fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקבל ערעור מועצת זכרון יעקב, לא בונים בעדן אין

שופטת בית המשפט העליון קבעה כי ההסכם בין המועצה המקומית ליזמיות נחתם תוך חריגה מסמכות ולכן אינו תקף. המשמעות: תבוטל התוכנית לבניית 144 יחידות דיור במתחם המלון
מלון עדן אין (צילום: נירית שפאץ)
מלון עדן אין (צילום: נירית שפאץ)

בשבוע שעבר קיבל בית המשפט העליון את ערעור מועצת זכרון יעקב כנגד המשיבות, החברות יזמיות תכנית עדן אין, מאיר אפרת אחזקות בע"מ וחברת Investment & Finance Inc. ההחלטה הופכת על פניה את ההחלטה ממאי 2017, בה התקבלה תביעת היזמיות לאכוף על המועצה את קיום ההסכם על תכנית עדן אין. משמעות ההחלטה: המועצה תוכל כעת לסגת מההסכם לבנייה בשטח מלון עדן אין בזכרון יעקב ואינה מחויבת להמשיך בו.

השופטת דפנה ברק-ארז פירטה את נימוקיה לקבל את הערעור ולבטל את הפסיקה הקודמת. נימוק מרכזי הוא שעצם העובדה שההסכם לא אושר במליאת המועצה, הופכת אותו ללא תקף. השופטת חוזרת על כך לאורך פסק הדין: "בנסיבות העניין חלה חובה להביא את החוזה לאישור של מליאת המועצה… המסקנה היא כי החוזה נחתם תוך חריגה מסמכות, ומשכך הוא בטל".

מלון עדן אין כיום (צילום: נירית שפאץ)
מלון עדן אין כיום (צילום: נירית שפאץ)

ההסכם על תכנית עדן אין נחתם ביולי 2015, בין מועצת זכרון יעקב לבין חברת מאיר אחזקות. משמעות החוזה: בניית 144 יחידות דיור במתחם מלון עדן אין בזכרון יעקב שיימכרו בהנחה של 10% לזוגות צעירים בני הישוב, דבר שחייב הסבת ייעוד הקרקע ממלונאות ונופש למגורים, כשהמועצה צורפה כיזמית. ההסכם נחתם בתקופת כהונתו של אלי אבוטבול, ולא הובא לאישור מליאת המועצה. באוגוסט 2016, אחרי הבחירות לראשות שבהן נבחר ראש המועצה הנוכחי, זיו דשא, התקיים דיון במליאת המועצה בו הוחלט ברוב קולות כי המועצה תנקוט צעדים לסגת מההסכם ומתכנית עדן אין וביקשה להסיר את שמה כיזמית ומגישה שלה. בהמשך פנו היזמים לבית המשפט בבקשה כי יאכוף על המועצה את קיום ההסכם ולא יאפשר לה לסגת ממנו. במאי 2017 התקבלה, כאמור, התביעה, עד לקבלת הערעור השבוע.

זיו דשא בישר בהתרגשות לתושבי זכרון יעקב על ההחלטה בסרטון שפרסם ברשת זמן קשר לאחר שהתקבלה, והוסיף בהקשר זה: "אני שמח שהקמתי את הוועדה לתכנון. אין מצב שאדם אחד יחליט מה ייבנה, איפה ייבנה, למה ייבנה וכמה ייבנה. גוף אחד רחב עם שיקול דעת נרחב ושקיפות ידאג לפיתוח המושבה בדרך מושכלת ובת קיימא וידאג לתשתיות. הפרויקט הזה הוא פרויקט הרסני למושבה. הוא היה הורס כאן את המרחב, את העתיד הכלכלי של זכרון, ואני שמח שבית המשפט העליון אימץ ברוב קולות את הדעה שלי. אני רוצה להודות לתושבים הנפלאים, תושבי זכרון יעקב שתמכו במאבק הזה כל השנים והיו שותפים. נחישות אזרחית, אמונה בצדקת הדרך, זו הדרך הנכונה ודרך הישר למען היישוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות