כבר שנים שסמדג'ה נחשב למאמן המעוטר ביותר בכל ענפי הספורט בישראל ולאחד הספורטאים המשפיעים. כדי להבין מה רמת ההשפעה שלו על הספורט, ניתן היה לקרוא את הפוסט המיוחד בפייסבוק שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בו כתב: "נפגשתי אתמול עם מאמן נבחרת הג'ודו של ישראל, אורן סמדג'ה. שמעתי שהוא שוקל לפרוש מתפקידו. אורן נולד וגדל באופקים ואביו, מוריס, ייסד את ענף הג'ודו בארץ. לא אשכח את הרגע בו זכה אורן במדליית ארד בשנת 1992, ולא אשכח את הקרב שאליו הגיע אורן פצוע ודואב, ולמרות זאת ניצח וזכה בתואר סגן אלוף העולם ב-1995. לוחם עם לב ענק. גם מברזיל אורן חוזר עם מדליה, הפעם כמאמנו של אורי ששון. הג'ודוקאים של אורן מזכירים אותו. יש להם את החוכמה, התחכום, העוצמה והלב של אורן. לאורן יש מורשת. אני מתקשה לדמיין את ענף הג'ודו בישראל, ענף הספורט שבו אנו מצטיינים כל כך, בלי תרומתו ודמותו. אורן, הבאת גאווה לכולנו כל כך הרבה פעמים. ענף הג'ודו זקוק לך. צא למנוחה, אסוף כוחות מחדש, ושוב להוביל את הענף. אני מזמין אתכם להצטרף למאמץ, לשתף את הפוסט ולקרוא לאורן – הישאר!".

אורן סמדג'ה ושגיא מוקי בגוודלחרה מקסיקו (צילום: סלפי)
אורן סמדג'ה ושגיא מוקי (צילום: סלפי)

סמדג'ה גם מאוד קשור לעיר נתניה. הוא הוביל לא מעט ספורטאים מהאזור ובראשם שגיא מוקי שהפסיד בקרב על מדליית הארד בריו, כשהגיע עם פציעה בגב אותה סחב במשך יותר מחודש.

סמדג'ה מאמן את מוקי כבר מגיל 5 והאחרון נחשב למודל מדויק של סמדג'ה הג'ודוקא. רגע אחרי שנחת בישראל התפנה סמדג'ה לראיון בלעדי ל"חדשות נתניה" בו הוא מספר על החוויה של ריו ועם המבט הראשוני כלפי טוקיו 2020.

איך אתה מסכם את ההופעה בריו?
"מבחינתי זה התחיל לפני חמש שנים. ידעתי לאן אני נכנס ומה אני רוצה לראות . כל מה שהנחתי על השולחן בפני איגוד הג'ודו קרה. הנבחרת שלנו הייתה יציבה לאורך ארבע שנים והגיעה להישגים גדולים גם באליפויות אירופה וגם באליפויות העולם. זכינו בעשרות מדליות ושלוש ספורטאים שלנו מדורגים בעשירייה הראשונה. אני לא ממש מופתע מהישגים. לפני האולימפיאדה ידעתי שנזכה לפחות במדליה אחת".

מה גרם אצלך לביטחון שתוכלו לזכות במדליה?
"כבר לפני אולימפיאדה כאשר התראיינתי בהרבה מקומות אמרתי שאין סיכוי שנחזור בלי מדליה. יש לנו ספורטאים נהדרים כאשר גם אורי ששון ושגיא מוקי היה מועמדים ישירים למדליה. בנוסף ביום של תחרות אתה צריך מזל וזה היה לנו".

הראיון המלא ייתפרסם ביום שישי הקרוב (26.8) בעיתון "חדשות נתניה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות