fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקבל היתר בנייה חלקי באכזיב

הפעילים: "המאבק לא תם"
המחאה מתרחבת. אכזיב צילומים אדריאן הרבשטיין
מפגינים באכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

יזמי פרויקט המגורים באכזיב קיבלו מעיריית נהריה היתר בנייה חלקי, ל-12 בניינים עם 100 יח"ד.  מדובר בשלב א' בפרויקט של חברות צמח-המרמן ואלקטרה-מגורים הכולל 840 יח"ד ו-750 יחידות מלונאיות. השכונה החדשה מתוכננת בקצה הצפוני של תחום השיפוט של העיר נהריה, במרחק קצר מהחוף, בגבול הגן הלאומי אכזיב ומעט צפונית ממפעל איתנית הנטוש. המיקום הרגיש של התכנית הקים נגדה מאבק מתמשך של תושבים ופעילי סביבה מהגליל המערבי יחד עם עמותת "אדם טבע ודין".

מתוך 12 הבניינים שאושרו לבנייה, ארבעה בניינים בעלי 9 קומות ושמונה בעלי 5 קומות. כמו כן, רוב הבנייה שאושרה נמצאת בחלק המזרחי של הפרויקט, הצמוד לאזור התעשייה של נהריה, ואילו רק שני בניינים מאלו שאושרו נמצאים בתוך תחום הסביבה החופית. בשבוע שעבר ערכו היזמים כנס לרוכשי הדירות בסינמה-סיטי במרכז הארץ, שם עדכנו אותם בהתפתחויות.

המחאה מתרחבת. אכזיב צילומים אדריאן הרבשטיין
המחאה באכזיב (צילום אדריאן הרבשטיין)

ההיתרים ניתנו שנה לאחר תחילת שיווק הפרויקט. עיכוב שנבע בעיקר בשל דרישות המשרד להגנת הסביבה לטיפול באסבסט שבקרקע. בשל החשש להימצאות אסבסט המשרד חייב את היזמים בליווי של מפקח אסבסט במהלך העבודות. יצוין, כי ההיתרים ניתנו על אף שהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתנגדים לקידום הפרויקט במתכונתו הנוכחית, בשל הקרבה לחוף הים ולמפגע האסבסט במפעל איתנית, וכן בשל חוסר בשלות של מכון טיהור השפכים לקלוט את השכונה החדשה.

בנוסף משרד הבריאות פנה לעיריית נהריה לפני כשנה והתריע כי אין לשכונה החדשה  תוכנית ביוב המסדירה פתרון ביוב. גם שנה אחרי המכתב אין כל שינוי בנוגע לפתרון הביוב.

"למיטב ידיעתנו אין תשתית ביוב המסוגלת לקלוט את שפכי השכונה ויש להקימה מאפס כולל ביצוע מאסף ביוב ראשי,  בארוך של חצי ק"מ עד להתחברות המאסף הראשי של העירייה" כתב מהנדס משרד הבריאות אינג ויקטור גרנובסקי.  עוד מציין כי יש להמנע ממתן היתרי בנייה חדשות בתחום שכונת אכזיב.

ממטה המאבק נמסר: "המאבק לא תם ואנחנו קוראים לציבור להצטרף. ההודעה על אישורי הבנייה לא משמחת, אך רובה רחוקה מהחוף ויש הרבה על מה להמשיך להילחם. עצוב שבשנת 2016 מאשרים בנייה לפי תכנון משנת 1994, ללא עריכת ההתאמות הנדרשות, למרות התנגדות משרדי הממשלה הרלוונטיים. כנס הרוכשים שנערך בסינמה-סיטי במרכז הארץ רק משקף עד כמה התכנית הזו אינה קשורה לנהריה ואינה דיור בר השגה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "היתרי הבניה בשכונת בוימל שבסמוך לחוף אכזיב ניתנו כדין, בהתבסס על תכנית בנין עיר תקפה, ולאחר קבלת אישור כל הגורמים הנדרשים בחוק. בקרוב יחלו העבודות לביצוע כל התשתיות הציבוריות במתחם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות